Huiskamer
buufie
28-07-2026 om 18:20
Wat ga je doen vandaag?
Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor.
Dolfje
20-08-2026 om 08:38
Ik lig nog in bed, ff bijkomen van een paar idiote dromen en nachtmerrie vannacht.
Dadelijk ff bellen met de ict zodat ik thuis kan werken ( niet een standaard iets maar het komt ooit eens voor)
Daarna als het droog ie een rondje wandelen.
Vanmiddag en vanavond werken.
Tuinfluiter
20-08-2026 om 08:51
In de ochtend een schoonmaak klusje afmaken en kledingkast opruimen. Er kan wel wat weg. Vanmiddag naar de kapper op een onhandige tijd als het droog is combineer ik het met een wandeling en de bieb.
Bakblik
20-08-2026 om 08:59
Niet al te veel. Ik heb gisteren 12 kilometer door Amsterdam gelopen en heb nu best laat van knieën en enkels.
Moet een was ophangen en de vaatwasser uitruimen.
Na 2 dagen niet zo verantwoord eten moet er ook iets gezonds op tafel vanavond en dat ga ik maken.
Bellebelle
20-08-2026 om 08:59
Ik heb afgesproken met een vriendin en haal op de terugweg mijn dochter op die net het huis is uit gegaan om te gaan studeren. Veel zin in. Minder zin in schoonmaken, maar ik moet echt even de badkamer en de wc onder handen nemen.
Auwereel
20-08-2026 om 09:07
Ik ga weer een fietstocht ondenemen, hopelijk blijft het vanmiddag bij regen en geen onweer.
lientje69
20-08-2026 om 09:55
Ik krijg zo visite. Verder wil ik nog wandelen of fietsen of eventueel zwemmen vandaag , het binnenbad is ook weer open zag ik. Maar denk dat ik zwemmen naar volgende week schuif. En ik heb nog een strijkwas staan.
Herfstappeltaart
20-08-2026 om 10:16
Ik heb inmiddels al met de kinderen op de keukenvloer zitten "picknicken" ..Kon bijna niet meer opstaan 
stokstaart
20-08-2026 om 13:42
het huis is ontploft ik ben 3 dingen door elkaar aan het doen. Op een trappodium schilderijen aan het ophangen, de vriezer ontdooien en het balkon katproof maken. De kleine ontsnapt steeds 🤯
Auwereel
20-08-2026 om 15:55
Auwereel schreef op 20-08-2026 om 09:07:
Ik ga weer een fietstocht ondenemen, hopelijk blijft het vanmiddag bij regen en geen onweer.
We hebben zo'n geluk gehad met de fietstochtplanning vandaag! We zijn van Assen naar Veenhuizen gefietst met prima weer, maar toen we daar aankwamen hoorden we het donderen. We hebben geluncht en het gevangenismuseum bekeken terwijl het buiten ontzettend tekeer ging, hoosbuien niet normaal. Toen die wegtrokken hebben we Veenhuizen gelaten voor wat het was en de meest rechtstreekse route naar Assen gefietst. Toen we zonet bij het hotel aankwamen, hoorden we het weer donderen. We zitten nu warm en droog in onze hotelkamer te kijken naar het onweer en de regen.
Toch nog 42 km gefietst en zo goed als droog gebleven!
Bakblik
20-08-2026 om 16:05
Auwereel schreef op 20-08-2026 om 15:55:
[..]
We hebben zo'n geluk gehad met de fietstochtplanning vandaag! We zijn van Assen naar Veenhuizen gefietst met prima weer, maar toen we daar aankwamen hoorden we het donderen. We hebben geluncht en het gevangenismuseum bekeken terwijl het buiten ontzettend tekeer ging, hoosbuien niet normaal. Toen die wegtrokken hebben we Veenhuizen gelaten voor wat het was en de meest rechtstreekse route naar Assen gefietst. Toen we zonet bij het hotel aankwamen, hoorden we het weer donderen. We zitten nu warm en droog in onze hotelkamer te kijken naar het onweer en de regen.
Toch nog 42 km gefietst en zo goed als droog gebleven!
Knap hoor, 42 kilometer. En fijn dat je het droog gehouden hebt.
Ambra
20-08-2026 om 16:09
Ik heb vandaag opgesloten gezeten
Wel vrijwillig, met mijn twee katten, op de slaapkamer. Aan de achterzijde van het huis werden kunststof kozijnen geplaatst, dus iets te veel ' gaten ' waar onze katten door kunnen ontsnappen.
We hadden verwacht dat ze een kamer per dag zouden doen, zodat we de katten wisselend in die kamers konden opsluiten. Dan in onze slaapkamer maar poes krijgt daar de deur zelf open. Dus ja, ik mee naar binnen.
Ik had van alles mee, laptop, water, zakjes eten voor de katten. Alleen geen eten voor mezelf, dat was ik vergeten.
Boterhammen pasten niet onder de deur door dus man heeft 2 keer 2 stroopwafels eronder door geschoven
Nu heb ik onderhand zin in koffie maar gelukkig beginnen ze nu met opruimen.
En wat was ik blij met de badkamer - en- suite waardoor ik gewoon naar het toilet kon.
Morgen nog een dagje.
lientje69
20-08-2026 om 16:22
Auwereel schreef op 20-08-2026 om 16:17:
Ambra ik zie het voor me met die stroopwafels!
Ik ook lig helemaal dubbel.
Ambra
20-08-2026 om 16:29
haha, het was ook wel grappig ja. Ik had ook kokosmakronen gekocht, maar die pasten ook niet. Dat opruimen duurt lang, ik wil los nu..
De katten zijn zo lief en rustig geweest de hele dag, ondanks de herrie..het scheelt dan toch als je erbij bent.
Auwereel
20-08-2026 om 16:32
Bakblik schreef op 20-08-2026 om 16:05:
[..]
Knap hoor, 42 kilometer. En fijn dat je het droog gehouden hebt.
Ik fietste vroeger rustig 60-80 km op eendag, en toen waren er nog geen e-bikes, dus voor mijn gevoel niet zo'n flinke afstand. De kunst om niet natgeregend te zijn vandaag, dàt vind ik wel erg knap.
Het meeste geluk op dat gebied hebben we ooit gehad, lang geleden met de kinderen in de fietskar. Tijdens de laatste etappe van een fietsvakantie naar huis kwam een ontzettend donkere lucht aandrijven over de polder. Ondertussen werd de achterband van de fiets van mijn man (die de kar trok) steeds zachter. Net toen we thuis arriveerden, barste het los. Alle spullen in de tuin laten staan en snel naar binnen. Het was echt heel zwaar onweer met heel veel bliksem, niet iets dat je over je heen wil krijgen in de polder. Na de bui gingen we alles binnenhalen maar de fietsband van mijn man stond volkomen plat. En als je 'm probeerde op te pompen, liep-ie snel leeg door een groot gat. Ik denk dat een engeltje z'n vinger erop heeft gehouden onderweg!