Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

hier ook weer wakker. Het is ook benauwd nu binnen

hiii mede nachtbrakers, wat is jullie verhaal?

hier elke dag veel te vroeg wakker… door stress en piekeren. Ik zweet mij ook een ongeluk laatste dagen snachts… 

Hier was afgelopen nacht ook weer waardeloos. Veel wakker. Warm. Maar ook deels door stress denk ik. Ben ook wat oververmoeid en in plaats van beter slaap ik dan juist slechter gek genoeg.

lientje69 schreef op 19-06-2025 om 07:00:

Hier was afgelopen nacht ook weer waardeloos. Veel wakker. Warm. Maar ook deels door stress denk ik. Ben ook wat oververmoeid en in plaats van beter slaap ik dan juist slechter gek genoeg.

Ja hetzelfde hier, oververmoeid en daardoor slecht slapen. Een vervelende cyclus 

GroenTuintje schreef op 19-06-2025 om 07:30:

[..]

Ja hetzelfde hier, oververmoeid en daardoor slecht slapen. Een vervelende cyclus

Ja herkenbaar. Ik sliep op vakantie ondanks te laag kussen en hard bed best ok. Elke dag de hele dag buiten en veel wandelen en een paar borrels doet wonderen denk ik

Nu zijn we terug en lig ik weer te woelen en malen. Ondanks ventilator is het ook te warm in de slaapkamer. 

Dolfje schreef op 19-06-2025 om 09:08:

[..]

Ja herkenbaar. Ik sliep op vakantie ondanks te laag kussen en hard bed best ok. Elke dag de hele dag buiten en veel wandelen en een paar borrels doet wonderen denk ik

Nu zijn we terug en lig ik weer te woelen en malen. Ondanks ventilator is het ook te warm in de slaapkamer.

Ja die warmte maakt het niet beter…

De apotheek heeft mij  helaas het gebruik van goudpapavercapsules afgeraden in combi met andere medicatie. Slaap nu weer slecht.

Moet binnen twee maanden tijdelijk verhuizen wegens renovatie huidige huis .Voor die tijd moet alle huisraad eruit😳

Ook nog beetje verliefd op de huisarts. Waarom nou weer😡 Ga wel naar die andere huisarts dan ..

Overgang schiet ook niet op. Was liever een man geweest!

Al vanaf 4 uur wakker. En moet het hele weekend werken met die warmte in de zorg dus niet fijn.

lientje69 schreef op 21-06-2025 om 06:17:

Al vanaf 4 uur wakker. En moet het hele weekend werken met die warmte in de zorg dus niet fijn.

Succes Lientje 🍀

Dubbel 

In de vakantie sliep op prima, nu alweer 3 nachten behoorlijk ruk. Moet vandaag ook de hele dag werken dus alleen morgen weekend. Hoe stop ik piekeren over werk midden in de nacht? 

Hier weer te laat gaan slapen wel iets langer door kunnen slapen, al vind ik 6,5 uur nog te weinig

Dolfje schreef op 21-06-2025 om 08:42:

In de vakantie sliep op prima, nu alweer 3 nachten behoorlijk ruk. Moet vandaag ook de hele dag werken dus alleen morgen weekend. Hoe stop ik piekeren over werk midden in de nacht?

De tips die ik kreeg waren:

1. Een notitieboekje naast je bed, je zorgen opschrijven voor morgenochtend.

2. Jezelf toestemming geven nog een kwartier te piekeren en dan met jezelf afspreken dat je morgen weer verder denkt, als je er ook iets aan kunt doen.

3. Schaapjes tellen.

4. Uit bed gaan, stevig piekeren en na een half uur je avondritueel helemaal opnieuw doen en weer 'gewoon' gaan slapen.

Of een combinatie van bovenstaande.

Dolfje schreef op 21-06-2025 om 08:42:

Dat vraag ik mezelf ook altijd af.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.