Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
OnherkenbaarAnoniem
03-04-2026 om 18:17
Mijn ene schoonouder ligt in een graf en de ander houdt dat netjes bij. Met allerzielen en op de verjaardag gaan wij er gezamenlijk heen en verder niet.
Mijn opa's en oma's zijn ook begraven maar onderhoud van de graven is minimaal. Vorig jaar hoefde ik van mijn moeder dat het grafrecht verlengd moest worden. Ooms en tantes die vinden dat dat moet maar er nooit komen en er ook niks aan onderhoud aan (laten) doen. Dan denk ik echt: Waarom? Voor wie?
Yumi
03-04-2026 om 18:55
Mijn zus en moeder zijn begraven, de anderen gecremeerd. Ben er na de begrafenis maar een keer geweest. Was er tweeënhalf uur enkele reis voor onderweg. Toen ik er was vond ik het vreemd om daar te zijn, heb er bloemen neergezet en direct weer weggegaan. Voor mijn gevoel ga je naar een kist, waarin een lichaam ligt maar de ziel is eruit.... Die herdenk ik liever thuis door een kaarsje te branden. 🕯️