Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Wat een vervelende berichten.. Veel beterschap en een virtuele knuffel voor die het kunnen gebruiken.. 🫂 

Brachiosaurus schreef op 08-06-2026 om 12:48:

Dat ik nu week 4 in ga van dagelijkse migraine...

Mijn lief had 4-7dgn per week migraine. Tot ik haar naar een neuroloog heb gesleept en ze er fatsoenlijke medicijnen voor kreeg. Ze zit nu op 1 a 2 dagen per twee weken of minder. 

Veel sterkte!

Onderzoek gehad. Middenrifbreuk en mijn hele slokdarm zit vol ontstekingen.  Weinig aan  te doen behalve nog meer maagbeschermers slikken. En nog even de opmerking over afvallen. Ja als ik dat kon. Na 20 jaar alle dieten en meerdere diëtisten afgelopen te hebben is de conclusie dat ik spaarzaam omga met mijn energie. Ja. Leuk. Afvallen lukt dus als ik minder dan 1300 calorieën op een dag  eet. Dat is verrekte weinig en in de situatie waarin ik nu zit helemaal niet slim. Kan wel janken.

Wat enorm rot Lientje! 

lientje 

Auwereel

Auwereel

08-06-2026 om 17:39 Topicstarter

Ach Lientje, wat verdrietig!

lientje69 schreef op 08-06-2026 om 16:04:

Onderzoek gehad. Middenrifbreuk en mijn hele slokdarm zit vol ontstekingen. Weinig aan te doen behalve nog meer maagbeschermers slikken. En nog even de opmerking over afvallen. Ja als ik dat kon. Na 20 jaar alle dieten en meerdere diëtisten afgelopen te hebben is de conclusie dat ik spaarzaam omga met mijn energie. Ja. Leuk. Afvallen lukt dus als ik minder dan 1300 calorieën op een dag eet. Dat is verrekte weinig en in de situatie waarin ik nu zit helemaal niet slim. Kan wel janken.

Jeetje, waarom ben jij niet veel eerder doorgestuurd? Ik lees regelmatig hoeveel last je hebt en maagzuurremmers onvoldoende werken, is de dosering niet aangepast? 

Heb je aangegeven dat afvallen niet is gelukt met hulp van diëtiste en kon je begeleiding krijgen om ervoor te zorgen dat het wel lukt? 

(Te)veel vragen, waar je hoofd waarschijnlijk nu niet naar staat.... en dat is ook prima, vind het heel naar voor je 

Lientje69 

En laat je niet zo'n dieet aanpraten. 1300 calorieën is erg weinig. Heb je ook nog de hele dag erge trek. Word je niet vrolijk van.
Je hoeft jezelf niet vol te stouwen met eten maar als ik jou was dan zou ik mezelf toch best wel eens als troost trakteren op iets lekkers.

Grindelwald schreef op 08-06-2026 om 18:15:

Lientje69

En laat je niet zo'n dieet aanpraten. 1300 calorieën is erg weinig. Heb je ook nog de hele dag erge trek. Word je niet vrolijk van.
Je hoeft jezelf niet vol te stouwen met eten maar als ik jou was dan zou ik mezelf toch best wel eens als troost trakteren op iets lekkers.

Het ziekenhuis geeft het advies om af te vallen, vanwege haar klachten en jij roept laat je niet zo'n dieet aanpraten.

Minder calorieën hoeft toch niet te betekenen dat je niet lekker eet? Troosten met eten vind ik sowieso een vreemd advies, maar misschien begrijp ik je niet goed?

lientje69 

Yumi schreef op 08-06-2026 om 17:44:

[..]

Jeetje, waarom ben jij niet veel eerder doorgestuurd? Ik lees regelmatig hoeveel last je hebt en maagzuurremmers onvoldoende werken, is de dosering niet aangepast?

Heb je aangegeven dat afvallen niet is gelukt met hulp van diëtiste en kon je begeleiding krijgen om ervoor te zorgen dat het wel lukt?

