Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

Roos57 schreef op 14-07-2025 om 21:48:

Om het geworstel van mijn kind te zien. Angst en somberheid is klote !!!

Heel verdrietig Roos!!

Ik snap je zo goed, veel sterkte! 

sterkte Rooss♥️

BlairW schreef op 14-07-2025 om 21:37:

Hoe de inwoners van mijn stad reageren op de komst van een asielzoekerscentrum. Dat is er al, maar gaat verhuizen en wordt groter. Tot nu toe echt nooit last van die mensen, ze doen zelfs goede dingen voor de gemeente. En ik schaam me echt kapot voor de reacties online. Verschrikkelijk wat er allemaal wordt geroepen. En als je dan een reactie geeft die positief is, wordt je afgefakkeld. Ik vind het helemaal prima dat het asielzoekerscentrum daar komt, maar dan ben ik ineens de leipo die dom is enz. Echt hoor, wat een bekrompen gedachtengang hebben die mensen.

Ja ik kan daar ook heel verdrietig van worden. Die mensen hebben niets fout gedaan, waren het liefst nooit gevlucht en wonen al in een vreemd land zonder alles wat ze lief hadden. 

Hier in de buurt komt (waarschijnlijk) ook een azc. 
Die reacties zijn ook niet erg positief.
Ik snap het wel; er komt een grote groep met alleen maar jonge mannen (van 15 tot 25 jaar geloof ik).
Naast een middelbare school. 
Hele andere cultuur en er wordt veel rondgehangen (dat zien we aan een azc in een dorp naast ons).
Rijden allemaal op fatbikes rond, hangen in het centrum en er zijn al meerdere incidenten geweest. 
(jonge) vrouwen durven haast niet meer alleen over straat want ze worden lastig gevallen en er wordt niks/nauwelijks iets aan gedaan.

En natuurlijk weet ik ook wel dat ze niet allemaal zo zijn. En ging het om een azc met gezinnen o.i.d. waren de reacties denk ik een stukje positiever geweest.

Dat maakt mij dan eigenlijk weer verdrietig..  Dat je alleen maar positief moet zijn over azc's want anders ben je een racist of wil je arme mensen niet helpen. Je zorgen uiten wordt meteen als iets negatief gezien

Hier ook gezinnen. En ze komen in een pand op een industrieterrein. Tot nu toe is het altijd goed gegaan hier en er zijn ook veel vrijwilligers die dus activiteiten doen met ze. Voetbaltoernooi, ze hebben geholpen met bouwen van een monument, er worden wandelingen georganiseerd, Nederlandse les, fietslessen, noem maar op. Het is tot nu toe nog helemaal geen probleem hier gelukkig, dus ik snap die hetze ertegen echt niet.
En het gaat hier veel verder dan zorgen uiten helaas. Je zorgen uiten is normaal en dat mag ook. Maar bedreigingen gaat mij veel te ver.

BlairW schreef op 14-07-2025 om 21:37:

Hoe de inwoners van mijn stad reageren op de komst van een asielzoekerscentrum. Dat is er al, maar gaat verhuizen en wordt groter. Tot nu toe echt nooit last van die mensen, ze doen zelfs goede dingen voor de gemeente. En ik schaam me echt kapot voor de reacties online. Verschrikkelijk wat er allemaal wordt geroepen. En als je dan een reactie geeft die positief is, wordt je afgefakkeld. Ik vind het helemaal prima dat het asielzoekerscentrum daar komt, maar dan ben ik ineens de leipo die dom is enz. Echt hoor, wat een bekrompen gedachtengang hebben die mensen.

Ja, dus gaan ze dingen in de fik steken en gemeentebezit kapot maken omdat ze bang zijn dat asielzoekers dat doen… 

SuzyQFive schreef op 15-07-2025 om 09:19:

[..]

Ja, dus gaan ze dingen in de fik steken en gemeentebezit kapot maken omdat ze bang zijn dat asielzoekers dat doen…

Dat dus, ik snap die gedachtengang niet. 

Ik ben boos, verdrietig en verbaasd door een appje van een "vriendin" die na 2 jaar geen enkel contact schrijft, Yumi ik hoop dat het goed met je gaat. Ik heb haar jaren gesteund in een huwelijk waarin ze steeds meer beperkt werd in haar contacten, hij zit het liefst thuis, hield er niet van om uit te gaan, of bezoek te krijgen en isoleerde haar, ook van haar kinderen. Toen ze na jaren besloot er meer op uit te willen en dat hij gewoon thuis kon blijven, dacht ze terug te kunnen vallen op mij. Maar mijn leven is door LC behoorlijk veranderd en dat ze daar niet veel van heeft meegekregen snap ik, er was geen ruimte voor mijn problemen. Toen ze naar een feest wou op e.a partyboot, gaf ik aan dat niet te willen/kunnen en werd ze boos, daarna werd het stil. Waarschijnlijk gaat het (weer) niet goed en kan ze haar verhaal niet kwijt. Dat vind ik erg voor haar, maar ik wil niet meer midden in de nacht, als hij slaapt uren lang luisteren naar haar problemen. Wat een lef om mijn leven binnen te vallen, met een nietszeggend appje. 

yumi  Ik zou er niet op reageren en evt blokkeren. 

Ik maak me zo'n zorgen om mijn zus.
En ben ook verdrietig omdat andere dingen niet lekker lopen. 

stokstaart schreef op 15-07-2025 om 07:00:

[..]

Ja ik kan daar ook heel verdrietig van worden. Die mensen hebben niets fout gedaan, waren het liefst nooit gevlucht en wonen al in een vreemd land zonder alles wat ze lief hadden.

Ik ook...Heel erg verdrietig. (13 jaar met vluchtelingen gewerkt... vluchten is echt super heftig en dat krijg je ook nog dit...)

Yumi, zulke  mensen kun je maar beter kwijt zijn. Triest idd, zeker als je zelf zoveel voor iemand klaar hebt gestaan. Maar  bij éénrichtingsverkeer ben je geen vriendinnen. Ik heb daarom inmiddels  ook niemand meer die ik echt een vtiendin kan noemen.  Dat is een rotgevoel maar altijd beter dan het gevoel dat je krijgt dat je aan een dood paard aan het trekken bent. ( en dat ze je dan wel weer weten  te vinden als ze JOU nodig hebben )
Je hebt je energie hard nodig voor jezelf. Negeren dit dus. Maar snap je frustratie en verdriet. 

Rooie kater en Lientje, bedankt. 
Het is goed geweest om het hier te posten. Doordat ik het opschreef en jullie reacties werd het voor mij duidelijker. Ik heb geen zin en energie om weer meegesleurd te worden in haar ellende, het was teveel eenrichtingsverkeer. 

Weer vrijgezel sinds vorige week woensdag...
En waar ik eerst nog een soort strijdlust had en enorme boosheid tegen hem en zijn nieuwe vriendinnetje.... was ik vanavond vooral heel verdrietig. Gebroken-verdrietig... en dan nog verwacht mijn omgeving dat ik 'normaal doe'. 

Damoontje schreef op 16-07-2025 om 20:45:

Weer vrijgezel sinds vorige week woensdag...
En waar ik eerst nog een soort strijdlust had en enorme boosheid tegen hem en zijn nieuwe vriendinnetje.... was ik vanavond vooral heel verdrietig. Gebroken-verdrietig... en dan nog verwacht mijn omgeving dat ik 'normaal doe'.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.