Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Ninoea schreef op 29-09-2026 om 07:59:

Het klinkt alsof je veel op je bord hebt liggen @damoontje.

Krijg je zelf ook hulp en heb je mensen die er voor je zijn?

Dankjewel  

Ja ik heb zelf hulp, maar tot nu toe zeggen die dat ik crisisisdienst had moeten bellen of eerste contactpersoon van diegene had moeten benaderen. En dat voelt niet zo fijn, na alles wat je gedaan hebt ook nog horen dat je het niet goed gedaan hebt. 

Ik heb een woonbegeleidster en zij is 3 weken op vakantie geweest. Vandaag zie ik haar weer en zal ik haar bijpraten.

Dat 15.8% het rechtvaardig vind dat een vrouw word geslagen….. 
Na zo`n bericht vraag ik mij af in wat voor een wereld we leven….

Damoontje schreef op 29-09-2026 om 07:50:

2,5 week geleden ging iemand in mijn omgeving heel slecht. Ik heb toen gedaan wat mij goed leek en 2 dagen later kreeg diegene professionele hulp. Maar ik ben verdrietig, omdat mensen allemaal vinden dat ik het anders had moeten doen... echt niemand heeft me bedankt voor hoe ik het gedaan heb.
En als ik het anders had moeten doen... dan hoor ik graag hoe dan precies. Ik heb geleefd op adrenaline en nu 2,5 week later komt de vermoeidheid pas.

Jij hebt tenminste iets gedaan damoontje! Wat deden de anderen? Toekijken en commentaar leveren... probeer het je niet aan te trekken. Hoe moeilijk ook. Fijn dat er nu hulp is en sterkte met de verwerking. 

Ted68 schreef op 29-09-2026 om 08:33:

😮 ik heb  het niet gelezen  maar jee...

Dit. 

Las het ook net. Zo treurig dat dit percentage gestegen is. Ik kan er met mijn verstand ook niet bij.

Na het bericht onlangs over de afname van acceptatie van homoseksualiteit vind ik niet dat we er in Nederland op vooruit gaan.

lientje69 schreef op 29-09-2026 om 08:49:

[..]

Jij hebt tenminste iets gedaan damoontje! Wat deden de anderen? Toekijken en commentaar leveren... probeer het je niet aan te trekken. Hoe moeilijk ook. Fijn dat er nu hulp is en sterkte met de verwerking.

Dankjewel! 

Ik moet met de woonbegeleidster even to the point blijven. Anders gaan we misschien over haar vakantie praten en over 101 dingen van mij... maar dat is niet wat ik nodig heb. Ik hoop dat we kunnen bereiken dat het crisisplan van diegene wordt aangepast. Er staat nu wel 'hulpverlening bellen' maar niet welke instantie, welk nummer etc. 

Ik krijg steeds te horen dat die persoon dat zelf moet regelen maar die vond het wel prima zoals het ging natuurlijk. Beetje relaxen, naar buiten in het zonnetje en maandag was er hulp. 

Damoontje schreef op 29-09-2026 om 07:50:

2,5 week geleden ging iemand in mijn omgeving heel slecht. Ik heb toen gedaan wat mij goed leek en 2 dagen later kreeg diegene professionele hulp. Maar ik ben verdrietig, omdat mensen allemaal vinden dat ik het anders had moeten doen... echt niemand heeft me bedankt voor hoe ik het gedaan heb.
En als ik het anders had moeten doen... dan hoor ik graag hoe dan precies. Ik heb geleefd op adrenaline en nu 2,5 week later komt de vermoeidheid pas.

Misschien moet je vragen, als ze het allemaal zo goed weten waarom ze het dan aan jou overlaten? Lekker makkelijk dat achteraf mekkeren! 

Rust lekker uit, Damoontje en denk wat meer aan jezelf. 

Ninoea schreef op 29-09-2026 om 08:01:

Ik ben verdrietig over oudste pleegkind. FASD is een klote aandoening die levenslang de kwaliteit van leven en relaties aantast. Het is zo ontzettend ingewikkeld. Voor het kind, maar ook voor degenen die van het kind houden. Waar ik er toevallig eentje van ben …

Wat een zorg Ninoea, ik begrijp je verdriet. Gelukkig heeft je pleegkind een betrokken en liefdevolle pleegouder gevonden!

Damoontje schreef op 29-09-2026 om 08:11:

[..]

Ja ik heb zelf hulp, maar tot nu toe zeggen die dat ik crisisisdienst had moeten bellen of eerste contactpersoon van diegene had moeten benaderen. En dat voelt niet zo fijn, na alles wat je gedaan hebt ook nog horen dat je het niet goed gedaan hebt.

Ik heb een woonbegeleidster en zij is 3 weken op vakantie geweest. Vandaag zie ik haar weer en zal ik haar bijpraten.

Waarom heb je dat niet gedaan?

Er is of personeel of een crisis dienst. Maar er is achterwacht.

Roos57 schreef op 29-09-2026 om 12:29:

[..]

Waarom heb je dat niet gedaan?

Er is of personeel of een crisis dienst. Maar er is achterwacht.

Ik heb op dat moment niet aan de crisisdienst gedacht, stom genoeg. Ik heb alleen gedacht aan de normale hulpverlening die op maandagochtend er weer is. 

Ik had een vriend van die persoon ingelicht en die belde ook, dat was heel fijn. Een vriend daarvan belde ook. 

Ook vandaag kreeg ik te horen dat ik aan mijzelf had moeten denken. Bij een evt volgende keer moet dit dus anders. Dank jullie wel voor de reacties. 

je hebt je best gedaan 

Dankjewel. Ik dacht dat ik het goed had aangepakt, ergere crisis had voorkomen, maar hulpverleners kijken er anders tegenaan. 
Er moet eigenlijk gewoon een plan komen met concreet welke nummers er gebeld kunnen worden. 

Met dank oa aan de gebroeders T. Vreselijk zeg

Damoontje, je hebt gehandeld zoals jouw goed leek en dat is het beste wat je kon doen. Mensen die nu zeuren hebben makkelijk praten. Lekker achteraf van de zijlijn. 
je hebt het goed gedaan! Wellicht had je dingen anders kunnen doen maar dat is voor je eigen reflectie. 🌻

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.