Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

Broodjebrie schreef op 29-08-2026 om 09:38:

wat leuk bakblik!!

Ik ga zo naar mijn vader. Vanavond gaan we tapas eten, dus ik heb het makkelijk met eten vandaag.

Oh, heerlijk, tapas. Nu heb ik heimwee naar Sevilla. Ik vond het zo leuk om elke avond weer vijf verschillende tapas te proberen. Ik heb echt heerlijk gegeten voor een habbekrats daar. Veel plezier met je vader! 

Ik doe lekker niks. Ik ben nog steeds moe. Ga even een paar boodschappen halen en verder lekker Vikings kijken. Ik was begonnen aan The Last Kingdom, maar het kan me niet boeien, helaas. Doe mij maar Vikings. 

Boodschappen doen en naar het buitenzwembad, die nog twee weken open is.

Bakblik schreef op 29-08-2026 om 08:55:

Door intensieve mantelzorgtaken bij allebei was het contact met mijn jeugdvriendin en beetje verwaterd. Sinds vorig jaar proberen we dat weer een beetje opnieuw op te bouwen.
Gisteren stuurde ze net als vroeger een bericht dat ze kaartjes haar voor iets en of ik mee wilde.
Ik ben nu onderweg naar Amsterdam om een dag met haar door de stad te zwerven een dat evenement te bezoeken.
In de tijd dat ik jonger kinderen had kon ik dat niet zomaar snel regelen. Nu heb ik tegen man gezegd: Er is brood, vanavond kan je bami maken of wat halen als ik toch niet thuis ben.
Zo'n zin in!

Veel plezier bakblik!

Buuffie en Dolfje  wandelse! En MMcGonagall alvast gefeliciteerd en fijne verjaardag gewenst. 

Ik heb boodschappen gedaan met man. Het ging niet helemaal lekker met mijn hoofd
 Heb net een 10 minuten  wat onkruid uit de tuin geplukt en lig nu op de bank. Straks een uurtje op verjaardag.  En dan is mijn energie wel weer op.  Dus voor vanavond wat uit de vriezer getrokken.

ik ga mijn best doen om mezelf naar de sportschool te slepen voor de rest niks.

MMcGonagall alvast gefeliciteerd!
Ben vanmorgen naar yoga geweest en de oefeningen om tot armstand te komen vielen niet mee, maar maken me wel soepel!
Nu even hapje eten, straks weekboodschappen in de stad halen. Daarna naar zoon voor katverzorginstructies tijdens zijn vakantie. Bij zijn vorige vakantie heb ik regelmatig op zijn adres gewerkt om poes gezelschap te houden. Het kostte een aantal dagen voordat we vriendjes werden. Nu gaat man oppassen, heeft-ie wat te doen als verse pensionado, maar dan moet-ie wel weten wat poes fijn vindt en wanneer welke verzorging gegeven moet worden, zoals hoe reinig je de kattenbak.

MMcGonagall schreef op 29-08-2026 om 10:10:

Ik moet eigenlijk even naar de bakker. Op tijd want anders hebben ze geen gebakjes meer. Morgen komen mijn zus en mijn tante op bezoek. Tante komt naar mijn nieuwe huis kijken en ik ben dan ook net jarig, vandaar de taart. Ik vier het niet morgen omdat zowel vriend als dochter op vakantie zijn, maar je kunt geen mensen uitnodigen op je verjaardag en dan net doen of het niet zo is. Ik heb ook gezegd dat ze gerust een cadeautje mogen meenemen

Alvast gefeliciteerd!

Vandaag een lekkere wandeling gemaakt door het groen en daarna door de stad teruggewandeld en een lekkere amandelcroissant gekocht bij de Franse bakker. Net weer een was opgehangen. Verder niet veel meer behalve koken.

Vanmorgen naar een man geweest die iets verkocht dat dochter wilde hebben. Die man bleek een hele mooie tuin te hebben die we uitgebreid bekeken hebben (niet stiekem, de man gaf een hele rondleiding en vertelde enthousiast over zijn plannen). Hij had ook een enorme ren voor Brahma kippen. Toen wilde ik ineens ook een ren voor Brahma kippen. Heb de ideale plek in de tuin uitgekozen, bedacht wat ik moest doen om het te realiseren, gezocht waar ik die kippen kon kopen, welke kleur kippen én welke kleur ren ik wilde. De namen voor de kippen bedacht, uitgezocht hoe ik het nachthok wilde hebben en recepten met eieren bedacht die ik zou gaan maken van de 150 eieren die ik per kip ging krijgen in een jaar. En toen bedacht ik dat ik vast geen zin ging hebben in het geluid van kippen de hele dag, dus besloten dat er geen kippen komen. Nu is het zes minuten over half vier en ik heb effectief nog geen kont uitgevoerd 😅

Leuke avond gister maar nu brak en vanavond vier ik m'n verjaardag. Niet mn slimste idee weer! 

Wieder 

Wieder schreef op 29-08-2026 om 15:36:

Vanmorgen naar een man geweest die iets verkocht dat dochter wilde hebben. Die man bleek een hele mooie tuin te hebben die we uitgebreid bekeken hebben (niet stiekem, de man gaf een hele rondleiding en vertelde enthousiast over zijn plannen). Hij had ook een enorme ren voor Brahma kippen. Toen wilde ik ineens ook een ren voor Brahma kippen. Heb de ideale plek in de tuin uitgekozen, bedacht wat ik moest doen om het te realiseren, gezocht waar ik die kippen kon kopen, welke kleur kippen én welke kleur ren ik wilde. De namen voor de kippen bedacht, uitgezocht hoe ik het nachthok wilde hebben en recepten met eieren bedacht die ik zou gaan maken van de 150 eieren die ik per kip ging krijgen in een jaar. En toen bedacht ik dat ik vast geen zin ging hebben in het geluid van kippen de hele dag, dus besloten dat er geen kippen komen. Nu is het zes minuten over half vier en ik heb effectief nog geen kont uitgevoerd 😅

Pittige tweede werkweek, vanmorgen uitgeslapen tot 9:00. Dat is heel lang niet meer gebeurd. Daarna naar Utrecht geweest en een beetje gewinkeld.  

Boodschappen.
Naar het buitenzwembad.
En lang met buurvrouw gepraat. 

Wij huren hier allemaal van de woningstichting, maar die vraagt flink hogere huren aan nieuwe huurders. Terwijl de woningstichting er toch juist ook voor de mensen met een smallere beurs moet zijn. Echt belachelijk.

Jujubee schreef op 29-08-2026 om 10:52:

[..]

Oh, heerlijk, tapas. Nu heb ik heimwee naar Sevilla. Ik vond het zo leuk om elke avond weer vijf verschillende tapas te proberen. Ik heb echt heerlijk gegeten voor een habbekrats daar. Veel plezier met je vader!

Ik doe lekker niks. Ik ben nog steeds moe. Ga even een paar boodschappen halen en verder lekker Vikings kijken. Ik was begonnen aan The Last Kingdom, maar het kan me niet boeien, helaas. Doe mij maar Vikings.

Dank je wel, het was heerlijk! We hadden nog nooit bij deze vestiging gegeten, dus we moesten uiteraard even proberen hoe deze locatie was. Ik kom weleens bij een andere vestiging van ze en daar is het ook altijd lekker ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.