Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Koettie schreef op 11-01-2025 om 21:50:

Mijn moeder maakt zo vaak van die achterbakse opmerkingen om zichzelf in een beter daglicht te zetten en als je daar wat van zegt is het altijd 'nou neee zo bedoelde ik het niet hoor!!!' Geef het dan gewoon toe. Stom gedoe. We spreken haar er nu vaker op aan maar tot nu toe valt het kwartje niet.

Bij sommige mensen valt dat kwartje nooit ben ik bang.

Dolfje schreef op 15-01-2025 om 07:55:

[..]

Bij sommige mensen valt dat kwartje nooit ben ik bang.

Dit. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je zelf moet veranderen om beter met haar om te gaan. Als dat nog gaat tenminste, ik heb het contact met mijn moeder verbroken. 

Gedroomd van een man die ik ken. Hij was eerst heel ziek en in de droom was hij weer beter. Zijn ogen stonden weer normaal, zijn haar was weer gezond en mooi en hij was heel aardig. We waren met een groep en iedereen ging met elkaar rommelen. Ik zei, ik doe niet mee, ik heb een vriend.
En later overwoog ik toch met die mooie man te zoenen.

Gelukkig werd ik wakker en heb ik in die droom het slechts overwogen. Rare droom en ik zeg maar niets tegen vriend.

Damoontje schreef op 15-01-2025 om 08:47:

Gedroomd van een man die ik ken. Hij was eerst heel ziek en in de droom was hij weer beter. Zijn ogen stonden weer normaal, zijn haar was weer gezond en mooi en hij was heel aardig. We waren met een groep en iedereen ging met elkaar rommelen. Ik zei, ik doe niet mee, ik heb een vriend.
En later overwoog ik toch met die mooie man te zoenen.

Gelukkig werd ik wakker en heb ik in die droom het slechts overwogen. Rare droom en ik zeg maar niets tegen vriend.

Op grotebeer.net kun je droomsymbolen opzoeken, misschien kun je daar wat uitleg vinden over wat je droom betekent/zou kunnen betekenen. Doe ik regelmatig en klopt meestal goed met mijn dagelijks leven/gevoelens

Broodjebrie schreef op 15-01-2025 om 08:15:

[..]

Dit. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je zelf moet veranderen om beter met haar om te gaan. Als dat nog gaat tenminste, ik heb het contact met mijn moeder verbroken.

Ik weet hoe heftig dit is. 13jr terug het contact verbroken. Sterkte Brie!!

stokstaart schreef op 15-01-2025 om 11:26:

[..]

Ik weet hoe heftig dit is. 13jr terug het contact verbroken. Sterkte Brie!!

Ach Ja het is heel heftig. Ik heb lang goedgepraat wat er vroeger is gebeurd maar door therapie heb ik geleerd dat het niet oké was, wat er is gebeurd. Inmiddels kan ik er wel beter over praten maar het blijft een gevoelig onderwerp helaas. 

Ja dat snap ik. 
Voor mij is het heel dubbel, enerzijds de opluchting dat ik niks meer hoef met ze en anderzijds toch schuldgevoel en het gevoel er iets mee te moeten. En naast dit alles een volledig gebrek aan een basis en me best wel alleen voelen. 
Het feit dat het me zo ontzettend veel goed gedaan heeft zonder contact maakt dat ik echt niet wil. Maar het is heftig en gelaagd. En daarom wilde ik je onwijs veel sterkte wensen.

Dat schuldgevoel is de reden dat ik die stap nog niet heb gezet. En bij mij stamt dit eigenlijk pas vooral vanaf mijn volwassenenheid. Ok jeugd was ook niet altijd als uit een kinderboek maar de laatste 25/30 jaar is er heel veel ergernis.

stokstaart schreef op 15-01-2025 om 12:32:

Ja dat snap ik.
Voor mij is het heel dubbel, enerzijds de opluchting dat ik niks meer hoef met ze en anderzijds toch schuldgevoel en het gevoel er iets mee te moeten. En naast dit alles een volledig gebrek aan een basis en me best wel alleen voelen.
Het feit dat het me zo ontzettend veel goed gedaan heeft zonder contact maakt dat ik echt niet wil. Maar het is heftig en gelaagd. En daarom wilde ik je onwijs veel sterkte wensen.

Oh echt zo herkenbaar dit.. 

Dolfje schreef op 15-01-2025 om 13:02:

Dat schuldgevoel is de reden dat ik die stap nog niet heb gezet. En bij mij stamt dit eigenlijk pas vooral vanaf mijn volwassenenheid. Ok jeugd was ook niet altijd als uit een kinderboek maar de laatste 25/30 jaar is er heel veel ergernis.

Zo'n stap zet je ook niet zomaar.. ik heb er ook echt een paar jaar over gedaan om deze stap te zetten. Het is gewoon enorm kut als je zo'n beslissing moet nemen. Ik had het ook liever anders gezien maar ik ging er bijna aan onderdoor dus uiteindelijk toch maar die beslissing moeten nemen.

Die beslissing heeft hier ook een aantal jaren geduurd. Het is een super ingewikkeld proces. (misschien een idee voor een eigen draadje?)

stokstaart schreef op 15-01-2025 om 13:44:

Die beslissing heeft hier ook een aantal jaren geduurd. Het is een super ingewikkeld proces. (misschien een idee voor een eigen draadje?)

Daar zat ik ook aan te denken, ik heb hier meer berichten over gelezen van meerdere forummers. Wil jij een topic openen?

madee schreef op 15-01-2025 om 10:10:

[..]

Op grotebeer.net kun je droomsymbolen opzoeken, misschien kun je daar wat uitleg vinden over wat je droom betekent/zou kunnen betekenen. Doe ik regelmatig en klopt meestal goed met mijn dagelijks leven/gevoelens

Wat een leuke site. Ik heb niet concreet iets kunnen vinden bij deze droom.

Ik denk dat het symboliseerde dat zieke mensen soms weer beter worden. Dat ik oprecht blij was dat deze persoon weer beter was maar dat ik verder niets met deze persoon hoef of moet. Geen gesprek, geen vriendschap, niks.

Ik droom de laatste weken wel veel. Gelukkig geen nare of enge dingen.

Wat een ellende!!!!

"Ik Heb Geen Hulp Nodig!!!"
"Hou Je Mond!!!"
"Waarom zeg je niks, Help Me Dan!!!"

Een puber met autisme, heerlijke combinatie. 

Sorry, nee, ik kan niet 24/7 rustig en begripvol blijven. Het komt me mijn keel uit. Elke dag hopen dat ie zonder teveel herrie op school beland. Überhaupt op school beland. En dat je 's avonds dan eens niet uitgescholden wordt. Dat er eens wat minder commentaar komt op het avondeten. Wanneer gaat deze @#€ fase voorbij en mag ik ook eens janken?!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.