Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

tot 11.00 werken, begin van de middag afspraak met nieuwe werkgever om het contract te zien, en als dat allemaal klopt kan ik daarna huidige werkgever op de hoogte brengen. 
Oh ja en tussendoor moet ik nog even m'n auto voltanken. 

Ambra schreef op 29-07-2026 om 21:39:

de picknick met collega's was erg gezellig. Ondanks dat ik weet dat ik niet zonder steun vd rolstoel moet zitten, dat toch gedaan, op de grond. Ik ben eenmaal thuis meteen in slaap gevallen op de bank en lig nu te bedenken hoe ik het vervolg traject moet gaan aanpakken ( pijnstillers innemen, kattenbakken doen, water en voer regelen, zelf in bed zien te komen). Ik blijf mezelf overschatten. En dan morgen werken. Nou ja. Een ding tegelijk. Eerst maar eens van de bank af zien te komen.

Gelukt! Globaal tanden gepoetst, die mascara zit er morgenochtend ook nog wel en nachtcrème hoeft ook niet perse. Man geeft de katten hun nachtvoer.

Wat ik dan niet begrijp: Jouw collega's weten toch dat je in een rolstoel zit? Als ik iets zou moeten organiseren voor mijn collega's dan houdt ik rekening met wie wat kan. Ik zou nooit gaan picknicken op de grond met iemand in een rolstoel. 

Ik ga zo eerst de ramen zemen nu het nog niet zo heel warm is. Vanmiddag met vrienden naar een terras hier in de buurt. Daar hebben ze trappist van het vat. Lekker met een scheutje grenadine erin. Waarschijnlijk blijven we daar ook eten. Ik ga te voet want ik moet meer gaan bewegen vanwege mijn gezondheid. Het is denk ik een kwartier a 20 minuten lopen maar ik heb daar echt wel een grote hekel aan. 

Bakblik schreef op 30-07-2026 om 07:57:

[..]

Wat ik dan niet begrijp: Jouw collega's weten toch dat je in een rolstoel zit? Als ik iets zou moeten organiseren voor mijn collega's dan houdt ik rekening met wie wat kan. Ik zou nooit gaan picknicken op de grond met iemand in een rolstoel.

Dit.

Ik heb in mijn vriendenkring ook iemand die in een rolstoel zit. Als we iets gaan  ondernemen met hem, houden we er altijd rekening mee, wat we ook gaan doen.

Vanmiddag een late dienst, nog 5 late diensten te gaan over 2 weken uitgesmeerd..
Daarna ga ik voor de tweede keer met pensioen, waar ik nu nog niet aan moet denken.
Ik geniet nog altijd van mijn werk.

buufie

buufie

30-07-2026 om 08:49 Topicstarter

ik ga zo eerst ook maar even te sporten, alhoewel ik er niet heel veel zin in heb. Daarna boodschappen doen, medicatie ophalen en dan hopelijk gewoon lekker zitten met een nieuw boek

JtM

JtM

30-07-2026 om 10:13

BlairW schreef op 29-07-2026 om 23:25:

Ik heb uiteindelijk vanavond nog lekker gewandeld! Ik loop vanuit onze straat zo de dijk op en dan loop ik naar het volgende dorp. Daarna langs de doorgaande weg weer terug. Route van bijna 7,7km 😊 het was erg lekker op de dijk! Binnendoor was het wel wat warmer. Onderweg luister ik dan lekker een podcast. Ben momenteel bezig aan het 2e seizoen van “Achter de schermen bij Bankzitters”, erg grappig om te luisteren vind ik! Kan er nog wel even mee vooruit, want het zijn 3 seizoenen van 50 en 40 afleveringen en ben nu pas net aan deze begonnen. Ik merk wel dat ik ook vaker ga wandelen als ik wat leuks luister 😁 ik zet thuis geen podcast op, alleen tijdens het wandelen. En nu heb ik wel sneller dat ik weer ga wandelen, omdat ik verder wil luisteren. Eerder luisterde ik echt heel veel true crime, maar ik merkte dat ik daar toch een beetje klaar mee was. Kijk het ook veel minder tegenwoordig. Al heb ik nu wel weer een aantal interessante docu’s van Netflix in mijn lijst gezet. Maar goed, ik dwaal af, ik ga nu slapen 😴

Heb je nog aanraders voor True Crime podcasts (in het Nederlands)? Ik luister deze ook graag tijdens het wandelen maar vind het soms moeilijk om een nieuwe leuke podcast te vinden.

