Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Yumi
07-04-2026 om 23:16
SuzyQFive schreef op 07-04-2026 om 22:55:
[..]
Ja, ik wil mijn nabestaanden niet opschepen mer het grafonderhoud.
Mijn moeder heeft jaren maar minimaal contact met haar zus gehad over ruzie over grafrechten.
Mijn vriend wil echter wel begraven worden en ik zie nu al op tegen het idee dat je dan daar iets mee moet. Hij is zelf voor het laatst bij zijn vader geweest iets van 8 jaar geleden. I
Ik zou voor de optie van Dorestad gaan, prima oplossing.
SuzyQFive
07-04-2026 om 23:18
Dorestad schreef op 07-04-2026 om 23:00:
[..]
Natuurbegraafplaats?
Dat wil hij niet.
Mijn opa en oma zijn begraven in een graf maar zonder steen of dekplaat ofzo. Gewoon het gras van de begraafplaats groeide daar en werd dan netjes gemaaid. Kan ook. Maar dat vind ie ook niks. Nou ja, dan mogen zijn kinderen ervoor zorgen. Al ga ik ervan uit dat ie nog lang niet doodgaat 🤪
lientje69
08-04-2026 om 03:37
SuzyQFive schreef op 07-04-2026 om 22:55:
[..]
Ja, ik wil mijn nabestaanden niet opschepen mer het grafonderhoud.
Mijn moeder heeft jaren maar minimaal contact met haar zus gehad over ruzie over grafrechten.
Mijn vriend wil echter wel begraven worden en ik zie nu al op tegen het idee dat je dan daar iets mee moet. Hij is zelf voor het laatst bij zijn vader geweest iets van 8 jaar geleden. I
Hier wil man begraven worden bij zijn vader in het graf. Hij heeft bij het uitzoeken van de steen dus rekening gehouden met wat hij mooi vond. Ik vind het foeilelijk, het is een grote marmeren plaat. Weinig onderhoud dus maar ook weinig plek voor bloemen en planten. Want als je er wat opzet gaat het denk ik verkleuren. Het is een zwarte plaat. Ik wil gecremeerd en uitgestrooid. No way dat ik met zijn vader in een graf ga. Was geen fijne man. Dus nu al bijna 42 jaar samen maar na de dood niet meer.. Man komt nu eens in de 3 of 4 weken op het kerkhof.Soms samen met mij, soms alleen.
Happyapple
08-04-2026 om 06:44
Doe mij ook de natuurbegraafplaats maar, geloof ik. En mijn man wil gecremeerd worden.
lientje69
08-04-2026 om 08:30
Mijn schoonzus gaat echt 3 of 4 x per week naar het graf van haar vader. Vind ik ook weer wat overdreven. Maar goed, als zij er blij van wordt...
kerst
08-04-2026 om 10:52
Ik ben nog nooit naar graf van mijn vader geweest na de begrafenis. Dat graf is ook met opstaande grafsteen en gras, dus weinig tot geen onderhoud aan.
Yumi
09-04-2026 om 00:17
Wat een tv serie al niet teweeg kan brengen.
Ik weet niet zo goed wat ik hier moet/kan schrijven, maar ik heb de aflevering van MAFS vanavond teruggekeken en was in tranen.
Het huwelijk van Ferenc en Domenik doet me herinneren aan een ander huwelijk, waardoor het me raakt 😢 Waarschijnlijk kan ik hierdoor niet objectief naar dit koppel kijken.
Het kwam gisteren al binnen, maar vandaag herken ik (nog) meer, ik was die beste vriendin van de bruidegom en heb nog steeds contact, maar wat mis ik mijn maatje! Hij is al jaren getrouwd maar niet gelukkig en ik gun hem zo veel meer, maar wil me niet met zijn huwelijk bemoeien. Ga hem morgen even appen, dat ik van hem hou ❤️ :'-
Nogmaals ik ben niet objectief en het heeft niks met Ferenc en Dominik te maken, er is iets wat me triggert.
stokstaart
09-04-2026 om 12:08
Een tijd afwezig geweest door drukke baan waarbij het op de werkvloer meer dan toxisch is en zit nu ziek thuis. Deze week 2 gesprekken gehad, met de bedrijfsmaatschappelijk werk om te kijken of ik misschien weerbaarder moest worden en nu net met de praktijkondersteunder van de bedrijfsarts in het hoe nu verder.
De conclusie was hetzelfde; het ligt niet aan mij, ik ben weerbaar genoeg. Het is echt de werkvloer. Ook vonden zij beide het heel gezond van me dat ik aan het solliciteren ben. Er wordt ook een loopbaantraject opgestart binnen de organisatie waar ik nu zit.
Het voelt oneerlijk, de toxische collega's blijven en ik ga weg. En ik ben niet de enige, mijn teamleider heeft verschillende sollicitaties en gesprekken lopen, mijn directe collega idem. De TL valt vandaag of morgen ook uit met dezelfde klachten als ik en mijn directe collega heeft ook dezelfde klachten maar ipv door vermoeidheid uit te vallen heeft zij om de zoveel tijd weer de griep.
Mijn werk inhoudelijk is echt leuk en dat maakt het extra verdrietig.
Veranderbureau's zijn er wel geweest maar onverrichte zaken weer weg gegaan.
Ik heb gelukkig nu 2 sollicitatiegesprekken (lees middagen) staan. Het zijn allebei 2 gesprekken achter elkaar met allemaal verschillende mensen.