Huiskamer
Auwereel
12-02-2023 om 17:55
Waarover heb je jezelf vandaag verbaasd?
Omdat ik me verbaasde vandaag, zonder ergernis en er ook niet blij van werd, maar een nieuw draadje voor mijn verbazing.
Andere verbazingen hier delen mag, graag zelfs, ik verbaas graag mee!
Herfstappeltaart
26-09-2025 om 08:19
Ik vind het vroeg neerzetten van de kerstboom en het veel te vroeg in de winkels liggen van kruidnootjes e.d. vooral zo jammer omdat de gezellige sfeer zo wordt verdund.
Bepaalde dingen roepen echt zo'n knus seizoensgevoel op en als de zomer nog maar net voorbij is hoort dat er voor mijn gevoel nog niet te zijn.
Van mij mag iedereen dat uiteraard lekker zelf weten, maar ik doe er zelf niet aan mee. Sintsnoep en -koek komt er bij mij niet in vóór half november en de kerstboom pas na het Sinterklaasfeest.
LydiaDietz
26-09-2025 om 08:28
Dat je als leerkracht echt niet ziek mag en kan zijn. Appjes met vragen van IB die echt kunnen wachten. Bericht van ouders dat de invaljuf niet leuk was. Bericht van ouders dat de klas zich heeft misdragen bij de invaljuf. Appjes van mijn klassenouders of de gym wel doorgaat als ze verdeeld zijn. Bericht van ouders met vragen over het huiswerk. En ik zou nog een site doorsturen...
Nu kruip ik weer onder een dekentje en doe ik alsof ik niks gezien heb.
Rogue
26-09-2025 om 08:38
Grindelwald schreef op 25-09-2025 om 20:35:
[..]
Wie ik of de influencer
![]()
Die influencer natuurlijk
Voor mij voelt al die kerstspullen/kruitnoten/Sint blabla in de winkel alsof de zomer is voorbij
Maak je klaar voor winter en ben ik echt niet zover
2Dpm/giphy.gif" alt="giphy.gif" />
Broadway
26-09-2025 om 08:50
ik verbaas me over x en bluesky.
x: overal wat achter zoeken, complotten, boos en alles is de schuld van links en buitenlanders
bluesky: zooo zuur en serieus. iedereen is meteen extreem rechts bij de kleinste vraag. links=de waarheid zonder vragen te stellen.
beiden in mijn ogen dus totaal nutteloos. waar is de derde twitter waar het midden zit met nog iets van nuance? waarbij je een roofovervaller met wapen geen slachtoffer vindt maar wel snapt dat zijn omgeving verdriet heeft, waar je hamas terroristen vindt, maar ook vindt dat israel totaal buiten elke proportie bezig is zonder dat je meteen een hekel aan joden moet hebben?
zóó zwart wit. het verbaasd mij echt.
rionyriony
26-09-2025 om 08:54
Miepjecody schreef op 25-09-2025 om 17:59:
[..]
In jouw ogen
De dagen worden somber en mensen vinden die lichtjes leuk.
Eens! Ik verheug me waanzinnig, maar ik wil ze van half november tot eind december ook nog leuk vinden en dat gaat niet lukken als ik alles nu al zie. Zelfs al verander je elke twee weken van decoratie, wat ik ook weleens heb gedaan, om me ervoor te kunnen blijven interesseren. Elke dag feest is geen feest.
Dus ik mijd winkels en hoop dat ik tegen die tijd nog iets aantref. Mocht ik toch iets echt nodig hebben dan bestel ik het online. Dan loop je minder midden tussen de klanken van White Christmas en de glitterglinsteringen door.
Die handelaars zijn niet echt subtiel, meer van "in het schap gooien die handel".
Auwereel
26-09-2025 om 11:14
Mijn cavia's krijgen altijd voordat ik naar bed ga, en bij hen het licht uitknip, een stukje komkommers. Het gewone komkommerschap was leeg, er lagen wel bakjes snackkommers en die had ik bijna gepakt, maar gelukkig zag ik op tijd de prijs, 5,95! En dat terwijl een gewone komkommer 0,89 is. Aan gewicht zal er hooguit het equivalent van 2 normale komkommer in een bakje zitten.
Mijn cavia's zijn luxebeesten, maar niet zó luxe!
lientje69
26-09-2025 om 12:30
Yumi schreef op 25-09-2025 om 19:14:
[..]
Zal het doorgeven aan dochter, die is zo dol op de Kerst dat er eind oktober meerdere bomen staan te pronken.
Vind het ook veel te vroeg, maar hoeveel lopen er maanden lang pepernoten en ander sint en kerst snoepgoed te knagen? Lijkt me een stuk ongezonder dan je huis gezellig willen maken.
Haha hier ook zo'n dochter.
Truusdemier
26-09-2025 om 12:38
Dat ik dacht dat de bijholte- en luchtweginfectie waar ik al een week mee kamp op z’n retour was. Helaas, ik werd vanmorgen wakker met ook nog eens ontstoken ogen. Heftig virus moet ik zeggen.
Truusdemier
26-09-2025 om 12:40
LydiaDietz schreef op 26-09-2025 om 08:28:
Dat je als leerkracht echt niet ziek mag en kan zijn. Appjes met vragen van IB die echt kunnen wachten. Bericht van ouders dat de invaljuf niet leuk was. Bericht van ouders dat de klas zich heeft misdragen bij de invaljuf. Appjes van mijn klassenouders of de gym wel doorgaat als ze verdeeld zijn. Bericht van ouders met vragen over het huiswerk. En ik zou nog een site doorsturen...
Nou zeg! Niet heel meelevend van al die lui. Beterschap! Ik kruip ook weer onder mijn dekentje.
Duufje
29-09-2025 om 11:17
* dat het meteen zo'n totale chaos is op de weg als door een storing bij rijkswaterstaat de spitsstroken zijn afgesloten. Wel duidelijk nu dat die dingen wel nut hebben
* dat het uberhaupt kan dat door een technische storing de spitsstroken worden afgesloten en dat dat dan ook nog eens de hele ochtendspits moet duren
Beetje frustratie omdat ik 2 uur en een kwartier over mijn ritje naar kantoor heb gedaan, waar dat normaal gesproken 45-60 minuten is ![]()
Roos57
29-09-2025 om 11:22
LydiaDietz schreef op 26-09-2025 om 08:28:
Belachelijk. Wordt hier bijna boos van !
Beterschap ❤️🩹 en neem je tijd !
Auwereel
11-10-2025 om 09:10
Herfstappeltaart schreef op 11-10-2025 om 09:06:
Waar is Friezinnetje?
Die klaagde toch op een gegeven moment dat ze het forum saai dan wel vervelend vond? Misschien daarom geen posten meer?
Herfstappeltaart
11-10-2025 om 09:11
Auwereel schreef op 11-10-2025 om 09:10:
[..]
Die klaagde toch op een gegeven moment dat ze het forum saai dan wel vervelend vond? Misschien daaeom geen posten meer?
Oja dat is waar. Maar omdat ze toen toch nog meeschreef dacht ik dat het overgewaaid was. Blijkbaar niet dus.
noas_1993
11-10-2025 om 16:37
Ik heb me verbaast over een tip van mijn moeder vandaag:
Leg een schoon schuursponsje in je koelkast en/of vriezer.
Dat vangt het vocht op en helpt tegen aanvriezen.
Ik vind het maar een beetje viezig, zeker in de koelkast