Huiskamer
Auwereel
12-09-2022 om 11:38
Waar werd je vandaag verdrietig van?
Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.
lientje69
02-11-2025 om 13:49
OnherkenbaarAnoniem schreef op 02-11-2025 om 10:09:
[..]
Lientje69
![]()
Wat ik niet snap aan het hele verhaal, je hebt recent 2 hersenbloedingen gehad waarom ben je niet doorverwezen naar Heliomare? Daar kan je de juiste begeleiding krijgen qua revalidatie. Daar gaan ze met meerdere disciplines samen werken aan je herstel en je krijgt ook ondersteuning op psychisch vlak.
Dit is te groot voor de huisarts en poh.
Omdat ik geen restletsel heb. In elk geval niet in de vorm voor een revalidatiecentrum. Ik kan mijn arm en been goed gebruiken, ik kan mezelf wassen en aankleden, ik kan eten koken. Ik kan alles eigenlijk. Maar heb wel wat beperkingen. Wat betreft kracht / energie en hoofd. Maar dus geen indicatie voor een revalidatiecentrum. Dan moet je al echt verlamd of zo zijn.
OnherkenbaarAnoniem
02-11-2025 om 13:57
lientje69 schreef op 02-11-2025 om 13:49:
[..]
Omdat ik geen restletsel heb. In elk geval niet in de vorm voor een revalidatiecentrum. Ik kan mijn arm en been goed gebruiken, ik kan mezelf wassen en aankleden, ik kan eten koken. Ik kan alles eigenlijk. Maar heb wel wat beperkingen. Wat betreft kracht / energie en hoofd. Maar dus geen indicatie voor een revalidatiecentrum. Dan moet je al echt verlamd of zo zijn.
Dat moet je toch nog eens navragen. Mijn zoon had na een hersenontsteking fysiek ook geen restletsel maar wel energieverlies en verminderde leercapaciteit.
Hij woonde thuis en ging 1 middag in de week naar de diverse therapeuten. Fysio, ergo en psychologische hulp. Heeft 2 jaar geduurd. Maar het heeft hem heel goed geholpen om zijn grenzen te kennen en te bewaken.
Ik ben geen dokter maar dat zou jou ook goed kunnen helpen.
lientje69
02-11-2025 om 15:45
OnherkenbaarAnoniem schreef op 02-11-2025 om 13:57:
[..]
Dat moet je toch nog eens navragen. Mijn zoon had na een hersenontsteking fysiek ook geen restletsel maar wel energieverlies en verminderde leercapaciteit.
Hij woonde thuis en ging 1 middag in de week naar de diverse therapeuten. Fysio, ergo en psychologische hulp. Heeft 2 jaar geduurd. Maar het heeft hem heel goed geholpen om zijn grenzen te kennen en te bewaken.
Ik ben geen dokter maar dat zou jou ook goed kunnen helpen.
Huisarts ging verder niet mee in een multidisciplinair traject. En ziekenhuis vond het ook niet nodig blijkbaar want geen verwijzing daarvoor. Ik heb nu los ergo en poh ggz en als het weer enigszins gaat , ga ik daar ook fysio bij doen. Dit mocht echter nog niet van de huisarts omdat het te veel tegelijk zou zijn en ik dan automatisch weer mijn grenzen overschrijd.
OnherkenbaarAnoniem
02-11-2025 om 17:12
lientje69 schreef op 02-11-2025 om 15:45:
[..]
Huisarts ging verder niet mee in een multidisciplinair traject. En ziekenhuis vond het ook niet nodig blijkbaar want geen verwijzing daarvoor. Ik heb nu los ergo en poh ggz en als het weer enigszins gaat , ga ik daar ook fysio bij doen. Dit mocht echter nog niet van de huisarts omdat het te veel tegelijk zou zijn en ik dan automatisch weer mijn grenzen overschrijd.
Hij bent met jouw medische geschiedenis en drive om door te gaan toch sowieso iemand die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen?
Ga het gesprek aan en laat je doorverwijzen! Je kunt daar zo goed geholpen worden. Eventueel kan de ergo of de fysio ook initiatief nemen om je te laten doorverwijzen.
lientje69
02-11-2025 om 18:10
OnherkenbaarAnoniem schreef op 02-11-2025 om 17:12:
[..]
Hij bent met jouw medische geschiedenis en drive om door te gaan toch sowieso iemand die tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen?
Ga het gesprek aan en laat je doorverwijzen! Je kunt daar zo goed geholpen worden. Eventueel kan de ergo of de fysio ook initiatief nemen om je te laten doorverwijzen.
Daarmee moet ik met de poh en ergo aan de slag. Kon niet anders volgens hem. Dochter was ook mee en die is toch best vasthoudend maar kreeg dat ook niet voor elkaar. Ik kan eventueel ook nog als dit niet bevalt iets via werk en bedrijfsarts proberen. Werk voor een instelling die ook een revalidatie afdeling heeft. Wel voornamelijk voor ouderen meen ik, maar ik ben ook de jongste niet meer inmiddels.
rooiekater
02-11-2025 om 18:29
lientje69 schreef op 02-11-2025 om 18:10:
[..]
