Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

MissHolmes schreef op 09-11-2025 om 06:35:

[..]

Ook iets over gelezen en mijn maag draaude er ook van om. Wie doet nou zoiets...

Ik heb gister erg slecht nieuws gekregen over mijn tante. Het moet nog echt even landen en ik weet niet wat ik zeggen moet. Ook tegen mijn moeder.. (ben wel meteen naar haar toegegaan gister en vd week gaan we naar mijn tante)

Sterkte MissHolmes!

MissHolmes schreef op 09-11-2025 om 06:35:

[..]

Ook iets over gelezen en mijn maag draaude er ook van om. Wie doet nou zoiets...

Ik heb gister erg slecht nieuws gekregen over mijn tante. Het moet nog echt even landen en ik weet niet wat ik zeggen moet. Ook tegen mijn moeder.. (ben wel meteen naar haar toegegaan gister en vd week gaan we naar mijn tante)

Soms is het moeilijk om iets te zeggen, dat geeft niks. Het belangrijkste is dat je er bent, sterkte.

Veel sterkte MissHolmes. Dat zijn altijd gewoon nare dingen. En je hoeft niet altijd iets te zeggen hoor. Er zijn is inderdaad genoeg. 

Ik ben licht verdrietig om de gedachte dat we volgend jaar geen kerst gaan vieren in december. Mijn moeder en haar vriend gaan dan 10 weken naar Nieuw Zeeland en hoewel ik het ze met alle liefde gun want het is een geweldig avontuur vind ik het wel jammer dat we kerst dan daarvoor of erna moeten vieren en ik in december helemaal alleen zit. Heel kleuterig hoor, ik weet het, maar in december doe ik altijd veel met mijn moeder, gaan we kerstshows af, zijn we veel bij elkaar en de gedachte dat ik dat dan niet heb, vind ik wel lastig. Ik kan natuurlijk bij broer en schoonzus gaan eten rond die tijd, maar dat voelt toch anders. Het zijn lieverds hoor, maar ik ben hechter met mijn moeder en kerst is echt mijn feestje in het jaar. En ik heb ASS dus als het anders gaat dan normaal moet ik enorm schakelen. 

Dank lieve mensen! We zijn gister al bij haar geweest, mijn neefje had iedereen opgetrommeld. Was fijn en ook erg emotioneel, ze is erg ziek. 

Client is onverwacht overleden. Verdrietig, ze heeft twee jonge tieners en ondanks haar slechte gezondheid toch nog onverwacht 

Koettie schreef op 10-11-2025 om 08:28:

Client is onverwacht overleden. Verdrietig, ze heeft twee jonge tieners en ondanks haar slechte gezondheid toch nog onverwacht

Wat verdrietig zulke dingen...

@Jujubee, kerst is ook maar een dag er zijn genoeg leuke dingen te doen in Januari en Februari. En misschien is verandering wel juist goed. Ga je nieuwe dingen ontdekken.

Frisdrank1972 schreef op 10-11-2025 om 09:35:

@Jujubee, kerst is ook maar een dag er zijn genoeg leuke dingen te doen in Januari en Februari. En misschien is verandering wel juist goed. Ga je nieuwe dingen ontdekken.

Dit

Samen leuke dingen doen kan het hele jaar door, daar hoeft het geen Kerst voor te zijn. 

Zelfde verhaal voor verjaardagen, die gaan ook gewoon door ook al gaat er iemand op vakantie en kan net zo gezellig zijn als anders. Maar misschien denk ik "te makkelijk" over, omdat ouders en zussen allemaal jong zijn overleden, dus ik ben eraan gewend of zo? 

Ja dat is ook zo hoor, ik weet dat het nergens op slaat. We vieren kerst ook zelden op kerst omdat familieleden vaak werken op kerst. Dus ik hecht geen waarde aan kerst vieren met kerst per se maar wel aan het bij elkaar zijn met familie, cadeautjes open maken, lekker samen eten. Maar misschien is het wel super leuk hoor, om het in januari te doen, als het voor iedereen al voorbij is. Dan heb ik wat om naar uit te kijken want januari vind ik een rotmaand. Het loopt ook wel los, alleen ik heb er moeite mee als het niet zo gaat als ik het in mijn hoofd had zitten. Toen mijn oma overleed was kerst ook nooit meer het zelfde want ze was er altijd bij. Ik hou gewoon niet zo van veranderingen. Maar goed, ik hou dat lekker voor me hoor want ik moedig mijn moeder en haar vriend juist aan om te gaan. Ik gun het ze van harte. Broer zal er meer moeite mee hebben vermoed ik. 

