Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

Ik ga vandaag zorgen dat er geen hordes vreemden op ons erf parkeren.  Het jaarlijkse evenement is vandaag hier in het dorp en waar er hier normaal gezien alleen bestemmingsverkeer door de straat rijdt,  offert een boer verderop ieder jaar een weiland op als parkeerplaats want er komen ruim 50.000 mensen op af en in een dorp van 8000 inwoners geeft dat het een en ander aan "overlast". Tussen aanhalingstekens want het is een keer per jaar een het is echt het grootste feest dat ze hier kunnen verzinnen dus ik gun het ze van harte 😄. Maar ik wil niet dat er problemen ontstaan door eventuele schade aan auto's of ons erf, dus ze parkeren maar mooi betaald bij de koeienboer 😅. En ik ga cake bakken.  En stofzuigen.  En de moestuin winterklaar maken want ik hoef echt niet nóg meer komkommers. 

Was draaien. Beetje opruimen. En misschien een klein rondje fietsen ter afwisseling van mijn korte wandelingetjes.  Vanmorgen gedoucht dus ik heb al behoorlijk wat van mijn dagenergie gebruikt.  Dus het wordt een beetje aankijken en aanvoelen wat ik aankan. Plannen genoeg  verder in mijn hoofd maar de uitvoering hangt  van mijn potje energie af vandaag  

Vrijdagavond koorts gehad, in mijn luteale fase, snot en snotverkouden en alle prikkels buiten komen 10x harder aan. De seizoenswisseling ervaar ik als autist erg zwaar. Ik moest voor een paar dingen naar buiten, maar verder is mijn energie zoo laag na 3 werkweken.

Ik heb geen koorts en dus zou ik morgen gewoon moeten werken, maar aan alles voel ik dat dit niet gaat lukken. Mijn emmer is leeg. Ik kan daar nu al mee bezig zijn, omdat ik ziek melden zo vreselijk vind. 

Vanmorgen in het kerkkoor in de kerk gezongen. Zat een lastig lied tussen, maar het ging goed, gelukkig.
Vanmiddag een eindje wandelen, en alvast naar mijn werkweek kijken.

Wilde uitslapen maar om 8:00 waren ze met veel lawaai borden aan t neerzetten voor de deur. Opgeruimd, boodschappen gedaan en straks komen twee vriendinnen. Vriend gaat koken en verder beetje chillen. 

Hele slechte nacht gehad met weinig slaap. Dus moet al mijn plannen bijstellen.  Ik moet zo naar de psycholoog.  Maar verder wordt het een bank dag.  Nog wel eten koken. En heel misschien  nog wat was vouwen. Maar dat is het dan helaas.

Werken. Nog 9 dagen werken, incl de opleidingsdag, en dan vakantie. Kan niet wachten. De agenda is niet heel druk. Zegt niet altijd wat maar hoop dat het zo blijft. Dan kan ik mijn jaargesprek even voorbereiden voor donderdag. 

Ik ben op vakantie met vreselijke keelpijn en daar bovenop een kater.. Dus ik doe vandaag precies minder dan niks 
Zo ff douchen en naar ontbijt. Dan zien we wel verder.

Wandelen rond een meer en daarna lunchen bij een restaurant met eigen forel en snoekbaars vijver.

Dank je Tuinfluiter; we eten vanvond Forel! Ga ze straks kopen; want ik doe vandaag de boodschappen voor een hele week.

Werken! Overleg met een student, colleges voorbereiden.

ik ben net terug van dagdienst. Was intensief, maar kon goed overleggen met collega's dus dat is fijn.

Nu bekaf op de bank. Straks even lekker douchen en relaxen.

Naar de naaicursus.
Mijn regenjas ligt klaar, ik moet eerst een half uurtje fietsen,voor dat ik er ben.

Hemke schreef op 08-09-2026 om 08:01:

Naar de naaicursus.
Mijn regenjas ligt klaar, ik moet eerst een half uurtje fietsen,voor dat ik er ben.

Die zal nodig zijn hemke. Hier ook de hele dag regen voorspeld.

Ik moet medicatie ophalen bij de apotheek.  En heb fysio. Verder ga ik hutspot maken voor vanavond.  Geen andere plannen nu nog. Eerst even kijken hoe ik me na de fysio voel. Misschien wat opruimen  maar dat zal dan in brokjes  van 2 keer een kwartier zijn met pauze ertussen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.