Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

rooiekater schreef op 01-11-2025 om 15:47:

[..]

Gruis is niet zomaar weg. Dat kan weken duren. Neem aan dat die pijnstillers em speciale voeding krijgt?

Ja dat krijgt hij.

Ik heb hier stress van, omdat hij moet plassen. Want als hij niet kan plassen dan is het foute boel.

Mijn man zegt dat ik niet zo moet stressen hier over en hij heeft gelijk. Dat weet ik. Maar onze kat is zo'n lieverd.

Grindelwald schreef op 01-11-2025 om 18:34:

[..]

Ja dat krijgt hij.

Ik heb hier stress van, omdat hij moet plassen. Want als hij niet kan plassen dan is het foute boel.

Mijn man zegt dat ik niet zo moet stressen hier over en hij heeft gelijk. Dat weet ik. Maar onze kat is zo'n lieverd.

Ik snap je stress maar als je kat echt verstopt zit zie je dat gelijk. Bel maandag gewoon de dierenarts met je vragen en onzekerheden. 

Het wordt wat eentonig maar ik loop stevig tegen mijn grenzen aan en ben daar erg verdrietig over. Mijn hoofd wil zoveel. Mijn lijf weigert. Zelfs de dingen die me normaal ontspanning geven zoals lezen of serie kijken kosten te veel energie en leveren me hoofdpijn op. Lopen gaat alleen in huis redelijk, langere stukken leveren problemen  op. Nachten zijn zwaar omdat ik overdag ook af en toe slaap, te weinig ( kan ) doen overdag en daardoor  uit mijn  ritme ben. Ik heb grote moeite met dit alles accepteren.  Regelmatig vloeien er tranen  maar het stopt te snel om het  rotgevoel  echt kwijt te kunnen  raken. Dat stoppen doe ik zelf, ik vind dat ik niet zo moet janken gezien het feit dat het zoveel erger met me had  kunnen  aflopen.

Ik weet gewoon  ff niet wat ik met mezelf  aan moet.  Hopelijk kan de POH hier volgende week iets mee maar ik heb er een hard hoofd in.

Jank eens een keer goed uit Lientje! Dat is geen zwakte en je hoeft sowieso niet altijd sterk te zijn.Jij wil te veel op een korte tijd na jouw hersenbloeding. Geef het de tijd en pak je rust, Dat is belangrijk, ook al slaap je niet maar neem je rust en geef je lichaam kans op herstel.Heel veel beterschap lieverd!

watertoren schreef op 02-11-2025 om 05:28:

Jank eens een keer goed uit Lientje! Dat is geen zwakte en je hoeft sowieso niet altijd sterk te zijn.Jij wil te veel op een korte tijd na jouw hersenbloeding. Geef het de tijd en pak je rust, Dat is belangrijk, ook al slaap je niet maar neem je rust en geef je lichaam kans op herstel.Heel veel beterschap lieverd!

Dank je watertoren.  Ik probeer het wel maar het goed uithuilen lijkt niet te lukken. Wel komen er inmiddels meerdere keren per dag de tranen dus dat is ( denk ik ) wel goed, dan komt het er toch langzaam uit. Ik weet van mezelf dat ik te snel wil maar dat is helaas mijn karakter  . Naast het feit dat ik slecht rust kan vinden. Gewoon liggen  en voor me uit staren kan ik moeilijk de hele dag. En lezen of tv kijken, wat ik graag doe , geeft blijkbaar  te veel prikkels. Ik weet gewoon niet hoe ik de dagen en soms ook de nachten zoals nu, om moet krijgen...

lientje69 jij wil echt te snel te veel. Hopelijk kan de poh hier iets in betekenen 

Lientje, jij hebt de afgelopen jaren echt stress op stress op stress gestapeld. Het kan zijn dat je hersenbloeding en de noodgedwongen rust zorgt dat je nu klachten ervaart die passend zijn bij een burnout. En dan is het flink afkicken van de adrenaline waar je de afgelopen jaren op hebt geleefd. 

Heb je al een luisterboek geprobeerd? 

Moyrrie schreef op 02-11-2025 om 08:49:

Heb je al een luisterboek geprobeerd?

Nee nog niet

Hou ik niet zo van, vind die stemmen vaak irritant.  Maar misschien moet ik dat toch maar weer  eens gaan proberen. 

@Lientje: ik dacht inderdaad ook aan een luisterboek of podcast. Wel lastig dat lezen ook niet lukt.

Ik denk inderdaad ook dat je te snel wil en dat je te hard voor jezelf bent. Ik hoop dat de mensen in je omgeving wat zachter voor je zijn. Doe rustig aan en luister goed naar je lichaam. Weet dat er veel aan je wordt gedacht. 

Als dit zo blijft zou ik psychologische hulp vragen Lientje. Je kunt het duidelijk niet alleen. Misschien krijg je handvatten om met de hele situatie om te gaan, inclusief de niet erg helpende houding van je man.

Ach Lientje; wat verdrietig .

lientje69 schreef op 02-11-2025 om 05:02:

Het wordt wat eentonig maar ik loop stevig tegen mijn grenzen aan en ben daar erg verdrietig over. Mijn hoofd wil zoveel. Mijn lijf weigert. Zelfs de dingen die me normaal ontspanning geven zoals lezen of serie kijken kosten te veel energie en leveren me hoofdpijn op. Lopen gaat alleen in huis redelijk, langere stukken leveren problemen op. Nachten zijn zwaar omdat ik overdag ook af en toe slaap, te weinig ( kan ) doen overdag en daardoor uit mijn ritme ben. Ik heb grote moeite met dit alles accepteren. Regelmatig vloeien er tranen maar het stopt te snel om het rotgevoel echt kwijt te kunnen raken. Dat stoppen doe ik zelf, ik vind dat ik niet zo moet janken gezien het feit dat het zoveel erger met me had kunnen aflopen.

Ik weet gewoon ff niet wat ik met mezelf aan moet. Hopelijk kan de POH hier volgende week iets mee maar ik heb er een hard hoofd in.

Lientje69 

Wat ik niet snap aan het hele verhaal,  je hebt recent 2 hersenbloedingen gehad waarom ben je niet doorverwezen naar Heliomare? Daar kan je de juiste begeleiding krijgen qua revalidatie. Daar gaan ze met meerdere disciplines samen werken aan je herstel en je krijgt ook ondersteuning op psychisch vlak.

Dit is te groot voor de huisarts en poh.

rooiekater schreef op 01-11-2025 om 20:14:

[..]

Ik snap je stress maar als je kat echt verstopt zit zie je dat gelijk. Bel maandag gewoon de dierenarts met je vragen en onzekerheden.

Ga ik doen 🙂

En eens met de rest Lientje 

Met luisterboeken kom je misschien wat in een ontspannen modus. Je piekert dan in ieder geval niet.
Isa Hoes spreekt veel luisterboeken in. Ik vind dat zij een prettige rustige stem heeft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.