Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Mijn ene schoonouder ligt in een graf en de ander houdt dat netjes bij. Met allerzielen en op de verjaardag gaan wij er gezamenlijk heen en verder niet. 
Mijn opa's en oma's zijn ook begraven maar onderhoud van de graven is minimaal. Vorig jaar hoefde ik van mijn moeder dat het grafrecht verlengd moest worden. Ooms en tantes die vinden dat dat moet maar er nooit komen en er ook niks aan onderhoud aan (laten) doen. Dan denk ik echt: Waarom?  Voor wie?

Mijn zus en moeder zijn begraven, de anderen gecremeerd. Ben er na de begrafenis maar een keer geweest. Was er tweeënhalf uur enkele reis voor onderweg. Toen ik er was vond ik het vreemd om daar te zijn, heb er bloemen neergezet en direct weer weggegaan. Voor mijn gevoel ga je naar een kist, waarin een lichaam ligt maar de ziel is eruit.... Die herdenk ik liever thuis door een kaarsje te branden. 🕯️

Ik mis mijn werk en normale leven zo.

lientje69 schreef op 06-04-2026 om 22:20:

Ach, Lientje toch    Het is niet niks allemaal en ik vind het zo naar voor je! 

lientje69 schreef op 06-04-2026 om 22:20:

Auwereel

Auwereel

07-04-2026 om 08:34 Topicstarter

Ach Lientje, ik gun je zo graag een gezond leven, heel veel sterkte!

Heel veel sterkte Lientje 
Ik hoop dat je snel iets vindt waar je voldoening uit kan halen. 

Ik kwam hier voor de berichten van Trump over Iran waar ik verdrietig van wordt. Wat een spanning en schade veroorzaakt die man 😢

Evaluna schreef op 07-04-2026 om 18:25:

Heel veel sterkte Lientje
Ik hoop dat je snel iets vindt waar je voldoening uit kan halen.

Ik kwam hier voor de berichten van Trump over Iran waar ik verdrietig van wordt. Wat een spanning en schade veroorzaakt die man 😢

Nou idd. Ik zei al tegen man: die malloot van een Trump veroorzaakt zo een derde wereldoorlog. En alsof die burgers die straks geraakt worden en kinderen enzo er iets aan kunnen doen. Al die slachtoffers..

de 3e wereldoorlog is al begonnen vrees ik.

Broodjebrie schreef op 07-04-2026 om 18:45:

de 3e wereldoorlog is al begonnen vrees ik.

Voelt idd wel zo.  Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan. We hebben er toch geen invloed op. In het begin had ik er slapeloze nachten van. Nu probeer ik het nieuws maar een beetje te negeren.

Ik weet dat het het beste is om het nieuws maar te negeren, maar ik raak toch nieuwsgierig/ gefascineerd wat er nou gaat gebeuren. Voelt een verkeert soort verslavend, want als ik het lees wordt ik er alleen maar verdrietig van.

Auwereel

Auwereel

07-04-2026 om 20:56 Topicstarter

Ik ben eigenlijk ook erg bang voor de entourage van Trump. Trump alleen zou je zo vanalles op de mouw kunnen spelden: je hebt de Grootste Overwinning Ever op je naam staan en kijk eens wat een mooie uitbouw van het Witte Huis en Florida noemen we voortaan Trump Peninsula... En dan heb je, volgens mij, geen kind aan hem. 
Maar al die mensen in zijn omgeving die de macht ruiken en hem blijven ondersteunen, dat is eng. 

lientje69 schreef op 07-04-2026 om 19:47:

[..]

Voelt idd wel zo. Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan. We hebben er toch geen invloed op. In het begin had ik er slapeloze nachten van. Nu probeer ik het nieuws maar een beetje te negeren.

Ik negeer het nieuws ook meer, vooral die nieuwsberichten over Trump en het midden-oosten. 

Yumi schreef op 03-04-2026 om 18:55:

Mijn zus en moeder zijn begraven, de anderen gecremeerd. Ben er na de begrafenis maar een keer geweest. Was er tweeënhalf uur enkele reis voor onderweg. Toen ik er was vond ik het vreemd om daar te zijn, heb er bloemen neergezet en direct weer weggegaan. Voor mijn gevoel ga je naar een kist, waarin een lichaam ligt maar de ziel is eruit.... Die herdenk ik liever thuis door een kaarsje te branden. 🕯️

Ja, ik wil mijn nabestaanden niet opschepen mer het grafonderhoud. 
Mijn moeder heeft jaren maar minimaal contact met haar zus gehad over ruzie over grafrechten. 

Mijn vriend wil echter wel begraven worden en ik zie nu al op tegen het idee dat je dan daar iets mee moet. Hij is zelf voor het laatst bij zijn vader geweest iets van 8 jaar geleden. I

SuzyQFive schreef op 07-04-2026 om 22:55:

[..]

Ja, ik wil mijn nabestaanden niet opschepen mer het grafonderhoud.
Mijn moeder heeft jaren maar minimaal contact met haar zus gehad over ruzie over grafrechten.

Mijn vriend wil echter wel begraven worden en ik zie nu al op tegen het idee dat je dan daar iets mee moet. Hij is zelf voor het laatst bij zijn vader geweest iets van 8 jaar geleden. I

Natuurbegraafplaats? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.