JtM

JtM

30-07-2026 om 10:14

Ik zit vandaag op kantoor tot 16.30 uur, daarna wandelen met de hond, eten maken en thuis wat opruimen / poetsen etc. 

Ik werk alleen in de ochtend vandaag, heb vanmiddag vrij genomen om met dochter te gaan 'shoppen'. Na de vakantie begint haar middelbare schooltijd en daar heeft ze nog wat spullen voor nodig. En ze groeit veel te hard, dus kleding kijken we ook meteen even naar. Zo jammer dat de "Back to school"-campus er niet meer is, was een jaarlijks gezellige dag met mijn moeder. Vroeger. Maar we zullen ons ook zonder de campus wel prima vermaken.
Verder heb ik net een splinter uit mijn vinger gekregen, gisteravond bij het knippen van dode bloemen uit mijn roos opgelopen en vanochtend was m'n vinger al duidelijk rood en behoorlijk pijnlijk, dus die moest eruit. Kostte me een kwartier geloof ik, tjee wat was hij klein.
Ik laat man lekker koken vanavond, na een middagje shoppen ga ik lekker bankhangen met de krant denk ik. Vanavond hoef ik verder niet zoveel, planten water geven bij de buurvrouw die op vakantie is, dat was het wel. Misschien een spelletje spelen met man.

Werken blijkbaar.  Het is mijn vrije dag maar twee van de drie collega's zijn ziek vandaag,  dus ik ga een paar uurtjes om een stressdag morgen te voorkomen. Ach,  anders was mijn plan een hoop was wegwerken en het huis stofzuigen.  Eigenlijk heb ik geen zin om te werken en geen zin in het huishouden, maar voor werken krijg ik betaald dus ik kies dat maar 😉

buufie schreef op 30-07-2026 om 08:49:

ik ga zo eerst ook maar even te sporten, alhoewel ik er niet heel veel zin in heb. Daarna boodschappen doen, medicatie ophalen en dan hopelijk gewoon lekker zitten met een nieuw boek

Ik had ook geen zin maar toch een soort van blij dat ik gegaan ben. Heb nog steeds last van heupen en bilspier en artrose in knie maar met niks doen gaat het ook niet over.

Heb net een bak behoorlijk rijpe aardbeien gekocht die ga ik straks lekker op eten en heel misschien laat ik voor man ook een schaaltje over 

Wieder schreef op 30-07-2026 om 10:22:

Werken blijkbaar. Het is mijn vrije dag maar twee van de drie collega's zijn ziek vandaag, dus ik ga een paar uurtjes om een stressdag morgen te voorkomen. Ach, anders was mijn plan een hoop was wegwerken en het huis stofzuigen. Eigenlijk heb ik geen zin om te werken en geen zin in het huishouden, maar voor werken krijg ik betaald dus ik kies dat maar 😉

Zou mijn keus ook zijn geweest 

buufie

buufie

30-07-2026 om 10:40 Topicstarter

Dolfje schreef op 30-07-2026 om 10:31:

[..]

Ik had ook geen zin maar toch een soort van blij dat ik gegaan ben. Heb nog steeds last van heupen en bilspier en artrose in knie maar met niks doen gaat het ook niet over.

Heb net een bak behoorlijk rijpe aardbeien gekocht die ga ik straks lekker op eten en heel misschien laat ik voor man ook een schaaltje over

Ik ben toch ook gegaan. Niet heel lang maar toch 45 minuten geweest. Voelt toch ook wel weer goed dan. 

buufie schreef op 30-07-2026 om 10:40:

[..]

Ik ben toch ook gegaan. Niet heel lang maar toch 45 minuten geweest. Voelt toch ook wel weer goed dan.

Ik ben ook maar 45 minuten bezig geweest en 10 op de massagestoel 

Moosey schreef op 30-07-2026 om 07:38:

Eerlijk Lientje (k ik zit middenin de energiebeperkingspraktijk met mijn lief) ik zou echt geen heel uur gaan. Op een groep is al vermoeiender en een uur ipv 20 minuten is eigenlijk een beetje van de zotte, zou ik zeggen. Als ik jou was zou ik gewoon bij binnenkomst aankondigen dat je na 20 minuten weg gaat. Anders ga je door de groepsdruk veel te makkelijk over je grenzen, lijkt me. En over je grenzen gaan voor iets leuks kan een keuze zijn, maar over je grenzen gaan omdat je fysio op vakantie is lijkt me een beetje zonde van je energie.

Ik heb idd al gezegd dat ik ga kijken hoe lang het lukt maar dat een uur hem zeker niet gaat worden. Red niet eens iets leuks een uur lang. Laat staan fysio.😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.