Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

Heerlijk rustige werkdag gehad en uurtje eerder gestopt. Nu aan het inpakken voor paar dagen Engeland, ga naar Nick Cave. Zo even douche en mn bed in, 'morgen' wekker om 4:30

veel plezier koettie 

Auwereel schreef op 29-07-2026 om 13:38:

[..]

Omdat we bij elke interessante plant of vlinder stilstaan, ruim 2 uur

Haha, leuk! Wandel je meestal hetzelfde stuk? 

de picknick met collega's was erg gezellig. Ondanks dat ik weet dat ik niet zonder steun vd rolstoel moet zitten, dat toch gedaan, op de grond. Ik ben eenmaal thuis meteen in slaap gevallen op de bank en lig nu te bedenken hoe ik het vervolg traject moet gaan aanpakken ( pijnstillers innemen, kattenbakken doen, water en voer regelen, zelf in bed zien te komen). Ik blijf mezelf overschatten. En dan morgen werken.   Nou ja. Een ding tegelijk. Eerst maar eens van de bank af zien te komen.

Gelukt! Globaal tanden gepoetst, die mascara zit er morgenochtend ook nog wel en nachtcrème hoeft ook niet perse. Man geeft de katten hun nachtvoer. 

Ambra schreef op 29-07-2026 om 21:28:

[..]

Haha, leuk! Wandel je meestal hetzelfde stuk?

We hebben een paar verschillende wandelroutes hier in de buurt. Dus dan weer eens de ene, dan weer de andere. Maar zelfs bij dezelfde route vind ik het elke dag weer anders.

Ambra schreef op 29-07-2026 om 21:39:

de picknick met collega's was erg gezellig. Ondanks dat ik weet dat ik niet zonder steun vd rolstoel moet zitten, dat toch gedaan, op de grond. Ik ben eenmaal thuis meteen in slaap gevallen op de bank en lig nu te bedenken hoe ik het vervolg traject moet gaan aanpakken ( pijnstillers innemen, kattenbakken doen, water en voer regelen, zelf in bed zien te komen). Ik blijf mezelf overschatten. En dan morgen werken. Nou ja. Een ding tegelijk. Eerst maar eens van de bank af zien te komen.

Gelukt! Globaal tanden gepoetst, die mascara zit er morgenochtend ook nog wel en nachtcrème hoeft ook niet perse. Man geeft de katten hun nachtvoer.

Je zou eigenlijk een stel rolstoelen moeten kunnen huren om er een gezellige rolstoelpicknick van te maken, collega's ook in de rolstoel. Weer je ook zeker dat het op een plek is die goed bereikbaar moet zijn met de rolstoel. En uiteraard ook een roltafel om het lekkers op uit te stallen.

Ik heb uiteindelijk vanavond nog lekker gewandeld! Ik loop vanuit onze straat zo de dijk op en dan loop ik naar het volgende dorp. Daarna langs de doorgaande weg weer terug. Route van bijna 7,7km 😊 het was erg lekker op de dijk! Binnendoor was het wel wat warmer. Onderweg luister ik dan lekker een podcast. Ben momenteel bezig aan het 2e seizoen van “Achter de schermen bij Bankzitters”, erg grappig om te luisteren vind ik! Kan er nog wel even mee vooruit, want het zijn 3 seizoenen van 50 en 40 afleveringen en ben nu pas net aan deze begonnen. Ik merk wel dat ik ook vaker ga wandelen als ik wat leuks luister 😁 ik zet thuis geen podcast op, alleen tijdens het wandelen. En nu heb ik wel sneller dat ik weer ga wandelen, omdat ik verder wil luisteren. Eerder luisterde ik echt heel veel true crime, maar ik merkte dat ik daar toch een beetje klaar mee was. Kijk het ook veel minder tegenwoordig. Al heb ik nu wel weer een aantal interessante docu’s van Netflix in mijn lijst gezet. Maar goed, ik dwaal af, ik ga nu slapen 😴

Auwereel schreef op 29-07-2026 om 22:44:

[..]

Je zou eigenlijk een stel rolstoelen moeten kunnen huren om er een gezellige rolstoelpicknick van te maken, collega's ook in de rolstoel. Weer je ook zeker dat het op een plek is die goed bereikbaar moet zijn met de rolstoel. En uiteraard ook een roltafel om het lekkers op uit te stallen.

Wel een heel creatief plan. 

We werken in het ziekenhuis, rolstoelen genoeg

buufie

buufie

30-07-2026 om 00:03 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 29-07-2026 om 18:21:

[..]

Veel plezier ik vind dat stadion mooi.

Ik heb de afgelopen dagen het skûtjesilen gevolgd op de tv ook een hele mooi Friese sport.

De PC ben ik geweest, of iig het feest na de tijd. Al voor de 173e keer gespeeld. Als ik het moet geloven de oudste wedstrijd van de wereld. Ik ben er alleen voor de afterparty geweest. Was erg gezellig, oude bekenden gezien, leuke muziek. 

Ik heb hoofdpijn, maar moet helaas weer werken vandaag. 

Sterkte Happyapple!

Ik doe vanmorgen rustig aan. Moet nog een telefoontje plegen voor man. En het avondeten alvast maken. Vanmiddag heb ik voor het eerst een keertje een heel uur ( groeps ) fysio. Ik zie er wat tegenop.  Normaal ga ik individueel op dinsdag ochtend maar soms is 20 minuten al een uitdaging.  Maar afgelopen dinsdag was de fysio vrij dus nu sta ik voor vandaag in de groep in gedeeld. Wel gelijk een mooie gelegenheid om te kijken wat ik weer kan .

Dank je wel.  Jij succes bij de fysio! 

Eerlijk Lientje (k ik zit middenin de energiebeperkingspraktijk met mijn lief) ik zou echt geen heel uur gaan. Op een groep is al vermoeiender en een uur ipv 20 minuten is eigenlijk een beetje van de zotte, zou ik zeggen. Als ik jou was zou ik gewoon bij binnenkomst aankondigen dat je na 20 minuten weg gaat. Anders ga je door de groepsdruk veel te makkelijk over je grenzen, lijkt me. En over je grenzen gaan voor iets leuks kan een keuze zijn, maar over je grenzen gaan omdat je fysio op vakantie is lijkt me een beetje zonde van je energie.  

Ik ben veel vroeger wakker geworden dan nodig dus ik ga me zo maar in mijn sportkleding steken en ff een uurtje naar de sportschool. Vanmiddag werken.

Weer werken vandaag 😊 Heb er wel zin in, leuke collega’s! Na het werk weer koken en op de bank hangen. Heb dan weekend! En dan nog 1 week werken en vakantie 🥳

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.