Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Sterkte Afrodite, met de laatste loodjes.

watertoren schreef op 06-02-2026 om 14:58:

[..]

Ja, alle 6 de poliepen waren goed maar ik ben deze week weer een paar dagen erg ziek geweest. Ik heb uitstulpingen in de dikke darmwand (diverticulis) . Daarin blijft ontlasting achter en als die gaat ontsteken dan ben ik weer ziek met diaree, misselijk en braken. Ik ben nu wel vezelrijk gaan eten met ook meer groente en fruit.

Brandnetelthee is ook goed voor darmen. Misschien een tip.

kerst schreef op 06-02-2026 om 18:58:

[..]

Brandnetethee is ook goed voor darmen. Misschien een tip.

Bij divertikels moet je vooral zorgen dat de ontlasting zacht blijft. Als het harder wordt, wordt de kans groter dat er wat in de divertikel blijft hangen en dat veroorzaakt een ontsteking. Ernstige ontsteking van een divertikel is gevaarlijk want dat kan leiden tot een darmperforatie.

Roos57 schreef op 06-02-2026 om 14:49:

Het is zo weinig. Ik sta letterlijk en figuurlijk stil. En daar baal ik erg van

Lientje Jouw lijf is heel hard aan het werk . Aan het herstellen van 2 hersenbloedingen. Lichamelijk en psychisch is dat een behoorlijke klap .Dat vergt elke dag weer kracht .Dat is niet zo weinig maar juist heel veel.

En natuurlijk mag je rouwen om wat nietmeer is Maar ook denk ik dat je milder moet gaat denken en trots kan zijn op jezelf . Ik hoop dat je daar wat hulp bij krijgt.

Maandag aanstaande ga ik naar een psycholoog.  Hard nodig inderdaad  want ik voel me erg nutteloos doordat ik zo weinig kan en doe. Geestelijk word ik daar echt ongelukkig van.

Sterkte  watertoren, afrodite  en yumi!

Yumi schreef op 06-02-2026 om 17:06:

[..]

Ach wat naar afrodite, is dit je eerste kindje? Kan me voorstellen dat je het anders had voorgesteld, je noemt nogal een waslijst aan klachten op. Gelukkig zit je al op week 36 maar ook dan duren 4 weken lang als je steeds ziek bent. Hoop dat maandag een goede uitslag krijgt, het is meer dan genoeg waar je mee te dealen hebt. Sterkte!

Het is ons tweede kindje. Of nouja, voor ons eerste kindje zitten vijf miskramen, ik vind het nog steeds raar om hen niet te noemen, dus technisch gezien is het ons zevende kindje. Met 38,5w wordt deze baby gehaald, dus iets meer dan 2 weken nog. Maar het hele punt is dus ook: beleid is om een dieet te gaan volgen, waarbij ik geen suikers meer zou mogen. Maar het "leuke" is dat ik al 7 maanden geen suikers meer eet, omdat ik daar extra misselijk van word. Dus er valt weinig te behalen en voor die 2w gaan ze niet een programma met insuline opzetten. 

Ted, goed om te lezen dat de zwangerschapsdiabetes bij jou en je kinderen geen neveneffecten heeft gehad. Ik duim dat dat ook bij mij en het kindje zo gaat zijn.

Ik heb bij aanvang van de afspraak al meteen zitten janken (de gyn vroeg:"Hoe gaat het?"). Lang leve de hormonen... Maar toen kwam dit er dus nog bij. 

Dank voor jullie lieve reacties! Lientje, Watertoren en Yumi, jullie ook sterkte!

Het komt goed, Afro🥰

Auwereel

Auwereel

06-02-2026 om 20:14 Topicstarter

Sterkte allen...

afrodite05 schreef op 06-02-2026 om 20:09:

[..]

Het is ons tweede kindje. Of nouja, voor ons eerste kindje zitten vijf miskramen, ik vind het nog steeds raar om hen niet te noemen, dus technisch gezien is het ons zevende kindje. Met 38,5w wordt deze baby gehaald, dus iets meer dan 2 weken nog. Maar het hele punt is dus ook: beleid is om een dieet te gaan volgen, waarbij ik geen suikers meer zou mogen. Maar het "leuke" is dat ik al 7 maanden geen suikers meer eet, omdat ik daar extra misselijk van word. Dus er valt weinig te behalen en voor die 2w gaan ze niet een programma met insuline opzetten.

Ted, goed om te lezen dat de zwangerschapsdiabetes bij jou en je kinderen geen neveneffecten heeft gehad. Ik duim dat dat ook bij mij en het kindje zo gaat zijn.

Ik heb bij aanvang van de afspraak al meteen zitten janken (de gyn vroeg:"Hoe gaat het?"). Lang leve de hormonen... Maar toen kwam dit er dus nog bij.

Dank voor jullie lieve reacties! Lientje, Watertoren en Yumi, jullie ook sterkte!

Ach wat heftig, eigenlijk je zevende kindje.. pfft het raakt me, ik schiet meteen vol🥲 Ik heb 2 kleinkinderen en bij beide zwangerschappen waren er problemen, wat een stress is dat, ik voel met je mee, Goed dat je nog maar 2 weken hebt te gaan. Ik stuur jou en je baby de komende tijd warmte en kracht dmv reiki. Maar alleen als jij dat wil.. maar nee dat wil ik niet, is ook prima

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.