Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-07-2021 om 21:54

Wat je niet hardop wil zeggen, nieuwe start.

Met het verkeerde been uit bed gestapt? 
Kinderen veel te druk in de ochtend?
Heeft je buurman de grasmaaier aangeslingerd?
Rothumeur of rotkarakter?

Zeg hier wat je niet hardop kan zeggen.

_Audrey schreef op 25-09-2023 om 11:06:

Ehm, je kunt toch niet echt verwachten dat automobilisten gaan staan wachten op een groep cursisten die nog vanalles moet worden uitgelegd? Of begrijp ik de situatie verkeerd?

Als de cursisten op de rotonde fietsen binnen de bebouwde kom hebben ze voorrang. Als ze ter hoogte van de (vanuit de automobilist gezien) linkerbaan rijden moeten ze voorrang krijgen hoe langzaam ze ook fietsen. Even snel voorlangs piepen is niet echt sociaal. Goed geoefende fietsers kunnen daarop anticiperen, onze cursisten (nog) niet. We staan met een groep op  een vast punt en dan gaat 1 cursist met 1 begeleider de rotonde over. Dan laten we het verkeer weer even gaan en gaat de volgende. De ochtendspits is dan al lang voorbij.

Vanochtend meerdere auto's waaronder een lesauto, meerdere vrachtauto's en personenauto's die het wel in de gaten hebben en niet "snel nog even voorlangs" gaan. Het zijn altijd die tesla's of andere grote auto's die niet 4 seconden willen wachten

Bakblik schreef op 25-09-2023 om 11:37:

[..]

Als de cursisten op de rotonde fietsen binnen de bebouwde kom hebben ze voorrang. Als ze ter hoogte van de (vanuit de automobilist gezien) linkerbaan rijden moeten ze voorrang krijgen hoe langzaam ze ook fietsen. Even snel voorlangs piepen is niet echt sociaal. Goed geoefende fietsers kunnen daarop anticiperen, onze cursisten (nog) niet. We staan met een groep op een vast punt en dan gaat 1 cursist met 1 begeleider de rotonde over. Dan laten we het verkeer weer even gaan en gaat de volgende. De ochtendspits is dan al lang voorbij.

Vanochtend meerdere auto's waaronder een lesauto, meerdere vrachtauto's en personenauto's die het wel in de gaten hebben en niet "snel nog even voorlangs" gaan. Het zijn altijd die tesla's of andere grote auto's die niet willen 4 seconden willen wachten

Ah zo. Nee tuurlijk, als ze aan het fietsen zijn hebben ze uiteraard voorrang,  dan zou ik ook netjes wachten. 

In mijn ervaring zijn het juist de 'petjes' in afgetrapte Volkswagens die altijd als een stel asociale honden overal tussendoor scheuren en je van je sokken rijden 

_Audrey schreef op 25-09-2023 om 11:43:

[..]

Ah zo. Nee tuurlijk, als ze aan het fietsen zijn hebben ze uiteraard voorrang, dan zou ik ook netjes wachten.

In mijn ervaring zijn het juist de 'petjes' in afgetrapte Volkswagens die altijd als een stel asociale honden overal tussendoor scheuren en je van je sokken rijden

Ja die ook maar dat gebeurt vaak meer aan het eind van de middag of in de avond. Zo tussen 9.00 en 10.00 zijn die denk ik nog niet wakker. 🤣

Wij doen dit niet voor niets op dit tijdstip. 

Bakblik schreef op 25-09-2023 om 12:07:

[..]

Ja die ook maar dat gebeurt vaak meer aan het eind van de middag of in de avond. Zo tussen 9.00 en 10.00 zijn die denk ik nog niet wakker. 🤣

Wij doen dit niet voor niets op dit tijdstip.

🤣 nee, die slapen dan zeker nog! 

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt om mij als kop van jut te gebruiken.
Naar mens!!

Je denkt dat je vrijheid hebt gevonden. Maar kijk nu eens eerlijk naar jezelf. Is dat echt vrijheid? Of voelt het diep van binnen toch niet helemaal goed?

Dat je iets kúnt doen, betekent nog niet dat je het ook zou moeten doen...

Bakblik schreef op 25-09-2023 om 11:37:

[..]

Als de cursisten op de rotonde fietsen binnen de bebouwde kom hebben ze voorrang. Als ze ter hoogte van de (vanuit de automobilist gezien) linkerbaan rijden moeten ze voorrang krijgen hoe langzaam ze ook fietsen. Even snel voorlangs piepen is niet echt sociaal. Goed geoefende fietsers kunnen daarop anticiperen, onze cursisten (nog) niet. We staan met een groep op een vast punt en dan gaat 1 cursist met 1 begeleider de rotonde over. Dan laten we het verkeer weer even gaan en gaat de volgende. De ochtendspits is dan al lang voorbij.

Vanochtend meerdere auto's waaronder een lesauto, meerdere vrachtauto's en personenauto's die het wel in de gaten hebben en niet "snel nog even voorlangs" gaan. Het zijn altijd die tesla's of andere grote auto's die niet 4 seconden willen wachten

Overigens: op rotondes en fietsoversteken op industrieterreinen hebben fietsers meestal geen voorrang. 