Jujubee schreef op 11-11-2025 om 07:36:

Ja dat is ook zo hoor, ik weet dat het nergens op slaat. We vieren kerst ook zelden op kerst omdat familieleden vaak werken op kerst. Dus ik hecht geen waarde aan kerst vieren met kerst per se maar wel aan het bij elkaar zijn met familie, cadeautjes open maken, lekker samen eten. Maar misschien is het wel super leuk hoor, om het in januari te doen, als het voor iedereen al voorbij is. Dan heb ik wat om naar uit te kijken want januari vind ik een rotmaand. Het loopt ook wel los, alleen ik heb er moeite mee als het niet zo gaat als ik het in mijn hoofd had zitten. Toen mijn oma overleed was kerst ook nooit meer het zelfde want ze was er altijd bij. Ik hou gewoon niet zo van veranderingen. Maar goed, ik hou dat lekker voor me hoor want ik moedig mijn moeder en haar vriend juist aan om te gaan. Ik gun het ze van harte. Broer zal er meer moeite mee hebben vermoed ik.

Het is wel fijn dat ze het je al zo lang van te voren verteld hebben, dan heb je de tijd om aan het idee te wennen.

Jujubee schreef op 11-11-2025 om 07:36:

Je weet het nu ruim van tevoren, dus je hebt nog 1,5 maand om plannen te maken. Dan kan je iets nieuws in je hoofd zetten. Gelukkig heb je goede herinneringen aan kerst met je oma. Maar verandering maakt dingen weer intressant. Beter dan altijd hetzelfde en dat iedereen die feestdagen maar door moet modderen met elkaar.

Frisdrank1972 schreef op 11-11-2025 om 09:37:

[..]

Je weet het nu ruim van tevoren, dus je hebt nog 1,5 maand om plannen te maken. Dan kan je iets nieuws in je hoofd zetten. Gelukkig heb je goede herinneringen aan kerst met je oma. Maar verandering maakt dingen weer intressant. Beter dan altijd hetzelfde en dat iedereen die feestdagen maar door moet modderen met elkaar.

We hebben het pas over volgend jaar kerst gelukkig. Dit jaar vieren we nog gewoon samen. 

Ik heb verder weinig familie en weinig vrienden dus ik verwacht dat ik volgend jaar kerst gewoon alleen zit. Nu vind ik dat niet zo erg hoor, misschien leen ik mijn hond wel een nachtje of vraag ik of een vriend van me komt eten. Ik verzin wel wat. Ik verwacht dat mijn broer er moeilijker over gaat doen dan ik. Die praatte mijn moeder al een schuldgevoel aan toen ze mijn neefje zijn verjaardag mistte dit jaar. Dus het lijkt me slim als ze hem ook alvast voorbereiden voor volgend jaar. 

En ik ben zeker dankbaar voor alle fijne kerstdagen die we gehad hebben hoor. Het was altijd ongedwongen, niets moest, alles mag. Iedereen was welkom en nooit gezeik onderling of haat en nijd. Niet strak in het pak maar in je joggingpak als je wilde. Mijn ex vond het fijner bij mijn familie dan bij die van hem. Want bij ons hoefde niets en was het zo gezellig. Het is niet voor niets mijn favoriete feestdag. Ik kocht me ook altijd arm aan cadeautjes, hoe meer hoe beter. Zo'n berg onder de boom vond ik heerlijk. Meer het geven dan het krijgen. In januari vieren lijkt me ook wel leuk hoor, dan hebben we het nog te goed. 

Ja precies, ik ben gewoon een aansteller. 

Jujubee schreef op 11-11-2025 om 10:23:

Ja precies, ik ben gewoon een aansteller.

Dat zeg ik niet, maar meer iemand die zich zorgen maakt om zich zorgen te maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.