Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
Yumi
23-11-2025 om 22:47
BlairW schreef op 23-11-2025 om 17:32:
[..]
Maar jij bent toch gewoon 1 van die zieken dan? Zorg goed voor jezelf, want je kan wel voor een zieke gaan zorgen maar als je daardoor zelf ook nog zieker wordt schiet je er niks mee op.
Ik weet het en je hebt gelijk, ik probeer het te beperken, maar kan in dit geval kan ik echt geen nee zeggen. Vanwege herkenbaarheid ga ik de reden niet plaatsen, maar het gaat om noodzakelijke hulp.
Lichtbron
24-11-2025 om 09:59
OnherkenbaarAnoniem schreef op 23-11-2025 om 13:33:
long covid dip
O, dat is niet zo mooi... 🫂
Frisdrank1972
25-11-2025 om 17:21
Ted68 schreef op 25-11-2025 om 16:41:
Dat die pleegouders uit Vlaardingen maar 8 jaar krijgen…..
Het zou mij niks verbazen als ze die straf hebben uitgezeten (waarschijnlijk ook nog eerder vrij mogen vanwege goed gedrag), ze doodleuk weer pleegouders mogen worden. De hele organisatie is zo chaotisch. En dat de buren, politie en de hele organisatie niet vervolgd worden. Iedereen wist ervan maar niemand deed wat.
OnherkenbaarAnoniem
25-11-2025 om 17:41
Frisdrank1972 schreef op 25-11-2025 om 17:21:
[..]
Het zou mij niks verbazen als ze die straf hebben uitgezeten (waarschijnlijk ook nog eerder vrij mogen vanwege goed gedrag), ze doodleuk weer pleegouders mogen worden. De hele organisatie is zo chaotisch. En dat de buren, politie en de hele organisatie niet vervolgd worden. Iedereen wist ervan maar niemand deed wat.
Nou ik mag toch hopen dat ze met een strafblad geen vog meer krijgen en je zonder vog geen pleegouder mag worden.
Schemerlampje
25-11-2025 om 18:25
lientje69 schreef op 25-11-2025 om 18:18:
Terugvalletje en ik voel me een beetje eenzaam.
Rosemary00
25-11-2025 om 19:34
OnherkenbaarAnoniem schreef op 25-11-2025 om 17:41:
[..]
Nou ik mag toch hopen dat ze met een strafblad geen vog meer krijgen en je zonder vog geen pleegouder mag worden.
Toen ze die jongens hadden mishandeld mochten ze ook nog door. Dus of ze hadden geen VOG nodig of de VOG mensen lagen te slapen.
Yumi
26-11-2025 om 10:35
lientje69 schreef op 25-11-2025 om 18:18:
Terugvalletje en ik voel me een beetje eenzaam.
Vervelend Lientje
Misschien helpt het om wat minder snel op te bouwen, wat vindt de ergo van het tempo?
lientje69
26-11-2025 om 11:12
Yumi schreef op 26-11-2025 om 10:35:
[..]
Vervelend Lientje
![]()
Misschien helpt het om wat minder snel op te bouwen, wat vindt de ergo van het tempo?
Ik heb maar een keer in de 2 weken ergo. Fysio begint morgen, deze zei tijdens de intake dat ik voor revalidatie in het oranje moet gaan zitten en dat het trial and error is. Dat merk ik idd ook. Ik probeer wat ( trial ) en soms ga ik te ver. Ik heb mijn ergolijst erbij gepakt nu met groen / oranje/ rood en zag gisteren dat ik eerder / sneller in oranje zit dan ik dacht. Ik zal dus idd gewoon weer een stap ( je ) terug moeten. Wil te snel. Uiteraard...
Yumi
26-11-2025 om 11:17
lientje69 schreef op 26-11-2025 om 11:12:
[..]
Ik heb maar een keer in de 2 weken ergo. Fysio begint morgen, deze zei tijdens de intake dat ik voor revalidatie in het oranje moet gaan zitten en dat het trial and error is. Dat merk ik idd ook. Ik probeer wat ( trial ) en soms ga ik te ver. Ik heb mijn ergolijst erbij gepakt nu met groen / oranje/ rood en zag gisteren dat ik eerder / sneller in oranje zit dan ik dacht. Ik zal dus idd gewoon weer een stap ( je ) terug moeten. Wil te snel. Uiteraard...
Zo gaat dat Lientje, loop zelf ook nog steeds tegen dit probleem aan. Dat stapje extra moet je eigenlijk pas nemen, nadat het een langere periode goed gaat.
lientje69
26-11-2025 om 11:28
Yumi schreef op 26-11-2025 om 11:17:
[..]
