Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Dorestad schreef op 15-10-2025 om 10:06:

heftig Lientje69. Maar ook: wat een wonder dat er géén restverschijnselen zijn. Dat is het positieve uit dit verder heel nare gebeuren. Ik heb jarenlang als neurologie verpleegkundige in het ziekenhuis gewerkt en ik kan me werkelijk niet herinneren dat ik een patiënt verpleegd heb die zowel een infarct als een bloeding heeft gehad.

Zoals ik al zei: ik ben een raar en apart geval

Jujubee, ik werk in de ouderenzorg aan het bed zeg maar. 

lientje69 schreef op 15-10-2025 om 10:50:

[..]

Poeh, dat is schrikken zeg, opeens in het ziekenhuis. Ik lees het nu pas. Veel beterschap. 

lientje69 schreef op 15-10-2025 om 10:50:

[..]

Oh ja, dan meld je je ook niet zo snel ziek nee. Dat zal ook wel loodzwaar en onderbezet werk zijn. Al dat personeelstekort leidt alleen maar tot meer burnouts op de lange termijn. 

lientje69 schreef op 15-10-2025 om 09:16:

Jujubee pas op jezelf. Ik ben ook zon type van maar doorgaan en je leest het gevolg...

Het irritante is dat ik op hoofdpijn, fikse vermoeidheid en concentratie problemen totaal niks mankeer. Als ik niet zou weten dat er iets ernstigs mis is in mijn hoofd, had ik mezelf een flinke schop onder mij kont gegeven en gezegd: niet aanstellen, hup, aan het werk.

Dat is nou precies de reden, waarom ik en meerdere forummers schreven dat we blij waren dat je niet naar huis mocht.

Ik vind het een heftig verhaal, fijn dat de arts goed naar je medicijnen gaat kijken. Wat zal je blij zijn met een dochter die weet wanneer ze moet ingrijpen, mijn complimenten. Ik hoop dat je in de toekomst beter naar je lichaam gaat luisteren, want hoofdpijn, fikse vermoeidheid en concentratie problemen zijn genoeg redenen om je ziek te melden. Beterschap!

Jujubee, het klinkt alsof je beter voor jezelf moet gaan zorgen. Sterkte en beterschap!

Ik weet het Yumi. Maar wil zo graag naar huis. Slaap hier zo slecht.

lientje69 schreef op 16-10-2025 om 05:29:

Nog 1 nachtje volhouden.

Yumi schreef op 15-10-2025 om 23:35:

Jujubee, het klinkt alsof je beter voor jezelf moet gaan zorgen. Sterkte en beterschap!

Ja, ik weet het, dank je. Ik ga vandaag even met mijn leidinggevende om tafel om te kijken of er nog opties zijn voor volgende week. Hopelijk kan er nog een dag vanaf, want vier dagen, ik krijg het al benauwd bij de gedachte. Nu moet ik er drie achter elkaar en ik heb er alweer van lopen spoken vannacht, van de zenuwen. Ik heb gisteren bij mijn moeder even een potje zitten janken, gelukkig was ze heel lief voor me dit keer. 

Toevallig gisteren in de krant een leuke functie gezien, voor 12 uur. Ook hier in de buurt en 3x 4 uurtjes in de ochtend ook nog. Dus ik heb mijn sollicitatiebrief al af. Waarom ook niet toch? 

lientje69 schreef op 16-10-2025 om 05:29:

Dat kan ik me zo goed voorstellen. Een ziekenhuis is gewoon enorm ellendig. En met slapen lijkt het me echt een ramp. Die bedden liggen echt voor geen meter en er gebeurt altijd wel wat om je heen. Ik was zo blij dat ik maar een dagopname had, dagen blijven lijkt me echt de hel. Hoe voel je je vandaag? 

Jujubee schreef op 16-10-2025 om 07:54:

[..]

Dat kan ik me zo goed voorstellen. Een ziekenhuis is gewoon enorm ellendig. En met slapen lijkt het me echt een ramp. Die bedden liggen echt voor geen meter en er gebeurt altijd wel wat om je heen. Ik was zo blij dat ik maar een dagopname had, dagen blijven lijkt me echt de hel. Hoe voel je je vandaag?

