Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?

Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!

Alias1 schreef op 30-06-2026 om 11:57:

dat er serieus mensen zijn die zich ziek melden na het nachtelijk kijken van een WK wedstrijd? die eerstedagcontroles vroeger hadden voor sommige mensen echt wel nut...

Nou echt te stom voor woorden. Neem dan gewoon een vrije dag of ochtend! Goed voor werkgevers dat Nederland eruit ligt. Je zult zulke werknemers in dienst hebben, of als collega's.  Wist niet wat ik las!

Ik heb me over mezelf verbaasd…ik sta voor het juiste schap, ik kijk meermalen maar zie het product dat ik zoek er niet tussen staan. Medewerker erbij, die weet niet precies wat ik bedoel, haalt collega erbij en die wijst het gewoon aan….ik stond er gewoon goed voor 🙈!

Alias1 schreef op 30-06-2026 om 11:57:

dat er serieus mensen zijn die zich ziek melden na het nachtelijk kijken van een WK wedstrijd? die eerstedagcontroles vroeger hadden voor sommige mensen echt wel nut...

In een bedrijf waar ik heb gewerkt had men vanwege het hoge aantal jongeren die zich ziekmelden op maandag, na een festival of id. wachtdagen. Terecht, vrij willen zijn snap ik maar niet ten koste van...

Auwereel schreef op 30-06-2026 om 07:24:

Naar aanleiding van het draadje over een meisje die opgroeit in een huishouden waar flink gerookt wordt, en mijn herinnering aan mijn eigen jeugd waarvoor dat ook gold, verbaas ik me nu over mijn cavia van vroeger. Dat arme beest stond dus ook in die rook. Ik vluchtte regelmatig naar mijn slaapkamer als het te erg werd met rook, maar caaf ging niet mee, mocht niet naar boven. Desondanks heeft-ie het zeven jaar uitgehouden. Mijn cavia's van tegenwoordig mag ik blij zijn als ze de 4 jaar halen met veel betere verzorging èn geen rook dus!
Wat een sterke cavia waa dat in mijn jeugd. En sorry voor alle rook die je moest inademen....

Ja, nou je het zegt! Wij hadden ook cavia's en die zijn ook best oud geworden. Hok stond gewoon in de woonkamer en mijn beide ouders rookten stevig. Vogels en katten hadden we ook, die werden ook allemaal uitgerookt natuurlijk.

madee schreef op 30-06-2026 om 14:05:

Ik heb me over mezelf verbaasd…ik sta voor het juiste schap, ik kijk meermalen maar zie het product dat ik zoek er niet tussen staan. Medewerker erbij, die weet niet precies wat ik bedoel, haalt collega erbij en die wijst het gewoon aan….ik stond er gewoon goed voor 🙈!

Oh zo herkenbaar!!

de blokker komt hier weer terug. Benieuwd hoelang ze het volhouden want in de tussentijd zijn er 2 winkels bijgekomen die dezelfde spullen verkopen als bij de blokker..

Anna76 schreef op 30-06-2026 om 15:08:

[..]

Ja, nou je het zegt! Wij hadden ook cavia's en die zijn ook best oud geworden. Hok stond gewoon in de woonkamer en mijn beide ouders rookten stevig. Vogels en katten hadden we ook, die werden ook allemaal uitgerookt natuurlijk.

Dan is het duidelijk wat je moet doen, als je wilt dat je cavia's oud worden. 😜

Auwereel

Auwereel

01-07-2026 om 06:45 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 30-06-2026 om 22:19:

[..]

Dan is het duidelijk wat je moet doen, als je wilt dat je cavia's oud worden. 😜

😆😝 Nee dank je!

Broodjebrie schreef op 30-06-2026 om 17:40:

de blokker komt hier weer terug. Benieuwd hoelang ze het volhouden want in de tussentijd zijn er 2 winkels bijgekomen die dezelfde spullen verkopen als bij de blokker..

Hier is er nog steeds geen alternatief, voor simpele huishoudelijk spullen zoals een emmer, mop moet je al naar de bouwmarkt op het industrieterrein, of online bestellen.

Yumi schreef op 01-07-2026 om 08:05:

[..]

Hier is er nog steeds geen alternatief, voor simpele huishoudelijk spullen zoals een emmer, mop moet je al naar de bouwmarkt op het industrieterrein, of online bestellen.

Hopeloos is dat zeg.. hier zitten al zeker 4 of 5 winkels waar je huishoudelijke apparaten enzo kunt kopen. 

Broodjebrie schreef op 01-07-2026 om 08:08:

[..]

Hopeloos is dat zeg.. hier zitten al zeker 4 of 5 winkels waar je huishoudelijke apparaten enzo kunt kopen.

Zeg dat wel ben behoorlijk wat tijd kwijt om er met het ov te komen, dus bestel het online. 

Yumi schreef op 01-07-2026 om 08:14:

[..]

Zeg dat wel ben behoorlijk wat tijd kwijt om er met het ov te komen, dus bestel het online.

Gelijk heb je. Ik heb de luxe dat ik hier zo het centrum inloop. En als ze het bij winkel 1 niet hebben, loop ik naar winkel 2.

Broodjebrie schreef op 01-07-2026 om 08:23:

[..]

Gelijk heb je. Ik heb de luxe dat ik hier zo het centrum inloop. En als ze het bij winkel 1 niet hebben, loop ik naar winkel 2.

Dat heb ik ook

Soms hebben ze bij de zeeman wat huishoudelijks maar verder niks huishoudelijks te vinden. 

Yumi schreef op 01-07-2026 om 08:27:

[..]

Dat heb ik ook

Soms hebben ze bij de zeeman wat huishoudelijks maar verder niks huishoudelijks te vinden.

Ik dacht vanmorgen ineens, jij woont toch in dezelfde plaats als mijn vader, dus winkels genoeg toch? Of woon je aan de rand van die plaats, dat kan natuurlijk ook..

Hier is de Blokker al een tijdje terug. Maar er zit ook een Action, hema en zeeman (zaten er ook al vóórdat de Blokker failliet ging). Weet niet of de Blokker het lang gaat redden hier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.