Huiskamer
Auwereel
12-02-2023 om 17:55
Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?
Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!
Bakblik
21-12-2025 om 16:13
Auwereel schreef op 21-12-2025 om 15:55:
Ik heb me verbaasd over de temperatuur vandaag. Ik heb een jas met een binnenjas die ik ook apart kan dragen, en gisteren had ik echt allebei nodig. Vandaag stapte ik met beide jassen naar buiten en gelijk weer naar binnen om de bovenste jas te verwijderen.
Nou inderdaad gisteren liep ik met een trui plus dikke winterjas bijna te klappertandrn in de mist. Vandaag liep ik met alleen die trui even naar de buren en had ik het echt niet koud.
Nou ben ik wel het type dat de vuilnisbak binnen haalt zonder jas en ook voor even naar de buren vind ik jas aan trekken te veel moeite.
Auwereel
21-12-2025 om 16:22
Aan de weersverwachting te zien moet ik mijn dubbele jas wel weer aan als ik de 24e naar de kerstavonddienst ga fietsen!
Auwereel
20-01-2026 om 00:14
Verbazing dat mijn zoon Noorderlicht heeft kunnen zien en vastleggen. We wonen hemelsbreed ongeveer een ruime km van elkaar, maar ik zag het niet...
Dat mijn dochter het kon zien vind ik geen wonder, ze woont een stuk landelijker dan ik.
Auwereel
15-02-2026 om 17:55
Over het pak sneeuw waar ik opeens doorheen moest ploegen met de fiets aan de hand, want fietsen durfde ik niet meer, het was te glad. En er waren veel meer fietsers die liepen. Heel veel mer verdwaasde grijns, wat krijgen we nou opeens?
Yumi
04-03-2026 om 18:30
Krijg vragen van de gemeente over veiligheid. Het verbaast me dat de mannen, jongens door de Gemeente hierbij worden overgeslagen.....Voelen die zich nooit onveilig in de openbare ruimte, of gaat de gemeente ervanuit dat die er geen last hebben?
Bij de herinrichting van de openbare ruimte en nieuw ruimtelijk beleid wil men het veiligheidsgevoel van vrouwen, meisjes en LHBTIQA+'ers meenemen.
Chiquita
06-03-2026 om 16:30
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/6003317/mannen-wijzen-naar-elkaar-na-moord-heezerweg-en-worden-vrijgesproken
WTF, waarom wordt er dan niet rechtgesproken en ALLEBEI de gevangenis in
Dit soort recht(krom)spraak zal ik nooit begrijpen
(en nee, ik hoef geen preken dat dit nu eenmaal onze democratische staat is)
Dolfje
06-03-2026 om 16:33
Chiquita schreef op 06-03-2026 om 16:30:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/6003317/mannen-wijzen-naar-elkaar-na-moord-heezerweg-en-worden-vrijgesproken
Ik snap dat ook niet. Geef ze dan inderdaad beiden straf.
Nehalennia
06-03-2026 om 18:12
Dolfje schreef op 06-03-2026 om 16:33:
[..]
Ik snap dat ook niet. Geef ze dan inderdaad beiden straf.
Ja je kunt nu eenmaal niet wettig en overtuigend bewijzen dat iemand het gedaan heeft op die manier. Is heel jammer maar het alternatief is dat je zaken krijgt als Lucia de B. Waar mensen op basis van kansberekening worden veroordeeld.
Yumi
06-03-2026 om 18:19
Chiquita schreef op 06-03-2026 om 16:30:
Helemaal eens, te triest voor woorden...Het gaat hier ook nog om 2 Kl$(^thommels die druk waren met drugs, wapens, en inbraken 🤨
Broodjebrie
08-03-2026 om 09:12
ik verbaas me de laatste tijd over mijn vader. Jarenlang zijn gezondheid verwaarlozen, en nu ineens gezond leven. Afvallen, niet meer drinken. Beter eten.
Het is in januari natuurlijk bijna misgegaan (niet de eerste keer trouwens) en ik vermoed dat hij daar zo enorm van geschrokken is.. nu maar hopen dat hij dit ook vol gaat houden. Hij is eind 60 dus heeft nog wat jaren te gaan hopen we.
We zeggen al jaren tegen hem dat het niet goed gaat met zijn gezondheid en toen wuifde hij het weg. Gelukkig dat hij het nu zelf ook beseft, maar ik verbaas me er toch over.
Herfstappeltaart
08-03-2026 om 10:23
Broodjebrie schreef op 08-03-2026 om 09:12:
ik verbaas me de laatste tijd over mijn vader. Jarenlang zijn gezondheid verwaarlozen, en nu ineens gezond leven. Afvallen, niet meer drinken. Beter eten.
Het is in januari natuurlijk bijna misgegaan (niet de eerste keer trouwens) en ik vermoed dat hij daar zo enorm van geschrokken is.. nu maar hopen dat hij dit ook vol gaat houden. Hij is eind 60 dus heeft nog wat jaren te gaan hopen we.
We zeggen al jaren tegen hem dat het niet goed gaat met zijn gezondheid en toen wuifde hij het weg. Gelukkig dat hij het nu zelf ook beseft, maar ik verbaas me er toch over.
Misschien is tot hem doorgedrongen dat hij tóch niet het eeuwige leven heeft 
Broodjebrie
08-03-2026 om 10:30
Herfstappeltaart schreef op 08-03-2026 om 10:23:
[..]
Misschien is tot hem doorgedrongen dat hij tóch niet het eeuwige leven heeft
Dat denk ik ook. Nu heeft ie al vaker geroepen dat ie gezonder gaat leven, maar dat maakte hij niet waar. Nu lijkt het toch tot hem doorgedrongen te zijn.
nlies
16-03-2026 om 00:22
Ik verbaas me er over dat ik op zondag wel 3 mailtjes krijg van het justitieel incassobureau dat ik een achterstallige boete heb die binnen korte tijd verdubbeld wordt. Goh hebben ze daar echt mensen die op zondag werken
Schemerlampje
16-03-2026 om 00:25
nlies schreef op 16-03-2026 om 00:22:
Ik verbaas me er over dat ik op zondag wel 3 mailtjes krijg van het justitieel incassobureau dat ik een achterstallige boete heb die binnen korte tijd verdubbeld wordt. Goh hebben ze daar echt mensen die op zondag werken
Ze zijn er maar druk mee, wij hebben er ook 1 gekregen. 🤣
duizel
16-03-2026 om 01:18
nlies schreef op 16-03-2026 om 00:22:
Deze kende ik nog niet, nieuwe spammail?
Wij hadden laatst een mail dat onze vakantie niet door kon gaan omdat we de aanbetaling niet gaan zouden hebben. Of we maar binnen een dag konden betalen om te voorkomen dat we niet terecht zouden kunnen. Mail was zo slecht opgesteld dat je wist dat het nep was. Wel doorgestuurd naar de verhuurder zodat ze op de hoogte zouden zijn.
Wel vervelend dat ze dan dus wel op een of andere manier weten dat ons mailadres gelinkt is aan een boeking daar, inclusief onze naam (maar dat kan uit het mailadres komen) en de datum van vakantie. Daar moet ergens een lek of hack geweest zijn.