SuzyQFive schreef op 29-09-2023 om 22:36:

[..]

Overigens: op rotondes en fietsoversteken op industrieterreinen hebben fietsers meestal geen voorrang.

Geen aanval op jouw persoonlijk maar voor alle betweters en mensen met goedbedoelde adviezen:

Neem van mij aan dat we weten wat we doen. Het project draait al meer dan 15 jaar, ik ben erbij betrokken sinds 6 jaar. 

We doen dit in een samenwerking met VVN, de fietsersbond en vluchtelingenwerk. Wij doen dit als vrijwilligerswerk om de barrière om de cursus te volgen laag te houden. Mensen kunnen bij ons gratis leren fietsen. 

We geven praktijk en theorielessen. Eerst het motorische fietsen onder de knie krijgen op een afgesloten terrein en daarna het verkeersveilig maken met theorie (foto's uit het eigen dorp zijn voorbeelden) en praktijk, op wegen die al in de theorie zijn behandeld. De andere rotondes zitten later in de cursus, daarvoor moeten we verder kunnen fietsen.

Stop met die goedbedoelde adviezen en uitleg van het verkeer!!!!! Niet alleen hier op het forum maar ook in het echte leven. Wij kunnen dit!!!

Bakblik schreef op 30-09-2023 om 08:02:

[..]

Geen aanval op jouw persoonlijk maar voor alle betweters en mensen met goedbedoelde adviezen:

Neem van mij aan dat we weten wat we doen. Het project draait al meer dan 15 jaar, ik ben erbij betrokken sinds 6 jaar.

We doen dit in een samenwerking met VVN, de fietsersbond en vluchtelingenwerk. Wij doen dit als vrijwilligerswerk om de barrière om de cursus te volgen laag te houden. Mensen kunnen bij ons gratis leren fietsen.

We geven praktijk en theorielessen. Eerst het motorische fietsen onder de knie krijgen op een afgesloten terrein en daarna het verkeersveilig maken met theorie (foto's uit het eigen dorp zijn voorbeelden) en praktijk, op wegen die al in de theorie zijn behandeld. De andere rotondes zitten later in de cursus, daarvoor moeten we verder kunnen fietsen.

Stop met die goedbedoelde adviezen en uitleg van het verkeer!!!!! Niet alleen hier op het forum maar ook in het echte leven. Wij kunnen dit!!!

Wat goed dat jullie dit doen! Voor wat betreft rotondes. Op sommige heb je voorrang en op sommige moet je voorrang verlenen. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit niet uniform is. Maar het staat natuurlijk altijd aangegeven met borden, haaientanden en dergelijken. 

Lekker bezig 

wat goed bakblik!

oke er is nog iets irritanters dan een doorbraakbloeding. Een doorbraakbloeding die op zich laat wachten zodat mijn planning in de war komt 

oudmaarnognietkoud schreef op 30-09-2023 om 08:07:

[..]

Wat goed dat jullie dit doen! Voor wat betreft rotondes. Op sommige heb je voorrang en op sommige moet je voorrang verlenen. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit niet uniform is. Maar het staat natuurlijk altijd aangegeven met borden, haaientanden en dergelijken.

Lekker bezig

Broodjebrie schreef op 30-09-2023 om 08:31:

wat goed bakblik!

Dames dank!

Er zit voor mezelf wel en klein nadeel aan.  Ik heb altijd mijn fietslesbril op in het verkeer en erger mij dus regelmatig dood aan mensen die de regels negeren of anderszins dom gedrag vertonen. Bijvoorbeeld: Ik ging vanochtend vroeg op pad met de fiets en dan zie ik al die mensen gaan met condens op hun ruiten en dus niets kunnen zien via de zijruiten. Alleen de voorruit hebben ze even zwoes zwoes met de ruitenwissers gedaan. Ze rijden je bijna van je fiets. 

Bakblik schreef op 30-09-2023 om 17:02:

[..]

[..]

Dames dank!

Er zit voor mezelf wel en klein nadeel aan. Ik heb altijd mijn fietslesbril op in het verkeer en erger mij dus regelmatig dood aan mensen die de regels negeren of anderszins dom gedrag vertonen. Bijvoorbeeld: Ik ging vanochtend vroeg op pad met de fiets en dan zie ik al die mensen gaan met condens op hun ruiten en dus niets kunnen zien via de zijruiten. Alleen de voorruit hebben ze even zwoes zwoes met de ruitenwissers gedaan. Ze rijden je bijna van je fiets.

Zelf geen rijbewijs, dus rij vanzelfsprekend ook niet met de wagen. Maar heb jij ook de indruk dat bestuurders die zelf ook regelmatig de fiets nemen, veel beter opletten voor fietsers? 

Nou soms ga ik in het verkeer ook wel even de fout in hoor. Hier vlakbij zijn ze al zeker twee jaar bezig met de weg. Dan weer een slinger hier, dan een slinger daar. Sinds kort is daar een verkeerslicht geplaatst voor een tijdelijke fietsoversteekplaats. De auto voor mij en ik zelf dus reden daar vorstelijk door rood. Met nederige excuses aan de fietser die daar over wilde steken. 
Ging gelukkig net goed 

Hou
Op
Met
Artikelen
En
Kerst
......de zomer is nog maar net voorbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.