Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

Bakblik schreef op 30-09-2023 om 17:02:

[..]

[..]

Dames dank!

Er zit voor mezelf wel en klein nadeel aan. Ik heb altijd mijn fietslesbril op in het verkeer en erger mij dus regelmatig dood aan mensen die de regels negeren of anderszins dom gedrag vertonen. Bijvoorbeeld: Ik ging vanochtend vroeg op pad met de fiets en dan zie ik al die mensen gaan met condens op hun ruiten en dus niets kunnen zien via de zijruiten. Alleen de voorruit hebben ze even zwoes zwoes met de ruitenwissers gedaan. Ze rijden je bijna van je fiets.

Net alsof fietsers er zelf niet massaal een potje van maken. Slingerend over de weg, want het mobieltje is belangrijker, in het donker zonder licht, tegen de richting in, door rood etc etc... Daar erger ik me dan weer dood aan. 

Herfstappeltaart schreef op 01-10-2023 om 10:00:

Hou
Op
Met
Artikelen
En
Kerst
......de zomer is nog maar net voorbij.

Ik liep gisteren even in de Praxis. Links in het schap stonden nog de barbecues en opblaaszwembadjes en rechts de kerstspullen. Dat was zo raar 😆

Ik dacht ook: neeeee niet nu al kerst! Het is nog 23 graden buiten 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

01-10-2023 om 10:38

_Audrey schreef op 01-10-2023 om 10:18:

[..]

Net alsof fietsers er zelf niet massaal een potje van maken. Slingerend over de weg, want het mobieltje is belangrijker, in het donker zonder licht, tegen de richting in, door rood etc etc... Daar erger ik me dan weer dood aan.

Sinds ik een rijbewijs heb stoor ik me ook steeds vaker aan fietsers. Ja, als ik rij doe ik echt heel hard mijn best fietsers voor te laten gaan en ze niet aan te rijden enzo. Help me dan wel een beetje en laat die telefoon in je zak en plant jezelf niet pal voor me als er een minuscuul gaatje is en je wel even door rood kan schieten.

_Audrey schreef op 01-10-2023 om 10:18:

[..]

Aan fietsende en tegelijkertijd appende/snappende/bellende pubers erger ik mij ook dood. Verschil is wel dat (hier in mijn dorp) de fietsende pubers wat makkelijker aanspreekbaar zijn dan de automobilisten in hun auto's. 

Hele jonge pubers kennen ons ook nog wel, omdat we ook het fietsexamen van groep 7 organiseren ieder jaar met bijna dezelfde groep vrijwilligers. 1x zeggen dat met 10 man op het fietspad staan chillen niet handig is is voldoende. 

Bakblik schreef op 01-10-2023 om 12:10:

[..]

Aan fietsende en tegelijkertijd appende/snappende/bellende pubers erger ik mij ook dood. Verschil is wel dat (hier in mijn dorp) de fietsende pubers wat makkelijker aanspreekbaar zijn dan de automobilisten in hun auto's.

Hele jonge pubers kennen ons ook nog wel, omdat we ook het fietsexamen van groep 7 organiseren ieder jaar met bijna dezelfde groep vrijwilligers. 1x zeggen dat met 10 man op het fietspad staan chillen niet handig is is voldoende.

Alsof alleen pubers met hun telefoon bezig zijn op de fiets. Ik erger me meer aan volwassenen die met kinderen op de fiets met hun mobiel bezig zijn. Zo leren die kinderen nooit dat het onverantwoord gedrag is. Pas een moeder met kind voor- en achterop en nog een kind ernaast met een mobiel in haar hand. Daar snap ik dus helemaal niets van.

Schemerlampje schreef op 01-10-2023 om 12:43:

[..]

Alsof alleen pubers met hun telefoon bezig zijn op de fiets. Ik erger me meer aan volwassenen die met kinderen op de fiets met hun mobiel bezig zijn. Zo leren die kinderen nooit dat het onverantwoord gedrag is. Pas een moeder met kind voor- en achterop en nog een kind ernaast met een mobiel in haar hand. Daar snap ik dus helemaal niets van.

Die combinatie ben ik nog niet tegen gekomen. Als ik dat in mijn "werkkleding" tegen zou komen zou ik er zeker wat van zeggen. 

Bakblik schreef op 01-10-2023 om 13:44:

[..]

Die combinatie ben ik nog niet tegen gekomen. Als ik dat in mijn "werkkleding" tegen zou komen zou ik er zeker wat van zeggen.

Nou, ik wel hoor. En dan nog door rood licht fietsen ook.

Is het een idee om een apart topic te openen over 'verkeer'? Met al die dingen die je wél hardop zou zeggen?

Pfffff, alwéér?????

Cususmateriaal inbegrepen wil zeggen dat je een werkboekje krijgt en,  indien gewenst, de gebruikte powerpoints in je mailbox kunt krijgen. 
Oké,  een kladblaadje om wat aantekeningen te maken hebben we ook nog wel voor je.
We hebben wat leenpennen maar echt prettig schrijven doe je met je eigen pen. 
Een leesbril/ bril voor veraf of een combinatie van beiden moet je toch echt zelf meenemen! 

Tussen haakjes:
Als je dichtbij niet goed kunt zien en je zonder bril het werkboekje niet kunt lezen EN je hebt moeite met het bekijken van de PowerPoint hoe ben je dan in godsnaam zonder ongelukken hier gekomen? Blij dat ik al op locatie was voordat jij van huis vertrok. 

Bakblik schreef op 10-10-2023 om 09:49:

Cususmateriaal inbegrepen wil zeggen dat je een werkboekje krijgt en, indien gewenst, de gebruikte powerpoints in je mailbox kunt krijgen.
Oké, een kladblaadje om wat aantekeningen te maken hebben we ook nog wel voor je.
We hebben wat leenpennen maar echt prettig schrijven doe je met je eigen pen.
Een leesbril/ bril voor veraf of een combinatie van beiden moet je toch echt zelf meenemen!

Tussen haakjes:
Als je dichtbij niet goed kunt zien en je zonder bril het werkboekje niet kunt lezen EN je hebt moeite met het bekijken van de PowerPoint hoe ben je dan in godsnaam zonder ongelukken hier gekomen? Blij dat ik al op locatie was voordat jij van huis vertrok.

Dit doet me denken aan smoesjes van iemand die laaggeletterd is en zich daarvoor schaamt. 

ToetieToover schreef op 10-10-2023 om 10:07:

[..]

Dit doet me denken aan smoesjes van iemand die laaggeletterd is en zich daarvoor schaamt.

Oeps, daar had ik niet aan gedacht en klinkt best logisch.  Als dat zo is dan erger ik mij wat minder. 

hou gewoon je bek! Niemand cared 

waar zijn die muffins 

CS Lewis schreef ooit dat "the doors of hell are locked from the inside". Die quote is helaas wel heel erg van toepassing op jou. 

Applaus dat je helemaal de trap op bent gelopen en de wasmanden hebt gevonden!  Wat knap van jou! 

Ik begrijp alleen niet waarom je je was dan naast de wasmanden legt en niet erin.

Wat zeg je?  je wist niet of het lichte of donkere was was.

Wat denk je zelf?  De broek en sokken zijn donkerblauw,  de overhemden zijn lichtblauw en een ruitje met voornamelijk wit en lichtblauw.  Zou je dat zelf bij elkaar in de machine stoppen? 

Nee?  Nou dan!  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.