Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

Volle maan 

Al weer tijden lid van de 'om-3-uur-'wakker-club'. Door de hormoongel sliep ik wat meer uur achter elkaar, 5 a 6 uur, soms zelfs 7. Maar daar rust ik niet genoeg van uit, ben altijd moe. Vorige week een keer een nacht van 10 uur. Wel onderbroken maar niet wakker gelegen. Toen voelde ik me, voor het eerst sinds maanden, uitgerust. Maar de laatste tijd is het weer pet. Nu sinds 3.33 (😄) wakker en ik denk dat het er niet meer van komt....

Maheiden schreef op 01-06-2026 om 05:04:

Al weer tijden lid van de 'om-3-uur-'wakker-club'. Door de hormoongel sliep ik wat meer uur achter elkaar, 5 a 6 uur, soms zelfs 7. Maar daar rust ik niet genoeg van uit, ben altijd moe. Vorige week een keer een nacht van 10 uur. Wel onderbroken maar niet wakker gelegen. Toen voelde ik me, voor het eerst sinds maanden, uitgerust. Maar de laatste tijd is het weer pet. Nu sinds 3.33 (😄) wakker en ik denk dat het er niet meer van komt....

En heb je nog wat kunnen slapen uiteindelijk? 

Hier een rommelig nachtje . Veel wakker oa door pijn in schouders en nek.  Halverwege de nacht nog even van kussen gewisseld maar het werd er niet beter op. Integendeel zelfs. Uiteindelijk toch afgezakt en wakker van de wekker na veel dromen. 

Ik was ook veel wakker , van de pijn in mijn ene heup maar de andere begint nu ook te irriteren. Overdag gelukkig niet altijd heel veel last maar liggen doet vaak wel pijn.
En ik lees  ook volle maan, dat zal ook wel voor de onrust gezorgd hebben. 

Ook heel erg liggen denken vannacht, die hersenen wilden maar niet uit. Ik denk dat ik meer voor-me-uit-staar-tijd moet reserveren overdag zodat mijn hersenen 's nachts niet denken, eindelijk tijd om eens rustig na te denken! Of een dagboek beginnen ofzo. 
Ik lig dan wel stil in bed, mijn Fitbit denkt dat ik diep geslapen heb. Schijnt ook goed te zijn, natuurlijk niet zo effectief als echt slapen, maar het is meer dan half zo effectief.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.