(Te)veel vragen, waar je hoofd waarschijnlijk nu niet naar staat.... en dat is ook prima, vind het heel naar voor je

Tot op vorig jaar was het zuurbranden en de maagpijn nog wel te doen. Na mijn hersenbloedingen moest ik van maagzuurremmer wisselen omdat ik een andere bloedverdunner kreeg. Deze maagzuurremmer werkt minder sterk en goed dan die ik daarvoor  had. Toen werden de problemen  erger. Er werd op heliobacter getest ( waar ik 2 weken dus niks mocht en doodziek werd ) . Bloed afgenomen.  En ze wilden me ook voor een gastroscopie. Ik zag dat niet zo zitten  maar had uiteindelijk geen keus meer. Alleen toen duurde het nog 2 maanden eer ik heen kon.

Met nu dus deze uitslag. Geen idee nog wat ik er mee moet verder.. Spreek morgen sowieso de huisarts  want er stond ook een colonoscopie voor me klaar nav darmkanker  bij het bevolkingsonderzoek??? Daar wist ik dus helemaal niks van. Bevolkingsonderzoek heb ik vorig jaar maart gehad en dat was gewoon goed. Dus ik vermoed dat daar ook iets fout is gegaan en er nu ergens een andere patiënt op een onderzoek zit te wachten... 

Ach, Lientje, het houdt ook niet op voor jou... 🫂 

Lientje 🍀🙏❤️sterkte.

lientje69 schreef op 08-06-2026 om 19:46:

[..]

Tot op vorig jaar was het zuurbranden en de maagpijn nog wel te doen. Na mijn hersenbloedingen moest ik van maagzuurremmer wisselen omdat ik een andere bloedverdunner kreeg. Deze maagzuurremmer werkt minder sterk en goed dan die ik daarvoor had. Toen werden de problemen erger. Er werd op heliobacter getest ( waar ik 2 weken dus niks mocht en doodziek werd ) . Bloed afgenomen. En ze wilden me ook voor een gastroscopie. Ik zag dat niet zo zitten maar had uiteindelijk geen keus meer. Alleen toen duurde het nog 2 maanden eer ik heen kon.

Met nu dus deze uitslag. Geen idee nog wat ik er mee moet verder.. Spreek morgen sowieso de huisarts want er stond ook een colonoscopie voor me klaar nav darmkanker bij het bevolkingsonderzoek??? Daar wist ik dus helemaal niks van. Bevolkingsonderzoek heb ik vorig jaar maart gehad en dat was gewoon goed. Dus ik vermoed dat daar ook iets fout is gegaan en er nu ergens een andere patiënt op een onderzoek zit te wachten...

Kan me weer herinneren dat je een andere maagzuurremmer kreeg en de heliobacter test. Wat ik me afvraag is of de slokdarmontsteking en middenrifbreuk al langer aanwezig was, omdat dit meestal langzaam ontstaat. 

Die colonoscopie is misschien aangevraagd omdat obstipatie vaak samengaat met een middenrifbreuk?

Had zo gehoopt dat de uitslag zou meevallen! 

Yumi schreef op 08-06-2026 om 20:32:

[..]

Kan me weer herinneren dat je een andere maagzuurremmer kreeg en de heliobacter test. Wat ik me afvraag is of de slokdarmontsteking en middenrifbreuk al langer aanwezig was, omdat dit meestal langzaam ontstaat.

Die colonoscopie is misschien aangevraagd omdat obstipatie vaak samengaat met een middenrifbreuk?

Had zo gehoopt dat de uitslag zou meevallen!

Zou zomaar kunnen . Ik had al langer wat klachten met eten maar nu veel erger. Die colonoscopie is gewoon een fout. Ten eerste weet ik pas sinds vandaag dat het een middenrifbreuk is. En ten tweede stond er echt bij de aanvraag: onderzoek darmkanker nav bevolkingsonderzoek.  Dat klopt dus echt niet. Gewoon een fout gemaakt.  Maar dat hoor ik morgen.  

En meevallen  , ach. Zoals de huisarts toen zei: het kan ook kanker zijn !  En dat was het in elk geval  niet dus het valt best mee.   Ben al blij dat er een reden is voor mijn pijn en klachten. Je gaat je op een gegeven moment zo'n  zeur en zanik vinden hè met al die klachten. Het lijstje wordt langer en langer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.