Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?

kerst schreef op 09-11-2025 om 23:49:

lig al vijf kwartier te woelen 😭

Even eruit gaan? Even wat gaan lezen, beetje ontspanning. En daarna weer in bed kruipen met een kruid oid?

Blegh, hier ook plafonddienst… Niet fit, hoesten, hoofd wil niet rustig worden, heb het warm. En ik ben kapot, dus een flink goede nacht zou wel helpen 

GroenTuintje schreef op 09-11-2025 om 23:59:

[..]

Even eruit gaan? Even wat gaan lezen, beetje ontspanning. En daarna weer in bed kruipen met een kruid oid?

Dat ben ik van plan. Kruik niet nodig nu. 

En dan krijg ik weer trek, moet ik weer plassen 🙁

Ik ben wakker, maar moet zo werken 

kerst schreef op 10-11-2025 om 00:04:

[..]

Dat ben ik van plan. Kruik niet nodig nu.

En dan krijg ik weer trek, moet ik weer plassen 🙁

Wel herkenbaar helaas

Verkouden, hoofd nog aan het werk… En doodop 

Bloemenzee schreef op 11-11-2025 om 23:47:

Verkouden, hoofd nog aan het werk… En doodop

Hopelijk heb je nog iets kunnen slapen 

Vier uur in de morgen opstaan schijnt voor mij het nieuwe normaal te worden. Dat tijdstip was een poos vijf uur geworden en het leek ook nog een tijdlang zes uur te worden, zo om de dag. Maar helaas. Je hebt diverse fases in de slaapcyclus en tijdens één van die fases ga je heel licht slapen, dicht grenzend aan wakker worden en als ik tijdens die fase té wakker word, dus meer ga piekeren dan mijmeren dan is het gebeurd met mijn verdere nachtrust. 

Soms probeer ik het nog, dan ga ik naar de wc en probeer ik terug te gaan naar bed en dan in ongeveer 25% van de gevallen val ik toch weer in slaap, maar meestal geef ik het bij voorbaat op.

rionyriony schreef op 13-11-2025 om 08:32:

Vier uur in de morgen opstaan schijnt voor mij het nieuwe normaal te worden. Dat tijdstip was een poos vijf uur geworden en het leek ook nog een tijdlang zes uur te worden, zo om de dag. Maar helaas. Je hebt diverse fases in de slaapcyclus en tijdens één van die fases ga je heel licht slapen, dicht grenzend aan wakker worden en als ik tijdens die fase té wakker word, dus meer ga piekeren dan mijmeren dan is het gebeurd met mijn verdere nachtrust.

Soms probeer ik het nog, dan ga ik naar de wc en probeer ik terug te gaan naar bed en dan in ongeveer 25% van de gevallen val ik toch weer in slaap, maar meestal geef ik het bij voorbaat op.

Ook herkenbaar helaas. Of dan wakker blijven liggen, het blijven proberen en na een uur of anderhalf in slaap vallen.  Om dan na een kwartier of half uur wakker te worden van de wekker.  Doodmoe 

meld zich er is ergens een feestje en de politie doet niks 

Ik ben zo dom om laat naar bed te gaan terwijl ik weet dat ik vroeg wakker word, vanmorgen om 05:45. 
En dan even naar de wc om te plassen. Vervolgens denken mijn darmen een kwartiertje later, als ik mijn best doe om weer in slaap te vallen: "o ja, wc, wij willen ook bijdragen!" Ik probeer ze een kwartier te negeren en da's ook dom, naar darmen moet je luisteren. Toegeven, weer in bed kruipen en weten, uitslapen gaat het niet meer worden vandaag.
Voornemen: vanavond wel op tijd naar bed.

rooiekater schreef op 16-11-2025 om 01:58:

meld zich er is ergens een feestje en de politie doet niks

Dan lig je dubbel wakker, van het lawaai èn van de ergernis dat er niets aan gedaan wordt.

Hier ook weer een nacht met veel wakker. Gisteren ook al.  En dat terwijl ik mijn slaap zo hard nodig heb voor mijn herstel.  Overdag slapen lukt ook al niet vaak helaas.

Poezel_en_Wip

Poezel_en_Wip

16-11-2025 om 09:53 Topicstarter

Auwereel schreef op 16-11-2025 om 09:06:

Ik ben zo dom om laat naar bed te gaan terwijl ik weet dat ik vroeg wakker word, vanmorgen om 05:45.
En dan even naar de wc om te plassen. Vervolgens denken mijn darmen een kwartiertje later, als ik mijn best doe om weer in slaap te vallen: "o ja, wc, wij willen ook bijdragen!" Ik probeer ze een kwartier te negeren en da's ook dom, naar darmen moet je luisteren. Toegeven, weer in bed kruipen en weten, uitslapen gaat het niet meer worden vandaag.
Voornemen: vanavond wel op tijd naar bed.

Heel herkenbaar dit. 

Poezel_en_Wip

Poezel_en_Wip

16-11-2025 om 09:55 Topicstarter

lientje69 schreef op 16-11-2025 om 09:51:

Hier ook weer een nacht met veel wakker. Gisteren ook al. En dat terwijl ik mijn slaap zo hard nodig heb voor mijn herstel. Overdag slapen lukt ook al niet vaak helaas.

Wat vervelend Lientje. Kun je niet in slaap komen, of word je wakker? Lig je te malen? Je hebt je rust en slaap zeker nodig voor je herstel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.