Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

In de ochtend boodschappen doen en in de middag staat een rondje golf gepland maar er wordt onweer voorspeld en dan ga ik de baan niet in. Dus even afwachten hoe het weer zich ontwikkeld. 
Anders tuinklusjes dan kan ik direct naar binnen als het slecht weer wordt.

Vandaag weer naar huis toe, de vakantie in het noorden is afgelopen. Dus een treinreis terug. 
Dan eens kijken hoe mijn tuintje in het zuidwesten eruit ziet en of de regenton weer is bijgevuld. Ook de cavia's ophalen van hun vakantieadres. Buurvrouw bedanken voor het in de gaten houden van de planten en het huis.
Vakantiewas wegwerken, maar aangezien het in twee rugzakken past, zal het moeten worden aangevuld met was dat thuis nog ligt.
Boodschappen doen, kranten doorbladeren. En zelf weer koken!

Ik ga mezelf weer opsluiten met de katten. Ze zijn nu nog buiten in hun bench. Wanneer ze naar binnen willen neem ik ze mee de slaapkamer in. De kozijnenman is al bezig.
Heb nu wel mijn lunch in de slaapkamer gelegd  . Gewoon brood met kaas.
Buitenkatten zijn wat dit soort dingen betreft handiger. Onze vorige katten waren buitenkatten, die liepen gewoon tussen de klussers door. De pootafdrukken van de kater staan nog in het destijds nog zachte cement..Als ik de mat bij de voordeur optil zie ik ze nog..

Ik was vannacht onrustig maar toch geslapen, om 7:30 wakker want moest plassen. Weer terug naar bed en werd iets voor 9:15 wakker! Had dat echt nodig.
Straks eerst " fijn" naar acupunctuur.  Zou op de koffie gaan met vriendinnen maar ik dacht dat mijn afspraak eerder was dus dat sla ik over. Ook omdat ik verder moet met de woonkamer en keuken leeghalen voor de schilder morgen.
Verder het bed verschonen. Wat wandelen en lezen.

Naar F1 geweest vandaag, met vriend. Vond het enorm underwelming en heel veel wachten. Het liep ook voor geen meter door, de crowdcontrol was niet zo best. 

buufie

buufie

21-08-2026 om 20:20 Topicstarter

net nog 5 km gelopen. Lekker weertje

Morgenvroeg op vakantie: vandaag nog opruimen , inpakken, kind is aan het verhuizen. Ander kind van het vliegveld halen, en naar zijn huis brengen...Zo nog met de hond uit...en dan ben ik blij als we morgen middag in Toscana zijn...

We hebben nog een paar dagen die ns dal kaart dus gaan zo naar station en kijken waar we heen gaan. Geen vast omlijnt plan. Wilde eerst een ns wandeling doen maar degene die ik wilde was 2 uur met de trein en daar heb ik toch geen zin in. 

Om 7 uur toen de wekker ging sliep ik uiteraard nog. Snel aankleden en eten want om 7:30 stonden de schilders op de stoep.
Ik ben om 8:15 naar de sportschool gewandeld. Ff gekletst met een kennis en daarna wat cardio gedaan. Toen ff naar Hema en Kruidvat geweest.
Toen ik thuis kwam is man gaan sporten.
Als de schilder klaar is ff kijken wat ik vast in de woonkamer terug kan zetten. De rest komt morgen wel.
Vanavond gaan we naar de bioscoop. 

Koettie schreef op 22-08-2026 om 11:04:

We hebben nog een paar dagen die ns dal kaart dus gaan zo naar station en kijken waar we heen gaan. Geen vast omlijnt plan. Wilde eerst een ns wandeling doen maar degene die ik wilde was 2 uur met de trein en daar heb ik toch geen zin in.

Het wordt delft! 

Wij vertrekken zo naar Duitsland voor een voorstelling in de open lucht van onze geliefde zanger. Hopelijk blijft het droog! 
In juli heladden we 3 openlucht voorstellingen, waarvan 2 van hem, allemaal droog gebleven. Dus ik vind dat dit patroon zich maar moet voortzetten vanavond 

Koettie schreef op 22-08-2026 om 12:21:

[..]

Het wordt delft!

Daar gaan man en ik straks in de binnenstad onze gebruikelijke zaterdagboodschappen doen en een lunch pakken.

Ik ben vanmorgen naar een groothandel geweest om ingrediënten te halen. Vanavond komen kinderen en schoonkinderen eten. Samen met dochter ga ik lekker koken.

Vandaag rust ik uit na het logeerpartijtje van de kleinkinderen. Was heel gezellig. Nu alles weer naar huis is heb ik wat wassen gedraaid, het toilet schoongemaakt en eten besteld (doen we bijna nooit, maar ik ben nu lui).. verder met de beentjes op de bank.

Ambra schreef op 22-08-2026 om 13:09:

Wij vertrekken zo naar Duitsland voor een voorstelling in de open lucht van onze geliefde zanger. Hopelijk blijft het droog!
In juli heladden we 3 openlucht voorstellingen, waarvan 2 van hem, allemaal droog gebleven. Dus ik vind dat dit patroon zich maar moet voortzetten vanavond

Veel plezier Ambra , leuk!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.