Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
lientje69
07-05-2026 om 19:57
Heel goed koettie dat je dst doet. Zus of niet, kinderen horen gewoon een liefdevol en veilig thuis te hebben.
Koettie
07-05-2026 om 21:53
Ik zei het verkeerd, nichtje was er nu niet, nu bij vader. Maar normaal doen ze 50/50. Voorlopig even niet, gaan morgen weer bellen en uitzoeken hoe en wat want we mogen natuurlijk ook niet zomaar haar kind bij haar weghouden en willen we ook niet. Maar ze moet eerst maar eens laten zien dat ze snappen hoe serieus het is.
duizel
08-05-2026 om 07:01
ach koettie wat een zorgen. Fijn dat jullie nog in contact zijn met de vader, ex van je zus. Hopelijk kan veilig thuis advies geven.
Ik hoop dat je zus hulp gaat zoeken. De ziekte van een verslaving is moeilijk en hardnekkig, zonder hulp zou ik er niet zo op vertrouwen met een kind in huis.
Ben je nog in contact met je zus?
(En ergens snap ik je moeder, heel hard en zwaar om je kind zo te zien, dat goedpraten en proberen te bagatelliseren snap ik maar is niet goed voor haar kleinkind, waarschijnlijk snapt ze dat zelf ook maar is het te pijnlijk, sterkte).
Broodjebrie
08-05-2026 om 07:20
heel veel sterkte koettie. Wat fijn dat jullie met de ex van je zusje wel contact hebben.
Koettie
08-05-2026 om 07:23
duizel schreef op 08-05-2026 om 07:01:
ach koettie wat een zorgen. Fijn dat jullie nog in contact zijn met de vader, ex van je zus. Hopelijk kan veilig thuis advies geven.
Ik hoop dat je zus hulp gaat zoeken. De ziekte van een verslaving is moeilijk en hardnekkig, zonder hulp zou ik er niet zo op vertrouwen met een kind in huis.
Ben je nog in contact met je zus?
(En ergens snap ik je moeder, heel hard en zwaar om je kind zo te zien, dat goedpraten en proberen te bagatelliseren snap ik maar is niet goed voor haar kleinkind, waarschijnlijk snapt ze dat zelf ook maar is het te pijnlijk, sterkte).
Ja, vader is een topper. Dit is ook niet de eerste keer dus we hebben dit eerder doorlopen. Met groot verschil dat nichtje nu groot genoeg is om dingen mee te krijgen. Maak me geen zorgen om haar fysieke veiligheid maar wel wat ze meekrijgt en hoe het thuis gaat. Het is absoluut geen uitgeleefd drugshol ofzo maar de sfeer is gewoon niet goed voor een klein kind. En eigenlijk moeten zus en partner ook even wakker worden, acties hebben gevolgen. Contact met zus stond op laag pitje, wist al dat er wat was maar door dat aan te geven ging zij afstand nemen en zeggen dat alles wel goed ging. Tot ze niet anders kan, dan opeens 'vraagt ze hulp'. Ook dat verhaal ken ik. Ben gelukkig weer rustiger dan gister. Hou veel van mn zus dus hoop dat we dit weekend even kunnen zitten.
MonkeyTown
08-05-2026 om 07:56
mn hond gisteren in moeten laten slapen. Het ging gelukkig wel heel fijn (zou het iedereen aanraden om het thuis te laten doen). En nu kijkt mn andere hond verdwaasd naar de plek waar hij altijd lag en duurt ons rondje 10 minuten korter omdat we sneller lopen zonder hem 💔
MonkeyTown
08-05-2026 om 10:55
Grietje2 schreef op 08-05-2026 om 08:02:
Ah wat een gemis monkeytown was hij ziek of al erg oud en op?
Allebei (17 jaar en ook ziek) maar evengoed altijd blij en happy om ons te zien en probeerde niet te laten merken dat hij pijn had. Dat laatste ging m steeds moeilijker af dus daarom de keuze.. maar dat belletje maken vond ik zo verschrikkelijk. Ach ik mis m zo.
Bailey26
08-05-2026 om 17:26
MonkeyTown schreef op 08-05-2026 om 10:55:
[..]
Allebei (17 jaar en ook ziek) maar evengoed altijd blij en happy om ons te zien en probeerde niet te laten merken dat hij pijn had. Dat laatste ging m steeds moeilijker af dus daarom de keuze.. maar dat belletje maken vond ik zo verschrikkelijk. Ach ik mis m zo.
Het blijft inderdaad een enorme moeilijke beslissing. Ik heb in januari afscheid moeten nemen van mijn hondje. Ook oud en ziek maar het maakt het gemis niet minder.
Bailey26
08-05-2026 om 17:27
Sterkte Koettie. Dapper dat je het belang van je nichtje voorop durft te zetten. En hopelijk durft je zus open en eerlijk het gesprek met je aan. En wil ze hulp accepteren.
Dolfje
08-05-2026 om 18:13
Het gaat niet zo goed met schoonouders. Schoonvader woont sinds een week in een instelling voor mensen met Alzheimer. En dat valt ze zwaar.