Daarmee moet ik met de poh en ergo aan de slag. Kon niet anders volgens hem. Dochter was ook mee en die is toch best vasthoudend maar kreeg dat ook niet voor elkaar. Ik kan eventueel ook nog als dit niet bevalt iets via werk en bedrijfsarts proberen. Werk voor een instelling die ook een revalidatie afdeling heeft. Wel voornamelijk voor ouderen meen ik, maar ik ben ook de jongste niet meer inmiddels.
Bij de poh kan je wel druk zetten voor doorverwijzen. Als jij te complex ben moeten ze wel.
lientje69
02-11-2025 om 19:34
rooiekater schreef op 02-11-2025 om 18:29:
[..]
Bij de poh kan je wel druk zetten voor doorverwijzen. Als jij te complex ben moeten ze wel.
Dat verwacht ik idd wel ja. Is me bij deze poh al eens eerder gebeurd met exact de woorden die jij gebruikt hierboven.😁
rooiekater
02-11-2025 om 20:03
lientje69 schreef op 02-11-2025 om 19:34:
[..]
Dat verwacht ik idd wel ja. Is me bij deze poh al eens eerder gebeurd met exact de woorden die jij gebruikt hierboven.😁
gewoon op aan sturen als hij,zij er niet geschikt voor is.
Koettie
03-11-2025 om 06:05
Gister mijn kat laten inslapen, die laatste anderhalf jaar bij mn zusje gewoond heeft, ivm scheiding en verhuizing. Ging gister allemaal heel snel en opgelucht dat het redelijk snel voorbij was, ben wat dat betreft vrij pragmatisch. Maar nu natuurlijk toch verdrietig. Arme oude taart dat het zo moest aflopen en zo onverwacht. En soort van wrang gevoel dat zusje het zo goed wilde doen maar haar nog drie uur door onderzoeken heeft getrokken met al het bijbehorende geleur terwijl ze pijn had. Voor de zekerheid en ik snap het ergens wel maar geeft het toch een naar tintje voor mij.
Duufje
06-11-2025 om 12:07
Ik volg de strafzaak over het Vlaardingse pleegmeisje. Daar kun je niet anders dan verdrietig van worden. Zo vreselijk. Het is onbegrijpelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren terwijl de hulpinstanties er met hun neus bovenop zaten. Afschuwelijk.
En helaas (en absoluut niet ter verdediging van de pleegouders, want die mogen aan de hoogste boom wat mij betreft) ook ontzettend veel herkenning in hoe ontzettend slecht het is gesteld met jeugdzorg in NL en in hoe onmogelijk het soms is om de juiste hulp te krijgen. Ik vind dat onbegrijpelijk moeilijk te aanvaarden in een land als dit.
Grindelwald
06-11-2025 om 14:28
Maak mij nog steeds zorgen om mijn kat.
Hij is 2 dagen bij de dierenarts geweest voor blaasgruis. Catheter gehad en de blaas is doorgespoeld met vocht via infuus.
Hij heeft zoveel stress gehad. Hij is behoorlijk van slag. Vandaag slaapt hij heel veel. Maar hij moet wel genoeg drinken anders kan hij weer niet plassen.
Ergens heb ik steeds het gevoel dat hij het niet gaat redden 😥
Tijgeroog
06-11-2025 om 14:32
Ik leg wel eens dopjes van frisdankflessen met daarin een brokje op een laag water (op een dienblad of een bakplaat). Met die dobberende dopjes vallen er altijd wel brokjes in het water, en die proberen ze dan uit het water te krijgen door te likken. Dat werkt niet, dus gaan ze lang door met likken en krijgen dan best wat water binnen.
rooiekater
06-11-2025 om 15:05
Grindelwald schreef op 06-11-2025 om 14:28:
Maak mij nog steeds zorgen om mijn kat.
Hij is 2 dagen bij de dierenarts geweest voor blaasgruis. Catheter gehad en de blaas is doorgespoeld met vocht via infuus.
Hij heeft zoveel stress gehad. Hij is behoorlijk van slag. Vandaag slaapt hij heel veel. Maar hij moet wel genoeg drinken anders kan hij weer niet plassen.
Ergens heb ik steeds het gevoel dat hij het niet gaat redden 😥
Vocht infuus werkt nog even door. Dat slapen is echt normaal. Geef hem extra natvoer en bied meerdere drink opties aan.
Grindelwald
06-11-2025 om 15:22
rooiekater schreef op 06-11-2025 om 15:05:
[..]
Vocht infuus werkt nog even door. Dat slapen is echt normaal. Geef hem extra natvoer en bied meerdere drink opties aan.
Dat heb ik gedaan 🙂
Extra water, lekker veel natvoer maar hij is niet echt een natvoer liefhebber. Ik heb een extra kattenbak gekocht. Ik hoop echt dat het nu beter gaat want als dat niet zo is dan moet hij opgenomen in een kliniek. Heeft hij weer stress.
Vind het zo sneu voor hem, hij is zo lief.