Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

ToetieToover 

Ik ben verdrietig omdat mijn man vaak mijn gevoelens bagatelliseert wanneer ik verdrietig of mij bezorgd maak om iets. Hij zegt dan altijd komt wel goed, je maakt je te druk, je denkt direct het ergste etc. Maar soms wil ik gewoon even een arm om mij heen ipv direct in oplossingen te denken.

van mij dan, Grinderwald. Is idd niet fijn als dat steeds gebeurt

buufie schreef op 24-09-2026 om 19:51:

van mij dan, Grinderwald. Is idd niet fijn als dat steeds gebeurt

Dank je wel buufie 

stokstaart schreef op 22-09-2026 om 20:40:

mijn collega heeft zelf voor de dood gekozen en dat raakt me vreselijk. Zeker met mijn achtergrond van suïcide.

ToetieToover schreef op 23-09-2026 om 09:01:

We kregen een enorm verdrietig bericht over de gezondheid van de zus van manlief. Ze dacht dat ze een verkeerde beweging had gemaakt, maar uit een scan blijkt dat het uitgezaaide borstkanker is. En daarvan was ze net genezen verklaard. Manlief is net jarig geweest en van feeststemming gaan we naar een diep dal. Ze gaat vier kinderen nalaten, die ze jong gekregen heeft maar die best nog wat begeleiding nodig hebben in hun leven. Probleem is, ze wonen allemaal in Finland. Ik maak me zorgen. De afstand is zó groot. Mijn ‘ik wil iets doen’-stand staat aan, maar ik weet niet wat.

Jemig ook al zo heftig. 

Grindelwald schreef op 24-09-2026 om 19:29:

Ik ben verdrietig omdat mijn man vaak mijn gevoelens bagatelliseert wanneer ik verdrietig of mij bezorgd maak om iets. Hij zegt dan altijd komt wel goed, je maakt je te druk, je denkt direct het ergste etc. Maar soms wil ik gewoon even een arm om mij heen ipv direct in oplossingen te denken.

Herkenbaar.  Sterkte Grindelwald.

Bij mij is mijn leven maar ook dat van mijn partner erg veranderd. En dan zit ik te huilen en gaat hij  stug door met scrollen op zijn telefoon. Gewoon totaal negeren terwijl je er naast zit. Want wat je niet ziet is er niet. Heb hem erop aangesproken  maar de reactie was: ik kan niks met al dat verdriet. Gezegd dat dat ook niet hoeft. Dat een arm om me heen voldoende is. Maar het erom moeten vragen....alsof je verdriet niet erg genoeg is ofzo. Ik hoop dat over een aantal maanden de partnermodule van Hersenz hem hier even een zetje in geeft. Want het voelt net of je niet belangrijk bent dan, of je verdriet er niet mag zijn.

Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon een arm om je heen....

Dan voor jou ook een Lientje.
Voordat je ziek werd, had dan wel aandacht voor evt moeilijke momenten voor jou? Sommigen kunnen het ook gewoon niet. Dat zie ik bij mijn vader ook (maar die is veel ouder, niet in zelfde generatie hoor). Gewoon geen idee hoe ze zich moeten opstellen bij boosheid, verdriet oid. van een ander

Knuffels en sterkte voor iedereen.

Veel sterkte en een knuffel voor ieder die het nodig heeft!

Jammer weer . Altijd met zijn allen tegen 1 .

Mijn broer wordt niet meer beter. Sterker nog, het kan elk moment over zijn. Mijn arme vader en moeder hebben zo'n verdriet. En hoewel mijn band met mijn broer niet heel hecht is, is het toch ook gewoon mijn broer....
Hopelijk kan hij zichzelf er wat meer bij neerleggen ondertussen....

pind@ schreef op 25-09-2026 om 08:18:

Mijn broer wordt niet meer beter. Sterker nog, het kan elk moment over zijn. Mijn arme vader en moeder hebben zo'n verdriet. En hoewel mijn band met mijn broer niet heel hecht is, is het toch ook gewoon mijn broer....

Wat verdrietig Pinda. Veel sterkte 

pind@ schreef op 25-09-2026 om 08:18:

Mijn broer wordt niet meer beter. Sterker nog, het kan elk moment over zijn. Mijn arme vader en moeder hebben zo'n verdriet. En hoewel mijn band met mijn broer niet heel hecht is, is het toch ook gewoon mijn broer....

Heel veel sterkte. Hopelijk kunnen jullie nog even van elkaar genieten, en herinneringen met elkaar.. ❤️ 

Vanmiddag, veel eerder dan verwacht, is mijn broer overleden. Slechts 54 jaar geworden. 
Dag broer....😪

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.