Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
madee
22-11-2025 om 10:38
Citroengraag schreef op 22-11-2025 om 09:23:
We geven vandaag een jubileumfeest en alles is geregeld en betaald en dan krijg ik op de ochtend van het feest nog afmeldingen binnen. Niet wegens ziekte, dan zou ik het begrijpen. Kost me gewoon 30 euro pp en ik heb helemaal geen zin om me nu daar mee bezig te houden, wil gewoon tutten!
Dat is met recht heel erg balen. Ik hoop dat je het van je af kan schudden en de knop kunt omzetten en toch erg van het feest kan genieten. Gefeliciteerd met jullie jubileum 🥳!
anomarie
22-11-2025 om 12:04
ik ben verdrietig omdat nu mijn moeder meer hulpbehoevend is, steeds duidelijker wordt hoe beschadigd ons gezin is door haar trauma’s (en wellicht die van mijn oma’s).
Dolfje
22-11-2025 om 13:18
Hier verdriet om schoonouders. Schoonvader heeft Alzheimer en is gisteren voor de zoveelste keer gevallen. Schoonmoeder kan het bijna niet meer aan. Het is wachten tot het echt fout gaat. De indicatie voor verblijf is er maar ja dan moet er eerst iemand overlijden daar.
We gaan er zo heen, kan ze even de boodschapjes die ze gisteren aan het doen waren afmaken. Man zei “ dat kunnen wij ook ophalen” maar ik zei dat ze dat maar zelf moest doen dan komt ze ook eens buiten de deur.
Gek idee ,bedenk me nu net dat toen ik voor het eerst bij hun thuis kwam ze ongeveer net zou oud waren als ik nu ben.
Ze zijn bijna 60 jaar getrouwd. Waarvan dus zeker 50 jaar zonder echt noemenswaardige problemen maar nu is het zo sneu voor ze.
lientje69
22-11-2025 om 15:25
Dolfje schreef op 22-11-2025 om 13:18:
Hier verdriet om schoonouders. Schoonvader heeft Alzheimer en is gisteren voor de zoveelste keer gevallen. Schoonmoeder kan het bijna niet meer aan. Het is wachten tot het echt fout gaat. De indicatie voor verblijf is er maar ja dan moet er eerst iemand overlijden daar.
We gaan er zo heen, kan ze even de boodschapjes die ze gisteren aan het doen waren afmaken. Man zei “ dat kunnen wij ook ophalen” maar ik zei dat ze dat maar zelf moest doen dan komt ze ook eens buiten de deur.
Gek idee ,bedenk me nu net dat toen ik voor het eerst bij hun thuis kwam ze ongeveer net zou oud waren als ik nu ben.
Ze zijn bijna 60 jaar getrouwd. Waarvan dus zeker 50 jaar zonder echt noemenswaardige problemen maar nu is het zo sneu voor ze.
Triest zijn zulke dingen Dolfje. Die wachtlijsten zijn niet zo fijn. En vaak komen ze tegenwoordig al zó slecht binnen in de verpleeghuizen dat ze daar relatief snel overlijden ook dan helaas. Of ze vallen zo heftig dat ze er niet eens terecht komen. Oud zijn valt niet mee. En Alzheimer is vreselijk, ook voor de familie. Veel sterkte.
Yumi
22-11-2025 om 15:46
Sorry dat ik niet op iedereen reageer, heb weer een lc dip en veel te moe.
Maar voor iedereen die het nodig heeft 
lientje69
22-11-2025 om 16:30
Yumi schreef op 22-11-2025 om 15:46:
Sorry dat ik niet op iedereen reageer, heb weer een lc dip en veel te moe.
Maar voor iedereen die het nodig heeft
Sterkte Yumi!
Mika2024
23-11-2025 om 14:13
Vandaag weer ingevallen bij een fijn team, ik werk in de zorg en een paar jaar geleden een heftige burn-out doorgemaakt. Gelukkig weer aardig goed hersteld maar ben gebaat bij een regelmatig leven. Helaas kan ik nergens bij onze organisatie alleen dagdiensten draaien. Ze willen dat je alles werk, dag, avond, nacht. Alleen als invalkracht kan ik mijn diensten bepalen. Het maakt me vaak verdrietig en machteloos en gefrustreerd dat ik niet in een vast team mag werken met alleen dagdiensten, er zijn zoveel tekorten en ik vind dat ik met mijn 31 jaar ervaring zoveel meer te bieden heb. Ik voel me er regelmatig verdrietig van…
lientje69
23-11-2025 om 14:18
Mika2024 schreef op 23-11-2025 om 14:13:
Vandaag weer ingevallen bij een fijn team, ik werk in de zorg en een paar jaar geleden een heftige burn-out doorgemaakt. Gelukkig weer aardig goed hersteld maar ben gebaat bij een regelmatig leven. Helaas kan ik nergens bij onze organisatie alleen dagdiensten draaien. Ze willen dat je alles werk, dag, avond, nacht. Alleen als invalkracht kan ik mijn diensten bepalen. Het maakt me vaak verdrietig en machteloos en gefrustreerd dat ik niet in een vast team mag werken met alleen dagdiensten, er zijn zoveel tekorten en ik vind dat ik met mijn 31 jaar ervaring zoveel meer te bieden heb. Ik voel me er regelmatig verdrietig van…
Ik snap dat idd ook niet. Ik heb collega's die liever avonddienst en nachten draaien. Dat mag idd ook niet. Vind dat echt bijzonder in deze tijd van tekorten en het zogenaamde luisteren en de medewerker staat op 1 nonsens. De een werkt liever dag. De ander liever avond. En weer anderen maakt het niet uit. Als je daar een beetje in schippert , heb je veel tevredener medewerkers lijkt me.
Er lopen daardoor idd veel medewerkers weg naar de flex. En dan zit je als team weer met tekorten..
Yumi
23-11-2025 om 17:02
Lichtbron schreef op 23-11-2025 om 13:09:
Yumi, wat is een lcdip?
Long covid dip, soms gaat het een tijd goed en dan doe ik snel teveel, met zieken in mijn omgeving is het lastig om nee te zeggen. De "rem" moet er echt weer op, maar helaas kan dat niet altijd.
BlairW
23-11-2025 om 17:32
Yumi schreef op 23-11-2025 om 17:02:
[..]
Long covid dip, soms gaat het een tijd goed en dan doe ik snel teveel, met zieken in mijn omgeving is het lastig om nee te zeggen. De "rem" moet er echt weer op, maar helaas kan dat niet altijd.
![]()
Maar jij bent toch gewoon 1 van die zieken dan? Zorg goed voor jezelf, want je kan wel voor een zieke gaan zorgen maar als je daardoor zelf ook nog zieker wordt schiet je er niks mee op.
Grietje2
23-11-2025 om 18:04
Mijn nicht werkt ook al heel lang in de zorg en heeft long covid.
Gelukkig heeft het ziekenhuis waar ze werkt op papier gezet dat ze alleen dagdiensten hoeft te draaien.