Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wat ga je doen vandaag?

Volgens mij is er niet meer zo'n topic, maar dit topic om te delen wat je vandaag gaat doen. En dat kan van alles zijn! En mss krijgt iemand anders weer een leuk idee erdoor. 

Auwereel schreef op 29-07-2026 om 07:40:

Ik ben al een uur wakker en wil eigenlijk al een uur opstaan om een wandeling in de ochtendkoelte te maken voordat het 30+ °C wordt, maar ik ben te lui...

Wij zijn maatjes. Ik lig al 1½ uur wakker in bed en het zou verstandig zijn als ik ging ontbijten en de badkamer zou gaan schoonmaken zoals ik iedere week doe op woensdag. 

Op de telefoon hangen is lekkerder als je lui bent. 

De badkamer doen en koken is mijn to-do list voor vandaag. 

Zometeen werken, daarna koken en op de bank ploffen. Misschien nog een rondje wandelen als het afkoelt. Maar daar ziet het niet naar uit.

buufie

buufie

29-07-2026 om 07:53 Topicstarter

ik wil eigenlijk ook een rondje lopen voor het echt warm wordt. Even kijken of dit nog gaat lukken. Verder vandaag rustig aan, mss wat in de tuin doen en dan mss aan het eind van de middag nog even naar een feest nav een grote sportwedstrijd. Daar ga ik dan op de fiets naar toe. Maar dat hangt er even vanaf hoe ik de warmte vandaag ervaar. 

Auwereel schreef op 29-07-2026 om 07:40:

Ik ben al een uur wakker en wil eigenlijk al een uur opstaan om een wandeling in de ochtendkoelte te maken voordat het 30+ °C wordt, maar ik ben te lui...

Haha hier ook

Ik ga zo werken. Geen zin in, maar het is vandaag daar waarschijnlijk wel koeler dan thuis. 
En vanavond eten we dan maar salade met stokbrood, ook geen zin om te koken als het al zo warm is. 🤣🫣

Hier komt zodirect mijn schoonmaakster. Ik wil dat mijn slaapkamer gedaan wordt, die heb ik in de afgelopen weken stukje bij beetje opgeruimd  en is erg stoffig. Gordijnen draaien nu in de wasmachine.  Verder weet ik het nog niet voor vandaag. Sowieso straks een pan paella maken.  Heel misschien even het zwembad in maar ik ben vorige keer met de warmte erg ziek geworden   dus durf niet erg meer naar buiten. Dus het wordt denk ik verder met mijn van Haasteren puzzel en wat lezen in mijn nieuwe gekregen boek. En ik moet nog een paar mailtjes versturen.

Auwereel schreef op 28-07-2026 om 22:06:

Hoi buufie 😀
Leuk topic!
Als je me dit vanmorgen had gevraagd, had ik gezegd, een courgettetaart bakken want de kinderen komen eten. Maar vanwege de warmte hebben we sushi laten komen, dat scheelde veel werk. Waardoor ik tijd had foto's uit te zoeken die ik wil laten afdrukken, en op mijn elektronisch fotolijstje wil zetten. Het gaat om de foto's van onze gezinsfotoshoot en foto's van kinderen met diploma's.

Courgettetaart?....Als je het op kunt brengen vanwege de hitte zou ik dan het recept mogen?

Straks komt onze dochter koffie drinken (woont in een andere provincie en is hier even). We kunnen nu nog in de tuin zitten, vanmiddag is het daar veel te heet (tuin op het westen). Verder nog wat was opruimen en koken. Of we nog naar buiten kunnen vanmiddag? Ik denk het niet door de hitte. Wel even met logeerhond wandelen, maar het beestje heeft ook niet veel zin.

Ik doe met dit warme weer altijd rustig aan. Ik ga boodschappen doen en naar de bibliotheek en misschien nog wat kleine schoonmaak klusjes.
Ga wel alvast voor de vakantie een lijstje met uitstapjes en dingen die ik wil zien en doen maken.
Vanavond doe ik ook rustig aan met koken een salade en stokbrood met tapenade en sardientjes.

