Huiskamer
Lollypopje
26-07-2021 om 18:25
Waar werd je vandaag blij van? (Gesloten)
Omdat het goed is ook aandacht te besteden aan positieve dingen, de vraag;
Waar werd jij vandaag blij van?
Mischa83
14-03-2022 om 21:00
Ik werd vandaag blij van een collega van een aanverwante organisatie. Ik ga binnenkort een grote opdracht voor hen doen en collega appte me om te zeggen dat ze het zo leuk vond dat ik dat ga uitvoeren.
FaithfulDuck87
14-03-2022 om 21:07
Mischa83 schreef op 14-03-2022 om 20:59:
[..]
Oh wel een mooie kans om te kijken wat bij je past!
ja, vind het ook heel spannend, maar je bent natuurlijk niks verplicht. Werk al 30 jaar hier en wel veel verschillende dingen gedaan. Maar als ik nog wat anders wil, dan moet het nu ook. Ben net de 50 gepasseerd, dus moet ook nog wel even.
Mischa83
14-03-2022 om 21:13
Friezinnetje schreef op 14-03-2022 om 21:07:
[..]
ja, vind het ook heel spannend, maar je bent natuurlijk niks verplicht. Werk al 30 jaar hier en wel veel verschillende dingen gedaan. Maar als ik nog wat anders wil, dan moet het nu ook. Ben net de 50 gepasseerd, dus moet ook nog wel even.
Het leuke van dit lijkt me dat het een hele nieuwe energie en inzichten kan geven zonder dat je inderdaad iets verplicht bent. Huidige tijd is ook wel een werknemersmarkt (zeker in de zorg!) wat leuke kansen kan bieden.
Succes ermee iig, leuk!
FaithfulDuck87
15-03-2022 om 07:14
Kreeg vanmorgen om 6.40 uur een appje dat de tuinman zo komt. Beetje onverwacht, maar fijn dat ie komt en mijn tuin zomerklaar is als ik uit het werk kom
ToetieToover
15-03-2022 om 19:10
De merel die zijn liedje zingt in de schemering. Zo mooi. Ze zijn familie van de nachtegaal en dat kun je horen aan zijn slaapliedje.
Pejeka1
15-03-2022 om 19:21
ToetieToover schreef op 15-03-2022 om 19:10:
De merel die zijn liedje zingt in de schemering. Zo mooi. Ze zijn familie van de nachtegaal en dat kun je horen aan zijn slaapliedje.
Vind ik ook prachtig. Ik woon vlakbij een ongerept natuurgebied (dus geen aangelegd park, maar een oeroud bekengebied), en in de zomer vliegen de zwaluwen over, op jacht naar insectjes, soms ook vleermuisjes, je hoort de koekoek roepen, af en toe zit er zomaar een uil in een boom in de tuin, en inderdaad de merels die in de ochtend en avond hun lied zingen. Prachtig.
VivaLaVida
15-03-2022 om 20:33
Vandaag een goede dag. Geen hoofdpijn. En dat is weken geleden voor het laatst gebeurd.
Ook genoten van een lange wandeling in mijn eentje. Mijn stappen worden zo wel gezet.
Mama-Inge
17-03-2022 om 13:33
Net een eind gewandeld
Zonnetje is er regelmatig bij.
Uit de wind is het heel aangenaam.
De vogels die in de bomen zitten te kwetteren.
En dat je al wat bomen ziet die groen beginnen te worden.
FaithfulDuck87
17-03-2022 om 17:47
ik heb erg veel last van mijn knie en loop ook al flink wat jaren bij de reumatoloog. Gisteren gebeld met de vp en bloed geprikt. Werd vanmorgen gebeld, dat ik meteen mocht komen. Schrok ik wel even van, want wat is er loos? Maar dat viel op zich mee. Spuit er in gekregen en het voelt nu al een stuk beter. Loop wel op krukken, om wat minder te belasten
En ik werd blij van mijn collega's die gisteren en vandaag meteen mijn werk hebben over genomen, zodat ik een rustiger werkplek heb en meer kan zitten. Fijn om zulke collega's te hebben!
Pejeka1
17-03-2022 om 19:25
Friezinnetje schreef op 17-03-2022 om 17:47:
ik heb erg veel last van mijn knie en loop ook al flink wat jaren bij de reumatoloog. Gisteren gebeld met de vp en bloed geprikt. Werd vanmorgen gebeld, dat ik meteen mocht komen. Schrok ik wel even van, want wat is er loos? Maar dat viel op zich mee. Spuit er in gekregen en het voelt nu al een stuk beter. Loop wel op krukken, om wat minder te belasten
En ik werd blij van mijn collega's die gisteren en vandaag meteen mijn werk hebben over genomen, zodat ik een rustiger werkplek heb en meer kan zitten. Fijn om zulke collega's te hebben!
Ik citeer dit, niet omdat ik persoonlijk tegen jou dit wil zeggen, maar om het in zijn algemeenheid te zeggen, omdat ik in dit topic meerdere berichten zie van mensen die blij zijn dat anderen rekening met hen houden. En ja, dat is geweldig. Maar om even bij jouw voorbeeld te blijven: komt het dan ook wel eens in je op om die collega's een bloemetje te sturen als dankjewel, of een aardigheidje op hun bureau te leggen als dankjewel? Want het is niet vanzelfsprekend dat anderen extra werken of andere moeite doen om jou meer ruimte te gunnen.
watertoren
17-03-2022 om 19:38
Friezinnetje: Ik heb mijn enkel op 3 plaatsen gebroken. Heb 2 maanden in het gips gezeten in een rolstoel. Daarna loopgips gekregen met een rollator. Daarna moest ik met 1 kruk gaan lopen maar dat kan ik niet. Ik loop mank maar wel los. Ik ben bijna gevallen met kruk lopen.
Fidodido
17-03-2022 om 19:44
Van een niet directe collega waar ik een heel leuk gesprek mee had. Al eens eerder een tijd zitten te kletsen en we kwamen er vandaag achter dat we echt een leuke klik hebben. Ik vertel haar als vanzelfsprekend alles over mezelf en zij omgekeerd ook. Dat heb ik echt zelden met mensen, dat het voelt alsof je elkaar al jaren kent.