Huiskamer
Poezel_en_Wip
16-08-2021 om 02:57
Wakker, wie ook?
De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?
Maheiden
01-06-2026 om 05:04
Al weer tijden lid van de 'om-3-uur-'wakker-club'. Door de hormoongel sliep ik wat meer uur achter elkaar, 5 a 6 uur, soms zelfs 7. Maar daar rust ik niet genoeg van uit, ben altijd moe. Vorige week een keer een nacht van 10 uur. Wel onderbroken maar niet wakker gelegen. Toen voelde ik me, voor het eerst sinds maanden, uitgerust. Maar de laatste tijd is het weer pet. Nu sinds 3.33 (😄) wakker en ik denk dat het er niet meer van komt....
lientje69
01-06-2026 om 09:18
Maheiden schreef op 01-06-2026 om 05:04:
Al weer tijden lid van de 'om-3-uur-'wakker-club'. Door de hormoongel sliep ik wat meer uur achter elkaar, 5 a 6 uur, soms zelfs 7. Maar daar rust ik niet genoeg van uit, ben altijd moe. Vorige week een keer een nacht van 10 uur. Wel onderbroken maar niet wakker gelegen. Toen voelde ik me, voor het eerst sinds maanden, uitgerust. Maar de laatste tijd is het weer pet. Nu sinds 3.33 (😄) wakker en ik denk dat het er niet meer van komt....
En heb je nog wat kunnen slapen uiteindelijk?
Hier een rommelig nachtje . Veel wakker oa door pijn in schouders en nek. Halverwege de nacht nog even van kussen gewisseld maar het werd er niet beter op. Integendeel zelfs. Uiteindelijk toch afgezakt en wakker van de wekker na veel dromen.
Dolfje
01-06-2026 om 15:46
Ik was ook veel wakker , van de pijn in mijn ene heup maar de andere begint nu ook te irriteren. Overdag gelukkig niet altijd heel veel last maar liggen doet vaak wel pijn.
En ik lees ook volle maan, dat zal ook wel voor de onrust gezorgd hebben.
Auwereel
01-06-2026 om 17:25
Ook heel erg liggen denken vannacht, die hersenen wilden maar niet uit. Ik denk dat ik meer voor-me-uit-staar-tijd moet reserveren overdag zodat mijn hersenen 's nachts niet denken, eindelijk tijd om eens rustig na te denken! Of een dagboek beginnen ofzo.
Ik lig dan wel stil in bed, mijn Fitbit denkt dat ik diep geslapen heb. Schijnt ook goed te zijn, natuurlijk niet zo effectief als echt slapen, maar het is meer dan half zo effectief.
Maheiden
02-06-2026 om 21:27
Maheiden schreef op 01-06-2026 om 05:04:
Niet meer geslapen, ging er om 5.30 maar uit. Met een misthoofd en 3 koppen koffie voor de klas 🥴 Vannacht wel 7 uur geslapen gelukkig. Morgen vrij maar kampavond. Een avondactiviteit betekent wel doodmoe zijn maar niet in slaap kunnen vallen dus houd mijn hart nu al vast. Nu ga ik maar naar bed om deze nacht hopelijk wel wat uren te maken. Succes allemaal! Hopelijk tot morgen....
lientje69
02-06-2026 om 21:40
Maheiden schreef op 02-06-2026 om 21:27:
[..]
Niet meer geslapen, ging er om 5.30 maar uit. Met een misthoofd en 3 koppen koffie voor de klas 🥴 Vannacht wel 7 uur geslapen gelukkig. Morgen vrij maar kampavond. Een avondactiviteit betekent wel doodmoe zijn maar niet in slaap kunnen vallen dus houd mijn hart nu al vast. Nu ga ik maar naar bed om deze nacht hopelijk wel wat uren te maken. Succes allemaal! Hopelijk tot morgen....
Ik duim voor je voor een goede nachtrust!
Dolfje
03-06-2026 om 06:05
Ik ben ook al wakker en ben maar opgestaan. Man moet er om 7:15 uit en ik eigenlijk pas om 7:30 maar dus al wakker en dan lig ik meteen niet meer lekker. Heb eigenlijk best ok geslapen maar veel te kort.
lientje69
03-06-2026 om 06:51
Hier was het ook weer hopeloos. Kon niet in slaap komen en de wekker ging vroeg. 5 onrustige uurtjes met veel dromen. Ik dacht nu man weer aan het werk was en mijn dag dus ook weer op de " normale " tijd begint , ik wel beter zou slapen. Omdat ik dan toch vermoeider ben door de langere dag. Nou. Mooi niet dus.
Ik ga nog maar even op de bank liggen. Hopelijk zak ik nog even af.
Kampeerder
03-06-2026 om 07:01
Ik slaap vaak heel waardeloos. Veel en lang wakker tussendoor. Vanmorgen wakker geworden van de wekker, lang niet gehad. Volgens Garmin heb ik goed geslapen, maar werd ik wakker midden in mijn remslaap. Voel me nu heel naar en duf.
Maheiden
03-06-2026 om 07:39
Kampeerder schreef op 03-06-2026 om 07:01:
Ik slaap vaak heel waardeloos. Veel en lang wakker tussendoor. Vanmorgen wakker geworden van de wekker, lang niet gehad. Volgens Garmin heb ik goed geslapen, maar werd ik wakker midden in mijn remslaap. Voel me nu heel naar en duf.
O ja, dat herken ik. Dat je denkt goed te slapen en dan nog moeier wakker wordt.
Ik sliep moeilijk in 23.00, was wel rond 3 uur wakker maar niet lang. Toen 5.45, dat is mijn biologische wekker. Dat is een aardig goede nacht. Ik blijf nog wel liggen, want ik ben vrij vandaag. Wat lezen, ogen vallen steeds dicht maar slaap niet meer. Misschien vanmiddag op de bank nog een dutje 🤞
Yumi
05-06-2026 om 10:36
Kon niet in slaap komen, te warm, raam open, raam dicht, plassen, pijn in mijn rug en nek, insmeren toco tholin, paracetamol, 2 meditaties, luisterboek in de hoop in slaap te vallen, maar om 4.30 nog geen oog dicht gedaan. Straks een afspraak, ben niet voorruit te branden 😒
lientje69
08-06-2026 om 07:50
Matig nachtje weer en vroeg wakker
Heb vanmiddag een vervelend onderzoek, mag niet eten en ook mijn cappuccino is verboden dus dit word een lange zware ochtend