Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Het is zo weinig. Ik sta letterlijk en figuurlijk stil. En daar baal ik erg van

Lientje Jouw lijf is heel hard aan het werk . Aan het herstellen van 2 hersenbloedingen. Lichamelijk en psychisch is dat een behoorlijke klap .Dat vergt elke dag weer kracht .Dat is niet zo weinig maar juist heel veel. 

En natuurlijk mag je rouwen om wat nietmeer is  Maar ook denk ik dat je milder moet gaat denken en trots kan  zijn op jezelf . Ik hoop dat je daar wat hulp bij krijgt.

Yumi schreef op 06-02-2026 om 10:19:

[..]

Watertoren hoe gaat het met je?

Als ik het goed heb onthouden dan kreeg je deze week de uitslag?

Ja, alle 6 de poliepen waren goed maar ik ben deze week weer een paar dagen erg ziek geweest. Ik heb uitstulpingen in de dikke darmwand (diverticulis) . Daarin blijft ontlasting achter en als die gaat ontsteken dan ben ik weer ziek met diaree, misselijk en braken. Ik ben nu wel vezelrijk gaan eten met ook meer groente en fruit.

watertoren schreef op 06-02-2026 om 14:58:

[..]

Ja, alle 6 de poliepen waren goed maar ik ben deze week weer een paar dagen erg ziek geweest. Ik heb uitstulpingen in de dikke darmwand (diverticulis) . Daarin blijft ontlasting achter en als die gaat ontsteken dan ben ik weer ziek met diaree, misselijk en braken. Ik ben nu wel vezelrijk gaan eten met ook meer groente en fruit.

Vervelend Watertoren  . Ik ben met een ontstoken divertikel in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik had ontzettend veel pijn en ben toen aan een infuus met antibiotica gelegd. Eet veel vezels en vooral: drink er genoeg water bij! Sterkte ermee en beterschap, want het is niet leuk. Wel heel fijn dat de poliepen goedaardig waren, gefeliciteerd daarmee!

watertoren schreef op 06-02-2026 om 14:58:

[..]

Fijn dat uitslag poliepen goed waren! Ik heb ook 'n divertikel, goed eten en voldoende drinken is belangrijk. Ik eet altijd al veel groenten, maar dronk onvoldoende en dat geeft ook problemen. Blijkbaar hebben erg veel mensen hier last van, want hoor het vaak. Sterkte ermee, hoop dat je door op je voeding te letten binnen kort minder of liever geen last meer hebt!

Ik ben 36w zwanger en ik kan volmondig zeggen dat het een klote zwangerschap is (het kindje is uiteraard heel gewenst, maar ik had het me anders voorgesteld). Sinds 6w functioneer ik niet meer door extreme misselijkheid (HG). Al die tijd zit ik in de ziektewet. Er zijn nog allerlei kwalen bij gekomen: bekkenpijn, restless legs, carpaal tunnelsyndroom, zwangerschapsmigraine... En vandaag zijn er sterke aanwijzingen dat ik ook nog zwangerschapsdiabetes heb, op de valreep. Maandag moet ik een aantal keer bloed laten prikken bij de huisarts om te checken of het echt zo is.

Ik heb net een poosje zitten lezen over zwangerschapsdiabetes en ik word er erg verdrietig van. Blijkbaar hebben zowel het kindje als ik later kans op nogal wat klachten (aldus het diabetesfonds). Pff, kon er ook nog wel bij...

Ik drink altijd al veel water maar mijn eetgewoonten kunnen inderdaad beter. Daar ben ik nu mee bezig. De arts zei dat het ook met ouderdom te maken heeft. Ik ben 60.

Mijn ogen laten behandelen, ipl ging goed maar de expressiebehandeling deed zoveel pijn. De oogarts had het al geprobeerd met een wattenstaafje dat lukte niet, maar nu met een pincet. Die olielaag is verhard, mede door een ontsteking dus ze kreeg het er niet uit.
Waarschijnlijk hebben ze me buiten de behandelkamer gehoord, het was niet te doen

Sterkte Afrodite ♥️

afrodite05 schreef op 06-02-2026 om 16:54:

Ik ben 36w zwanger en ik kan volmondig zeggen dat het een klote zwangerschap is (het kindje is uiteraard heel gewenst, maar ik had het me anders voorgesteld). Sinds 6w functioneer ik niet meer door extreme misselijkheid (HG). Al die tijd zit ik in de ziektewet. Er zijn nog allerlei kwalen bij gekomen: bekkenpijn, restless legs, carpaal tunnelsyndroom, zwangerschapsmigraine... En vandaag zijn er sterke aanwijzingen dat ik ook nog zwangerschapsdiabetes heb, op de valreep. Maandag moet ik een aantal keer bloed laten prikken bij de huisarts om te checken of het echt zo is.

Ik heb net een poosje zitten lezen over zwangerschapsdiabetes en ik word er erg verdrietig van. Blijkbaar hebben zowel het kindje als ik later kans op nogal wat klachten (aldus het diabetesfonds). Pff, kon er ook nog wel bij...

Ach wat naar afrodite, is dit je eerste kindje? Kan me voorstellen dat je het anders had voorgesteld, je noemt nogal een waslijst aan klachten op. Gelukkig zit je al op week 36 maar ook dan duren 4 weken lang als je steeds ziek bent. Hoop dat maandag een goede uitslag krijgt, het is meer dan genoeg waar je mee te dealen hebt. Sterkte!

watertoren schreef op 06-02-2026 om 16:56:

Ik drink altijd al veel water maar mijn eetgewoonten kunnen inderdaad beter. Daar ben ik nu mee bezig. De arts zei dat het ook met ouderdom te maken heeft. Ik ben 60.

Het zal ongetwijfeld mede met ouderdom te maken hebben, maar de juiste voeding doet veel.

Afro Ik had bij 2 zwangerschappen Diabetes. Heb bij Nummer 2 zelfs Insulin gespoten, en eigenlijk 2 goede zwangerschappen gehad. Dus, eigenlijk lijkt me de misselijkheid veel erger!

Ook voor Afro; ik ben nu bijna 58, en heb tot nu toe geen Diabetes, en Kind ook niet…..Heb trouwens tot 36 weken bij beide zwangerschappen gewerkt in de Nachtdienst….

Afrodite05 sterkte💐🦋

Sterkte Aphrodite 

💐🍀

sterkte afrodite05 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.