Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

gecontroleerd en sterkte MissHolmes

Hier ook huilbuien en angst. Ben gewoon bang dat ik mijn baan niet meer kan doen straks. Dat mijn contract  niet  meer  verlengd wordt. Dat het met mij niet meer goed komt lichamelijk.  Ben steeds over emotioneel.  Heel erg moe. Kan de rust om te herstellen niet vinden bij mezelf.  En loop dus zo mega tegen mijn beperkingen  aan. Ben ook boos. Waarom moet   mij dit nu weer overkomen. Is al het zoveelste qua ellende.  Het is ook wel eens een keer genoeg hè.  

Geen zorgen. Ik zit er nu ff doorheen. Vanmiddag geef ik mezelf weer een schop onder mijn kont en ga weer met stokken wankelend  een rondje dorp. Want ook dit zal me er verdorie niet onder krijgen!!
Maar voor nu mag ik dan maar weer even huilen van mezelf....

MissHolmes gecondoleerd💐

Voor iedereen die het nodig heeft:  

MissHolmes gecondoleerd

Duizel, wat vervelend, heb je er hulp voor?

Lientje, heel erg moe zijn en doorzetten is niet altijd de bedoeling. Vraag even aan de ergotherapeut wat die daarvan vindt.

MissHolmes schreef op 13-11-2025 om 07:41:

Mijn tante is gisteravond overleden. Het is bizar snel gegaan, ze was erg ziek...

Och jee, gecondoleerd en sterkte

lientje69 schreef op 13-11-2025 om 08:15:

Hier ook huilbuien en angst. Ben gewoon bang dat ik mijn baan niet meer kan doen straks. Dat mijn contract niet meer verlengd wordt. Dat het met mij niet meer goed komt lichamelijk. Ben steeds over emotioneel. Heel erg moe. Kan de rust om te herstellen niet vinden bij mezelf. En loop dus zo mega tegen mijn beperkingen aan. Ben ook boos. Waarom moet mij dit nu weer overkomen. Is al het zoveelste qua ellende. Het is ook wel eens een keer genoeg hè.

Geen zorgen. Ik zit er nu ff doorheen. Vanmiddag geef ik mezelf weer een schop onder mijn kont en ga weer met stokken wankelend een rondje dorp. Want ook dit zal me er verdorie niet onder krijgen!!
Maar voor nu mag ik dan maar weer even huilen van mezelf....

lientje69 schreef op 13-11-2025 om 08:09:

MissHolmes, wat snel zeg. Gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst.

En ook voor duizel wat is je angst? Als je het kwijt wilt hoor.

Wat mijn angst nu is, is eigenlijk niet zo belangrijk. Ik laat me door angsten tegen houden om dingen te doen die ik wel zou willen doen en soms ook gewoon moet doen. Ik ga ontwijken. Ik ben bang geen controle te hebben en angst en de overtuiging dat dingen toch niet lukken. Nu had ik een keer wel stappen gezet om iets te gaan doen wat ik heel spannend vind maar eigenlijk al een flink aantal jaar heel graag wil, de minst enge optie gekozen, in mijn ogen. Mijn eigen exposure therapie bedacht Met de hoop dat andere dingen uiteindelijk ook makkelijker gaan worden.. Ik heb het echt geprobeerd, lessen gevolgd, maar het wil niet. Mijn hoofd gaat niet mee. Gisteren huilend halverwege de les gestopt. Was de laatste van de reeks die ik betaald heb. Ik ga geen nieuwe lessen boeken want prijzig en ik heb er geen vertrouwen in dat nog meer lessen aanmodderen en vechten tegen mijn gedachtes niet de oplossing zijn maar wat dan? 10 jaar geleden therapie gehad waarin dit zijdelings aangetipt werd. Wat nu? Weer in therapie gaan? 

ik merk dat het echt zijn weerslag heeft op mij. Ik heb weer opgegeven, ik ontwijk weer, er komt vandaag niks uit mijn handen, ook niet op werkgebied. 

En tegelijk vind ik mezelf zo'n aansteller 

Wat  naar duizel. Als je er erg onder lijdt ( en zo komt je verhaal wel over ) is opnieuw therapie idd misschien wel een optie. Dan is de vorige niet afdoende geweest   denk ik.

Duizel soms is het nodig, om even terug te gaan in therapie, niet om opnieuw te beginnen, maar omdat er nog iets is blijven liggen, of te weinig aandacht heeft gekregen. 
Sterkte!

Weer twee open sollicitaties verstuurd per mail... Ik wil zo graag weer aan het werk. 
Voel me zo somber en zielig. En ik wil niet zielig zijn, ben 55..😔

Gecondoleerd en sterke MissHolmes

Veel sterkte, missholmes.. 🥀

Yumi schreef op 13-11-2025 om 16:17:

Duizel soms is het nodig, om even terug te gaan in therapie, niet om opnieuw te beginnen, maar omdat er nog iets is blijven liggen, of te weinig aandacht heeft gekregen.
Sterkte!

Zal voor je duimen  lichtbron.

Dank je, Lientje. En jij op het gemakje hé? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.