Vandaag voel ik me mweh. Hoofdpijn.  Mijn bloeddruk gaat alle kanten op.  Ben verdrietig.  Gewoon niet heel fijn.  Nog 2 dagen. Morgenavond ben ik ( hopelijk) weer thuis.

Wat goed jujubee! Gewoon lekker solliciteren hoor. Ik ga voor je duimen dat het lukt!

lientje69 schreef op 16-10-2025 om 08:26:

[..]

Vandaag voel ik me mweh. Hoofdpijn. Mijn bloeddruk gaat alle kanten op. Ben verdrietig. Gewoon niet heel fijn. Nog 2 dagen. Morgenavond ben ik ( hopelijk) weer thuis.

Wat goed jujubee! Gewoon lekker solliciteren hoor. Ik ga voor je duimen dat het lukt!

Wat rot zeg. Ik snap dat je verdrietig bent. Krijg je wel bezoek van je familie? Ik ga voor je duimen dat je morgen weer naar huis mag. En doe je wel heel rustig aan dan? 

Dank je wel! Het sluit qua functie echt goed aan op mijn kwaliteiten en het is maar 12 uur per week en vlakbij dus ik denk dat het goed zou zijn voor me. Veel minder stressvol dan wat ik nu doe. En wel met mensen werken. Daar ben ik wel goed in. Het zou zo fijn zijn als ik aangenomen word, dan kan ik lekker opzeggen voor het eind van de maand. Ik heb de sollicitatie net verstuurd. Ben benieuwd. Er zullen wel veel mensen voor komen denk ik. Ideaal baantje voor werkende moeders. 

Jujubee schreef op 16-10-2025 om 07:36:

[..]

Ja, ik weet het, dank je. Ik ga vandaag even met mijn leidinggevende om tafel om te kijken of er nog opties zijn voor volgende week. Hopelijk kan er nog een dag vanaf, want vier dagen, ik krijg het al benauwd bij de gedachte. Nu moet ik er drie achter elkaar en ik heb er alweer van lopen spoken vannacht, van de zenuwen. Ik heb gisteren bij mijn moeder even een potje zitten janken, gelukkig was ze heel lief voor me dit keer.

Toevallig gisteren in de krant een leuke functie gezien, voor 12 uur. Ook hier in de buurt en 3x 4 uurtjes in de ochtend ook nog. Dus ik heb mijn sollicitatiebrief al af. Waarom ook niet toch?

Jou verhaal doet me denken aan hoe ik in mijn burn out ben gerold, blijven proberen om alle ballen in de lucht te houden ondanks dat het niet meer ging. Ik gaf ook steeds opnieuw aan dat ik het niet meer trok, maar als werkgever zei dat het niet anders kon ging ik toch. Tot ik letterlijk niet meer op m'n benen kon staan... afgekeurd en de wia in. Ik weet hoe moeilijk het is om te zeggen, nee het gaat niet langer zoek een andere oplossing. 

Hoop dat het lukt met solliciteren, maar realiseer je wel dat een nieuwe baan ook stress met zich meebrengt. 

lientje69 schreef op 16-10-2025 om 08:26:

[..]

Vandaag voel ik me mweh. Hoofdpijn. Mijn bloeddruk gaat alle kanten op. Ben verdrietig. Gewoon niet heel fijn. Nog 2 dagen. Morgenavond ben ik ( hopelijk) weer thuis.

Ach wat naar, kan me voorstellen dat je na alle spanning het nu even niet meer gaat. Het was schrikken en nu moet je daar ook nog noodgedwongen blijven, terwijl je het liefst in je eigen huis op de bank ligt. Nog even volhouden 

Ik krijg veel bezoek ja. Jongste dochter is 2 keer geweest waarvan 1 keer meet vriend. Zus met moeder. Man komt elke avond. Schoonzus is geweest en komt vanmiddag weer . En broer komt vanmiddag.  Pleegzoon is geweest met man want die durfde niet alleen. 
Dus over belangstelling heb ik niet te klagen. Oudste kind woont verder dus daar heb ik mee gebeld.

verdorie ben mijn haarband vergeten😒 dan maar morgen sporten.....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.