Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

voor iedereen ook!

Achh wat lees ik hier veel narigheid, Auwereel, Lientje, Dolfje, Grietje en Muurbloem, sterkte allemaal 

Muurbloem1985 schreef op 19-12-2025 om 21:27:

Een rotopmerking van een zogenaamde kennis over mijn uiterlijk terwijl ik daar al zo onzeker over ben, maakt mij echt verdrietig en gefrustreerd.

Wat onaardig muurbloem    Die kan je beter kwijt zijn uit je kennissenkring.

lientje69 schreef op 20-12-2025 om 15:43:

[..]

Wat onaardig muurbloem Die kan je beter kwijt zijn uit je kennissenkring.

Eigenlijk wel, opmerking was hard en sloeg echt nergens op, zij is zo iemand die nooit haar mond kan houden en alles maar zegt, zit geen slot op zeg maar en dat kan bloedirritant zijn.

voor iedereen 

Jeetje wat een verdrietige dingen allemaal. 

voor iedereen die het nodig heeft 

voor de mensen die het nodig hebben

Auwereel

Auwereel

22-12-2025 om 14:40 Topicstarter

Auwereel schreef op 19-12-2025 om 16:53:

Wederom verdriet over cavia's, ze hebben nu alle vier wat, één gaat het waarschijnlijk niet redden (opeens vandaag eet hij weer niet, ademt moeilijk, is net aan de medicijnen), de ander heeft iets wat behandelbaar zou kunnen zijn maar waarvan de afloop ook niet gegarandeerd is (eierstokcystes) eentje loopt al een tijdje te kwakkelen (gevoelig buikje) en één heeft een oogallergie tegen iets waarvan ik niet weet waarvoor precies.
Ze zijn allemaal even oud en rond een jaar of 3-4 begint het kwakkelen van cavia's tegenwoordig. Ik verzorg ze prima, maar ze worden niet oud.
[...]

't Is helaas, ondanks de opleving van gisteren, toch einde-oefening voor de eerste cavia in bovenstaand verhaal. In overleg met de dierenarts omdat er geen probleem gevonden werd die "gemakkelijk" aangepakt kon worden en het arme beestje ook vandaag niets wilde/kon eten, hebben we hem in laten slapen. 

Auwereel schreef op 22-12-2025 om 14:40:

[..]

't Is helaas, ondanks de opleving van gisteren, toch einde-oefening voor de eerste cavia in bovenstaand verhaal. In overleg met de dierenarts omdat er geen probleem gevonden werd die "gemakkelijk" aanepakt kon worden en het arme beestje ook vandaag niets wilde/kon eten, hebben we hem in laten slapen.

Ach jee......je hebt ook geen geluk met die beestjes hè.

Auwereel

Auwereel

22-12-2025 om 15:00 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 22-12-2025 om 14:46:

[..]

Ach jee......je hebt ook geen geluk met die beestjes hè.

Ik ben bang dat cavia's kapotgefokt zijn. Mooie vachtjes, slechte gezondheid.

Ik zit me ernstig af te vragen of ik het niet moet afbouwen. Geen nieuwe cavia's meer adopteren en bij de laatste die overblijft een leencavia regelen die terug gaat naar de opvang als de laatste is overleden. En me dan niet aan de leencavia hechten. 

Aan de andere kant brengen ze ook veel gezelligheid mee. 

Ik sta in dubio. Gelukkig hoef ik nu nog niet te besluiten, ik heb er nog drie. Maar wel drie dames zonder beer!

Auwereel schreef op 22-12-2025 om 15:00:

[..]

Ik ben bang dat cavia's kapotgefokt zijn. Mooie vachtjes, slechte gezondheid.

Ik zit me ernstig af te vragen of ik het niet moet afbouwen. Geen nieuwe cavia's meer adopteren en bij de laatste die overblijft een leencavia regelen die terug gaat naar de opvang als de laatste is overleden. En me dan niet aan de leencavia hechten.

Aan de andere kant brengen ze ook veel gezelligheid mee.

Ik sta in dubio.

Dat snap ik. 

Auwereel schreef op 22-12-2025 om 14:40:

[..]

't Is helaas, ondanks de opleving van gisteren, toch einde-oefening voor de eerste cavia in bovenstaand verhaal. In overleg met de dierenarts omdat er geen probleem gevonden werd die "gemakkelijk" aangepakt kon worden en het arme beestje ook vandaag niets wilde/kon eten, hebben we hem in laten slapen.

Dat is verdrietig 

ik liet bij het ophangen van de kerstversiering weer eens een mooie oude bal uit mijn ouderlijk huis kapot vallen er sneuvelt er elk jaar wel één geloof ik

ow moosey dat is balen zeg.

auwelreel wij hebben ook cavia’s gehad altijd veel plezier van gehad tot dat ze rond de 3 waren. Toen begon het sukkelen in gezondheid.
Wij hebben toen besloten om op een gegeven moment te stoppen. Elke keer weer dat verdriet er van.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.