Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

lientje69 schreef op 12-12-2025 om 16:10:

[..]

Je kunt er ook onder zetten: wat gezellig, was er graag ook bij geweest. Beetje passief agressief misschien maar wellicht valt het muntje.

Ja zoiets zou ik ook gedaan hebben.

Ik denk dat de vriendschap over is. Niemand heeft op mijn onderschrift gereageerd. En of het niet erger kan heb ik vandaag mijn dochter opgehaald. Want die door haar vriend op straat gezet. 😢.  We zitten nu bij haar vader. 

Lichtbron schreef op 12-12-2025 om 20:14:

Ik denk dat de vriendschap over is. Niemand heeft op mijn onderschrift gereageerd. En of het niet erger kan heb ik vandaag mijn dochter opgehaald. Want die door haar vriend op straat gezet. 😢. We zitten nu bij haar vader.

Dubbel op klote Lichtbron. Buiten gesloten worden is echt heel naar. Sterkte met je dochter. Kan ze bij haar vader blijven?

Ze kan er niet blijven. Mijn ex heeft aantal jaren geleden een herseninfarct gehad en die kan niet meer tegen teveel prikkels. 
Maandag wil ik met haar naar een soort opvang gaan kijken of die iets kunnen betekenen voor haar. 

Ik denk dat de vriendschap over is. Niemand heeft op mijn onderschrift gereageerd. En of het niet erger kan heb ik vandaag mijn dochter opgehaald. Want die door haar vriend op straat gezet. 😢. We zitten nu bij haar vader.

Mel Robbins heeft in haar boek 'The let them theory' een persoonlijke ervaring beschreven die hier een beetje op lijkt; vriendinnen ineens op een tripje en jij hebt er niets over gehoord. Beetje bij beetje pelt ze dan af hoe eea in elkaar zit, en dan komt ze erachter dat ze zelf die vriendschappen al een tijdje op een laag pitje heeft staan, en dat die andere vrouwen juist meer met elkaar zijn gaan optrekken, en dat hun tripje daar organisch uit voorvloeide. Niemand blijkt iemand te hebben buitengesloten, het liep gewoon zo. Ik heb geen idee van jouw situatie natuurlijk, maar bestaat er een kans dat er zoiets speelt? Of zijn dit echt je vaste vrienden, super hecht clubje, geen vuiltje aan de lucht? Het is sowieso niet leuk natuurlijk, dat begrijp ik heel goed, maar het kan wellicht wat troost bieden als je begrijpt wat er gebeurt is. Wat fijn dat je dochter zo op je kan rekenen op zo'n moment, rot voor haar!

tjonge je krijgt het wel voor je kiezen zeg, lichtbron. 

Nehalennia, wij zijn al meer dan 40 jaar vriendinnen. Ik weet niet wat er speelt. 

Lichtbron schreef op 12-12-2025 om 20:48:

Nehalennia, wij zijn al meer dan 40 jaar vriendinnen. Ik weet niet wat er speelt.

Jeetje, wat enorm rot en absurd, vind het echt heel naar voor je

Dank je.. 😢

Ach wat waardeloos en verdrietig Lichtbron. 

Hoe moeilijk het ook is, maar ik denk dat je dan het gesprek moet aangaan. Zo’n lange vriendschap geef je niet op op basis van berichten op social media. Je ziet foto’s van een uitje, je zet er iets onder, en daar wordt niet op gereageerd. Ik kan me helemaal voorstellen hoe dat overkomt en wat je gevoel daarbij is, maar dit is een echt gesprek waard. Zonder telefoons, face to face. Vertel wat het met je doet. 
als je denkt dat de vriendschap toch al over is, heb je ook niks te verliezen. Mogelijk zit er oud zeer of misverstanden onder, maar dan kun je tenminste de kans nog pakken er iets aan te doen. 

Ach wat zal jij je rot voelen, en daar bovenop de problemen van je dochter   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.