Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? (Gesloten)

Omdat het goed is ook aandacht te besteden aan positieve dingen, de vraag;
Waar werd jij vandaag blij van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-03-2022 om 19:22

Pejeka1 schreef op 24-03-2022 om 17:46:

[..]

Die heb ik vaak gezongen als counter-tenor, prachtig met minimale begeleiding.

Ja mooi is die he! Erg fijn om te zingen ook... Leuk dat je counter bent! Dan zingen wij veel hetzelfde want ik ben lyrisch mezzo. Word je trouwens ook blij van, van zingen..

Phoebe1982 schreef op 24-03-2022 om 19:22:

[..]

Ja mooi is die he! Erg fijn om te zingen ook... Leuk dat je counter bent! Dan zingen wij veel hetzelfde want ik ben lyrisch mezzo. Word je trouwens ook blij van, van zingen..

Ik word blij van zingen als het goed gaat, maar dat valt soms niet mee. Bij "Ombra" vind ik het begin best moeilijk, om niet zakken op de eerste lettergreep die lang aangehouden moet worden.

Verder zijn we met ons zangkoor bezig "Siehe, das ist Gottes Lamm" van Homilius aan het instuderen, maar die hoge bes vergt nog wat oefening. 

https://m.youtube.com/watch?v=T-znwHgUfjs

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-03-2022 om 19:59

Auwereel schreef op 24-03-2022 om 19:55:

[..]

Ik word blij van zingen als het goed gaat, maar dat valt soms niet mee. Bij "Ombra" vind ik het begin best moeilijk, om niet zakken op de eerste lettergreep die lang aangehouden moet worden.

Verder zijn we met ons zangkoor bezig "Siehe, das ist Gottes Lamm" van Homilius aan jet instuderen, maar die hoge bes vergt nog wat oefening.

https://m.youtube.com/watch?v=T-znwHgUfjs

Ja klassiek is niet makkelijk, ik weet er alles van...

Wat ook erg moeilijk is, is om als klassiek geschoold zangeres populaire liedjes te zingen: Mijn dochter lag eens in een deuk toen ik iets met haar meezong, ik kreeg het klassieke timbre niet uit mijn stem! 

voor de derde achtereenvolgende dag gewandeld,  16 km vandaag.  Veel ooievaars,  reigers en spechten gezien en gehoord.  Speenkruid,  bosanemonen. En tot mijn verbazing alweer volop daslook,  heb een handje vol meegenomen. Groeit hier echt volop.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-03-2022 om 20:41

Auwereel schreef op 24-03-2022 om 20:03:

Wat ook erg moeilijk is, is om als klassiek geschoold zangeres populaire liedjes te zingen: Mijn dochter lag eens in een deuk toen ik iets met haar meezong, ik kreeg het klassieke timbre niet uit mijn stem!

Ik vind popmuziek juist veel makkelijker met een getrainde stem.. Ja soms misschien wel een klassieke sound maar dat krijg ik er wel uit...

Dat ik heel gezegend ben met 2 enorm lieve kinderen (en sinds deze avond weet ik dat een derde nooit meer gaat komen, onze allerlaatste embryo is niet blijven zitten).
Nu gaan we deze fase afsluiten en vieren dat we een heel gelukkig gezin zijn met z'n viertjes

Saga schreef op 24-03-2022 om 21:59:

Dat ik heel gezegend ben met 2 enorm lieve kinderen (en sinds deze avond weet ik dat een derde nooit meer gaat komen, onze allerlaatste embryo is niet blijven zitten).
Nu gaan we deze fase afsluiten en vieren dat we een heel gelukkig gezin zijn met z'n viertjes

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-03-2022 om 22:56

Wat knap van je dat je dat zo kan zien!  

Phoebe1982 schreef op 24-03-2022 om 22:56:

[..]

Wat knap van je dat je dat zo kan zien!

Dank je wel. Het staat er wat stoerder dan hoe ik me voel. Maar we wisten dat de kans klein zou zijn en ik wil vooral ook tevreden zijn met wat ik wel heb. Dat is namelijk heel veel. 

Het zal vast altijd een klein spatje blijven en de komende tijd zal ik nodig hebben om mijn perfecte plaatje even om te bouwen tot een nieuw perfect plaatje. Dat gaat vast lukken!

Hele dikke

AmusedCrab17

AmusedCrab17

25-03-2022 om 11:31

Van de zon die weer lekker schijnt.. 

PriceyRook54

PriceyRook54

25-03-2022 om 11:51

Thuiswerken met het raam open vandaag. Bij de school achter ons wordt er druk gespeeld buiten, gezellig achtergrondgeluid.

En ons koolmeesstelletje is ook weer terug voor het derde jaar, bezig met hun voorbereidingen. Ik denk dat er binnenkort wel weer eitjes in het kastje liggen.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-03-2022 om 12:05

Saga schreef op 25-03-2022 om 11:13:

[..]

Dank je wel. Het staat er wat stoerder dan hoe ik me voel. Maarwe wisten dat de kans kleinzouzijn en ik wil vooral ook tevreden zijn met wat ik wel heb. Dat is namelijk heel veel.

Het zal vast altijd een klein spatje blijven en de komende tijd zal ik nodig hebben om mijn perfecte plaatje even om te bouwen tot een nieuw perfect plaatje. Dat gaat vast lukken

En dat is volkomen normaal en menselijk, dat je je zo voelt! 

Ik moet nog minstens tot en met zondag in isolatie maar ik begin het te accepteren, vind het wel even lekker om rustig aan te doen en ik word blij van de zon, van mijn vriend die iedere dag belt en van lieve mensen die appen en aanbieden om boodschappen te doen

Phoebe1982 schreef op 24-03-2022 om 19:22:

[..]

Wat ik ook mooi vind om te zingen, is Erbarme Dich van Bach (uit de Matthäus) en Che faro senza Euridice uit Orfeo et Euridice van Glück.

Lyrisch mezzo, wat mooi. Ik houd van lagere vrouwenstemmen, alt vind ik ook prachtig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.