Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

Leuk Moos, ik heb ook ooit bloemschikken van een collega geleerd, komt nog steeds van pas. Volgende wat ik wil leren is pottenbakken, vraag met niet waarom maar dat lijkt me heerlijk. Vandaag niets van dat alles, ik moet naar het ziekenhuis in de ochtend en heb meteen maar de hele dag vrij genomen. Manlief en ik gaan daarna nog wat leuks doen samen: naar de dierentuin en dan wil ik vooral het aquarium bekijken. Kan ik uren doorbrengen. 

Oppashond opgehaald en mee gewandeld. Ratatouille gemaakt voor vanavond en de was opgeruimd. Vanmiddag kleinkinderen uit school halen en verder helemaal niks. 

Leuk Toetie, ik hou ook erg van dierentuinen. Hoop dat het bij het ziekenhuis allemaal ok was. 
Het bloemschikken was leuk. Niet zo heel veel nieuws geleerd maar wel mezelf nu ns beheerst qua kleurkeuze en dat leverde wel een mooi boeket op. Bejaarde vriendin was er blij mee. 

Ik heb gewerkt en een rondje gewandeld in de pauze en na het eten ff op en neer naar lidl gelopen. Was niet echt een spannende dag.
Wel op werk een aantal dingen kunnen afvinken wat ik af wilde en moest hebben.

In elk geval weer even naar de stort en de kringloop, verder wil ik nog wat in de tuin doen en misschien nog wat werk doen wat ik deze week niet aan toegekomen ben

Mij moet einde ochtend naar de fysio. Verder doe ik vandaag niet zoveel. 
Vanavond naar een pubquiz.

In het kader van de mantelzorg met ouder naar het ziekenhuis. Dan boodschappen voor het weekend en lekker koken. 

Boodschappen doen strijken en alvast kleding voor de vakantie uitzoeken. Ik moet er echt aan denken om ook lange broeken mee te nemen die heb ik al meer dan drie maanden niet meer gedragen. Ik denk dat ze schoon in de kast hangen maar ga dat toch maar vandaag maar even bekijken.

Ik kan ook alvast wat spulletjes uitzoeken voor de vakantie al heb ik daar volgende op de dag van vertrek ook nog de hele dag voor want we vliegen helaas pas in de avond.
Denk dat ik de toilettas eens tevoorschijn ga halen.

Vandaag wederom een vrije dag. Ik ga alle afleveringen van B&B van deze week terugkijken en/of een middagdutje doen. Ben nog steeds wat vermoeid, maar alles goed verder, bedankt voor het vragen Moos. In de ochtend ga ik met mijn moeder op pad. Ze loopt niet meer zo ver (ze wacht op een invalidenkaart) maar ik kan haar natuurlijk even afzetten met rollator bij de ingang en dan de auto parkeren. Ze heeft een auto met chauffeur vandaag  de lamme en de vermoeide samen op pad - wij matchen prima qua energie. Lekker bijkletsen en naar een biologische plantenkwekerij. 

Ik heb mijn bed eindelijk verschoond en de was erin zitten en ik moet zo nog even stofzuigen en boodschappen halen, maar verder doe ik geen fluit vandaag. Ik ben helemaal gesloopt na gisteren. Mijn werk is met 2 personen echt veel te zwaar en ik trek het eigenlijk niet zo. Volgende week woensdag ga ik met mijn moeder naar mijn schoonzus om te helpen met wat klusjes in huis en op mijn neefje te passen, maar eigenlijk baal ik daar stiekem een beetje van. Deze woensdag lag ik er ook finaal af, qua energie. Maar ja, ik doe het voor haar. Maar ik zie er wel een beetje tegenop. Ik ben wel blij dat mijn leenhond vandaag even niet komt. Ik voel me echt doodop. En ja, we hebben al aan de bel getrokken op het werk dat er mensen bij moeten. Dus hopelijk gaan ze uitzendkrachten regelen zsm. Maar dat kan zomaar weken duren. Ik ben dolblij dat het weekend is en dat ik nu even kan bijtanken.  

Jij hebt toch net een nieuwe baan jujubee? Of ben ik nu in de war?

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Nog steeds last van bijwerkingen van de statine al is het niet meer zo erg als de eerste week. Volgende week voor controle en dan wil ik toch echt een andere proberen. Dit belemmert me nogal qua eventuele verdere revalidatie.  Ik moet van mezelf  eigenlijk  iets qua beweging doen vandaag maar kan me er de laatste tijd niet erg toe zetten. Dan dwing ik mezelf soms gewoon door de auto wat verder weg te zetten en naar een winkel te lopen. Het lopen zonder doel 700 meter de ene kant het dorp uit en 700 meter terug heb ik wel gezien. Liefst zou ik weer naar het bos gaan maar te ver rijden en zulke kleine rondjes zijn er ook niet echt helaas. 

Dus nu zo maar even wat vuil kruipen in de tuin. Het begint weer hoog te staan. Maximaal  20 minuten  , als ik dat al red. Verder lig ik op de bank. Moet mijn boek nog uitlezen en naar de bieb. En dat is het dan wel weer voor vandaag.

Ben eigenlijk vrij maar toch zo richting kantoor. Moet eindverslag maken en op kantoor gaat dat beter dan thuis. En daardoor ook een afspraak ingepland, ben er toch. Pak wel twee uurtjes terug. 

lientje69 schreef op 28-08-2026 om 09:44:

Jij hebt toch net een nieuwe baan jujubee? Of ben ik nu in de war?

Ja, klopt, ik ben er net drie maanden. Het is ook heel gezellig en ik vind het leuk, maar nu de vakantie weer voorbij is, merken we dat het met 2 personen gewoon niet te doen is. We waren met zijn 3tjes maar die ene is al na anderhalve maand ontslagen omdat ze er niets van bakte en telkens ziek was. Er zit nog een meisje in de Ziektewet, maar die komt waarschijnlijk niet terug. En dit is nogal stom werk en fysiek best zwaar, dus mensen vinden die hier willen werken is blijkbaar nogal lastig. We hadden vorige maand een sollicitant die een proefdag kwam meedraaien, maar daarna hebben we daar niets meer van gehoord. Ze gaf al aan dat ze het veel te zwaar vond. Als je met z'n vieren bent, is het prima te doen op dinsdag en donderdag (de drukke dagen en mijn werkdagen), maar nu met twee trekken we het eigenlijk niet. Hopelijk krijgen we snel een afwasser erbij als uitzendkracht. Dan krijgen we wat meer lucht. Zo is er geen lol aan en sjouwen we ons het leplazerus.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.