Lig nog in bed, zometeen douchen en ontbijten.
Eerst komt de Marktplaats koper langs. Misschien nog even naar de stort daarna. De tweede ronde AED's. Brownies bakken voor het werk ivm mijn verjaardag. 
Naar de buurvrouw omdat ik op haar huis ga passen tijdens hun vakantie.
En dan vanmiddag picknicken. Nog bedenken hoe ik daar mezelf redt. Op een kleedje zitten gaat niet, liggen wel maar dan moeten er kussens mee. In de rolstoel blijven zitten terwijl de rest op kleden zit is ook zo mwah..

Het rijtje is eigenlijk veel te druk, met een zeer beperkte belastbaarheid.
Die stort moet eraf. En misschien de brownies naar de avond. AED' s zijn het belangrijkste.
En de picknick.

Wat jammer dat je keuzes moet maken, Ambra.
Ik heb mijn dag ingericht op de aankomende warmte en ben klaar met de dingen die ik buiten wilde doen. Jammer dat ik niet verder kon met verven buiten met deze warmte; de verf kan dat niet aan. Ik ook niet, waarschijnlijk  maar goed, voorlopig is het ook erg droog dus dat zet ik later voort. Nu eerst maar binnenzit-thuiswerk. 

Hopelijk straks met lief naar ons toekomstige huis om wat dingen te meten. Als ie niet mee wil (beperkte energie) moeten we nog even bedenken of ik alleen ga of dat we verzetten.. Vanmiddag ga ik wat regeldingen doen voor de verhuizing, de laatste loodjes voor de nieuwe hypotheek en me verdiepen in internet en energiecontracten. Oh en kijken of ik een bedrijf kan vinden wat in een vrij specifiek tijdsbestek de kachel +pijp uit het nieuwe huis kan slopen, dat zal wel lastig worden vrees ik ..

ToetieToover schreef op 29-07-2026 om 09:25:

Wat jammer dat je keuzes moet maken, Ambra.
Ik heb mijn dag ingericht op de aankomende warmte en ben klaar met de dingen die ik buiten wilde doen. Jammer dat ik niet verder kon met verven buiten met deze warmte; de verf kan dat niet aan. Ik ook niet, waarschijnlijk maar goed, voorlopig is het ook erg droog dus dat zet ik later voort. Nu eerst maar binnenzit-thuiswerk.

We moeten allemaal keuzes maken, Toetie. Het  went dat mijn activiteiten -raam klein is. Steeds iets, en dan weer liggen of in de rolstoel. Zit al 24 jaar in een rolstoel. Kan nog wel lopen maar dat moet ik niet overdrijven anders gaat al mijn energie daarheen. 

Het voordeel is dat ik heel veel boeken kan lezen in de rust-tijd

Zo, het is me gelukt om nog een beetje op tijd te wandelen. Wel een uur later dan ik me had voorgenomen, stond om 09:20 buiten. Ik vond 7,5 km wel genoeg vandaag. In de polder was het lekker bakken in de zon, gelukkig ging er ook een eind door recreatiebos.

Ambra schreef op 29-07-2026 om 08:55:

Lig nog in bed, zometeen douchen en ontbijten.
Eerst komt de Marktplaats koper langs. Misschien nog even naar de stort daarna. De tweede ronde AED's. Brownies bakken voor het werk ivm mijn verjaardag.
Naar de buurvrouw omdat ik op haar huis ga passen tijdens hun vakantie.
En dan vanmiddag picknicken. Nog bedenken hoe ik daar mezelf redt. Op een kleedje zitten gaat niet, liggen wel maar dan moeten er kussens mee. In de rolstoel blijven zitten terwijl de rest op kleden zit is ook zo mwah..

Het rijtje is eigenlijk veel te druk, met een zeer beperkte belastbaarheid.
Die stort moet eraf. En misschien de brownies naar de avond. AED' s zijn het belangrijkste.
En de picknick.

Heel verstandig om te zien dat het teveel is! Met deze temperaturen zou ik ook denken, dat is me teveel vandaag, terwijl ik (voor zover ik weet) helemaal gezond ben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.