Zo gaat dat Lientje, loop zelf ook nog steeds tegen dit probleem aan. Dat stapje extra moet je eigenlijk pas nemen, nadat het een langere periode goed gaat.
Ja klopt. Maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wil opbouwen en vooruit. En heb dan het gevoel dat er geen vooruitgang in zit als ik lang( er ) op hetzelfde niveau blijf hangen. Dus blijf ik mezelf pushen. En zie ook echt wel vooruitgang hoor in zijn geheel bekeken. Maar het gaat me nog steeds niet snel genoeg. Zit nu al ruim 6 weken thuis en kan naar mijn idee nog weinig. Eten koken en de was gaat net. Boodschappen moet ik al samen met man doen. Alle sociale dingen ( verjaardagen/ mantelzorg) en leuke dingen ( zoals winkelen/ kerstmarkt / uit eten ) heb ik geschrapt. Gaat niet. En liggend op de bank duren dagen dan lang. Tv-kijken/ lezen/ handwerken. Alles gaat wel maar niet te lang. Erg moe maar slapen lukt niet. Dus dan lig ik maar een beetje naar het plafond te staren en te hopen dat de dag snel om is.
En om de dag wat te breken ga ik dan toch maar weer wandelen. Te veel dus..
Duufje
26-11-2025 om 14:06
Frisdrank1972 schreef op 25-11-2025 om 17:21:
[..]
Je hebt een VOG nodig en met een strafblad zullen ze die niet meer krijgen neem ik aan.
Verder volledig met je eens dat jeugdzorg in NL een grote chaos is en onbegrijpelijk dat er voor alle betrokken organisaties geen consequenties zijn nav dit vreselijke verhaal.
Man en ik zorgen voor een pleegkind dat intensieve zorg vraagt en op diverse vlakken hulp nodig heeft. Wij zijn al jaren roependen in een woestijn. Het is niet te begrijpen hoe onmogelijk het is om in een land als NL binnen jeugdzorg de juiste hulp te krijgen. Heel verdrietig dat zoveel kinderen daar de dupe van worden.
kerst
26-11-2025 om 15:21
Dat ik zaterdag voor een anderhalve week terug driekwartier gedanst heb.
En nog steeds last van mijn achillespees..☹️
Jillz
27-11-2025 om 06:45
lientje69 schreef op 26-11-2025 om 11:28:
[..]
Ja klopt. Maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wil opbouwen en vooruit. En heb dan het gevoel dat er geen vooruitgang in zit als ik lang( er ) op hetzelfde niveau blijf hangen. Dus blijf ik mezelf pushen. En zie ook echt wel vooruitgang hoor in zijn geheel bekeken. Maar het gaat me nog steeds niet snel genoeg. Zit nu al ruim 6 weken thuis en kan naar mijn idee nog weinig. Eten koken en de was gaat net. Boodschappen moet ik al samen met man doen. Alle sociale dingen ( verjaardagen/ mantelzorg) en leuke dingen ( zoals winkelen/ kerstmarkt / uit eten ) heb ik geschrapt. Gaat niet. En liggend op de bank duren dagen dan lang. Tv-kijken/ lezen/ handwerken. Alles gaat wel maar niet te lang. Erg moe maar slapen lukt niet. Dus dan lig ik maar een beetje naar het plafond te staren en te hopen dat de dag snel om is.
En om de dag wat te breken ga ik dan toch maar weer wandelen. Te veel dus..
Pas zes weken. Hoe harder je pusht hoe langer het gaat duren. Wat mij opvalt is dat je de energie gebruikt aan dingen die moeten in plaats van dingen die leuk zijn. Eten koken en de was, is daar geen andere oplossing voor te bedenken? Kan man daar geen stap naar voren zetten, zodat jij een extra wandeling kan maken of iets anders waar je van ontspant. Met de dagen doorkomen met hopen dat de dag snel om is, gaat er echt iets niet goed. Dan zijn het inderdaad zes eindeloos lange weken en dan kan het uitzichtloos gaan voelen. Het is zo belangrijk voor je herstel dat er aan het einde van de dag iets positiefs is waar je op terug kan kijken. En liefst niet in de categorie ik heb gekookt, de was gedaan of ik kan weer in mijn eentje boodschappen doen. Ik weet niet waar je woont maar misschien is er een buurthuis dat kleinschalig activiteiten organiseert bijvoorbeeld handwerken, meestal zijn het rustige groepen en wie weet helpt het sociale contact je wel aan een positiever gevoel aan het eind van de dag. En ja daar zul je in het begin iets anders voor moeten laten, omdat het ook energie gaat kosten.