Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wakker, wie ook?

De zoveelste nacht en ik ben er een beetje klaar mee. En die mug die wel bijt, maar zich vervolgens heel goed kan verstoppen zou ik heel graag een kopje kleiner maken.
Nog meer mensen wakker?


lientje69 schreef op 29-04-2022 om 09:06:

Om half 6 nog niet Athan?
Werk jij vnl avonden? Of niet wellicht?
Anders is dat toch niet te doen bij een dagbaan? Waarschijnlijk slaap je nu wel dan hoop ik voor je.
...

Ik werk inderdaad niet meer. Ik heb 35 jaar meer dan fulltime gewerkt, maar behalve de laatste 2,5 jaar, altijd als freelancer en merendeels vanuit huis - en dus in mijn eigen tijd. Als ik "op kantoor" (om het maar even vaag te houden) moest zijn, dan was dat meestal van 13.00 tot 21.00 uur.

En nee, om half 6 slaap ik meestal nog niet. Het heeft een naam (DSPD) en het is in mijn geval genetisch, maar het stoort me niet meer. De laatste 2,5 jaar dat ik werkte had ik wel kantoortijden en daar heb ik niet aan kunnen wennen. Mensen zeggen altijd: "Ach joh, als je twee weken vroeg naar bed gaat, dan zit je in dat ritme," maar het is me nooit gelukt. Nou ja, het lukte me wel om te werken, maar niet om aan dat ritme te wennen; ik sliep dan gewoon 2 van de 5 nachten niet. Maar goed, nu ben ik afgekeurd (om heel andere redenen) en hoef ik dus nog maar zelden voor 12.00 uur mijn bed uit

Athan schreef op 30-04-2022 om 01:41:

[..]

Ik werk inderdaad niet meer. Ik heb 35 jaar meer dan fulltime gewerkt, maar behalve de laatste 2,5 jaar, altijd als freelancer en merendeels vanuit huis - en dus in mijn eigen tijd. Als ik "op kantoor" (om het maar even vaag te houden) moest zijn, dan was dat meestal van 13.00 tot 21.00 uur.

En nee, om half 6 slaap ik meestal nog niet. Het heeft een naam (DSPD) en het is in mijn geval genetisch, maar het stoort me niet meer. De laatste 2,5 jaar dat ik werkte had ik wel kantoortijden en daar heb ik niet aan kunnen wennen. Mensen zeggen altijd: "Ach joh, als je twee weken vroeg naar bed gaat, dan zit je in dat ritme," maar het is me nooit gelukt. Nou ja, het lukte me wel om te werken, maar niet om aan dat ritme te wennen; ik sliep dan gewoon 2 van de 5 nachten niet. Maar goed, nu ben ik afgekeurd (om heel andere redenen) en hoef ik dus nog maar zelden voor 12.00 uur mijn bed uit

Nee , sommige mensen hebben gewoon dat nachtritme en wennen nooit aan een " normaal " dagbesteding qua slapen.

Ik werk in de zorg en wij hebben  een aantal vaste nachtdiensten,  gewoon  omdat deze in de nacht beter functioneren  dan overdag.

Met de " afwijking " ( niet gemeen bedoeld hoor, maar het wijkt nu eenmaal af van de norm) is het in elk geval fijn dat je er in de ochtend noet verplicht  vroeg uit moet dan.

dorst dan weer een bolle blaas dat gewoon wakker 

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 03:26

Ik ben altijd wakker om deze tijd

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 03:28

Ik had niet voor niks ooit een vampier avatar.
Dat had meerdere redenen. Ik hou van de nacht, Cassidy is too sexy, en ik slaap slecht tijdens de nacht. Het nine to five ritme is niet mijn ritme. En ik heb echt een heel erg lichte huid dus zon is niet mijn ding qua kanker enzo.

hier ook wakker, 36 weken zwanger. En weet niet meer hoe ik moet liggen.  

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 03:38

Pands schreef op 01-05-2022 om 03:37:

hier ook wakker, 36 weken zwanger. En weet niet meer hoe ik moet liggen.

Lopen? dat hielp voor mij, dat helpt eigenlijk altijd in situaties waar je geacht wordt iets te doen, je doet gewoon iets anders

ben al paar keer uit bed gegaan, elke houding geprobeerd en een kerel naast mij liggen die wel lekker ligt te slapen. Niet eerlijk. 

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 03:46

Dat word ook niet beter, voel je je verder wel goed

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 03:47

Dat is namelijk het allerbelangrijkste. Mocht je slaap gaan missen probeer dan wat uurtjes te pakken overdag (ik ken jouw situatie niet, maar ga liggen als je kan)

Als peuter middag slaapje doet ga ik ook liggen. Alleen soms wilt ze niet .

Gevoel dat het wat rommelt in mijn buik, dat ik denk zijn dit nou weeën of niet...geen idee.

Bij de eerste nooit weeën gehad.

Moet jij niet lekker slapen irishcassidy

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 04:05

Pands schreef op 01-05-2022 om 03:55:

Als peuter middag slaapje doet ga ik ook liggen. Alleen soms wilt ze niet .

Gevoel dat het wat rommelt in mijn buik, dat ik denk zijn dit nou weeën of niet...geen idee.

Bij de eerste nooit weeën gehad.

Moet jij niet lekker slapen irishcassidy

Nee dat moet ik niet. Ik slaap zelden op dit tijdstip .

vervelend dat je vaker op dit tijdstip niet slaapt. 

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 04:19

Ik zit er echt totaal niet mee

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.