Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Lichtbron schreef op 31-01-2026 om 17:26:

Ik ben verdrietig dat ik genegeerd word door mijn "vriendinnen" op Facebook en what's-app.
Reageer regelmatig op dingen die ze erop zetten, maar geen reactie terug..
Dan ken je elkaar al meer dan 40 jaar en word er gewoon geen reactie gegeven... 🥹

Ach wat lelijk van ze. Was jij ook degene die laatst niet was meegevraagd op een tripje omdat zij hadden bepaald dat je het niet kon betalen? In dat geval zou je gewoon eens fysiek langs kunnen gaan bij deze club, of eentje van hen. En dan vragen of je misschien iets verkeerds hebt gedaan waar jij geen weet van hebt en dat je het dan graag zou willen weten? Dit vind ik echt niet netjes van ze. Het is een soort ‘ghosten’ maar dat doe je toch niet na zo’n lange vriendschap?

Koettie schreef op 30-01-2026 om 22:20:

Ik wilde dit bij irritatie zetten maar dekt het niet helemaal.

Mn middelste zus zit in therapie omdat ze al een paar jaar vastloopt in relaties en vertrouwen/afhankelijkheid. Jongste zus gaat weer in verslavingszorg want gaat niet goed en worstelt ook veel. Had het net met mn middelste zusje over haar therapie en het is allemaal cooping van vroeger en nu zit ik daarover na te denken en weet niet zo goed of ik nou verdrietig of boos ben want ik heb ook issues. Hoewel ik denk dat ik ze redelijk onder controle heb maar alsnog.

Zoveel misgegaan vroeger en weet niet, klikte net hoe echt onveilig we eigenlijk opgegroeid zijn en hoeveel schade dat gedaan heeft. Zodanig dat 2 (en als ik mezelf meereken 2,5) hele leuke volwassen mensen soort van gehandicapt zijn qua hechting, relaties en cooping doordat twee mongolen niet konden opvoeden. Vind echt niets zo erg als dat mn zussen het zo moeilijk hebben.

Je klinkt als een hele liefdevolle zus maar wat naar dat jullie jeugd als zo'n zware deken over jullie hen ligt. Sommige ouders zijn helaas echt een ramp.

madee schreef op 31-01-2026 om 17:53:

[..]

Ach wat lelijk van ze. Was jij ook degene die laatst niet was meegevraagd op een tripje omdat zij hadden bepaald dat je het niet kon betalen? In dat geval zou je gewoon eens fysiek langs kunnen gaan bij deze club, of eentje van hen. En dan vragen of je misschien iets verkeerds hebt gedaan waar jij geen weet van hebt en dat je het dan graag zou willen weten? Dit vind ik echt niet netjes van ze. Het is een soort ‘ghosten’ maar dat doe je toch niet na zo’n lange vriendschap?

Ja dat was ik. Langs gaan zou ik misschien moeten doen. Maar ik heb zoveel aan mijn hoofd op het moment.

Dat de moed me eerlijk gezegd ontbreekt. 

Lichtbron schreef op 31-01-2026 om 23:15:

[..]

Ja dat was ik. Langs gaan zou ik misschien moeten doen. Maar ik heb zoveel aan mijn hoofd op het moment.

Dat de moed me eerlijk gezegd ontbreekt.

Ik zou er helemaal niet meer op reageren, dit zijn geen vriendinnen meer. Dat gevoel had ik al bij je vorige situatie, maar als ze nu ook niet meer reageren op je, waarom dan nog energie erin steken? Vooral als je al veel aan je hoofd heb. Steek je energie liever in mensen waar je positieve energie van krijgt.

Broodjebrie schreef op 01-02-2026 om 08:37:

[..]

Ik zou er helemaal niet meer op reageren, dit zijn geen vriendinnen meer. Dat gevoel had ik al bij je vorige situatie, maar als ze nu ook niet meer reageren op je, waarom dan nog energie erin steken? Vooral als je al veel aan je hoofd heb. Steek je energie liever in mensen waar je positieve energie van krijgt.

Dit! Laat ze het heen en weer krijgen. Al begrijp ik heel goed dat het pijn doet. 

Broodjebrie schreef op 01-02-2026 om 08:37:

[..]

Helemaal eens!

Lichtbron    helemaal  eens met broodjebrie.  Dit zijn geen vriendinnen. Hooguit nog vage kennissen.  Vriendinnen zijn er voor je in moeilijke periodes

Hier werd ik vanmorgen even erg verdrietig  van de realisatie dat ik al in geen maanden meer gelachen heb. Dat deed me even wat.

Lientje, 🫂

Ik ga er nog eens over nadenken over deze vriendschappen. Moeilijk, zeker omdat we elkaar al zolang kennen. 😕😔

Lichtbron schreef op 01-02-2026 om 12:58:

Lientje, 🫂

Ik ga er nog eens over nadenken over deze vriendschappen. Moeilijk, zeker omdat we elkaar al zolang kennen. 😕😔

Soms groei je ook uit elkaar, zelfs na lange tijd. Ben ook een vriendschap bewust op een lager pitje aan het zetten. Als ik haar minder vaak zie is het gezellig, als het te vaak is ga ik me ergeren. Zij beiden erg veranderd afgelopen jaren. Zitten al op de 20 jaar dus wel dierbaar maar soms moet ik me weerhouden om met mn ogen te rollen. 

Lichtbron schreef op 01-02-2026 om 12:58:

Lientje, 🫂

Maar vriendschappen kunnen ook veranderen.. je veranderd zelf ook. 

Misschien dat je ze uiteindelijk als kennissen kunt beschouwen.

Dat mijn relatie op de klippen is gelopen. Het is echt beter zo, maar het voelt gewoon ruk.

Auwereel

Auwereel

01-02-2026 om 14:15 Topicstarter

Schhondochter

Dat Ajax weer punten heeft verloren

En vriendschappen die echt je hele leven lang duren zijn wel zeldzaam denk ik. Als vrienden je teleurstellen en pijn doen dan is het tijd om het los te laten. En dat voelt echt rot. Maar mijn ervaring is dat het na verloop van tijd toch beter voelt. Al kan dat wel jaren duren, tenminste dat was bij mij zo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.