Huiskamer
Lollypopje
26-07-2021 om 18:25
Waar werd je vandaag blij van? (Gesloten)
Omdat het goed is ook aandacht te besteden aan positieve dingen, de vraag;
Waar werd jij vandaag blij van?
Lollypopje
07-02-2022 om 10:34
dat ik vannacht 9, misschien zelfs 10 uur heb geslapen 😳
Wel 3x wakker en rond 4 weer moeite met in slaap komen. Gisteren me verdiept in tips en nu duurde dat hooguit een half uur voor ik weer sliep. Super fijn 😊
Komende nacht gaat me dat gewoon weer lukken.
En dat de zon schijnt, de vogeltjes fluiten en ik lekker schaatsen kan kijken. Die laatste uit de categorie, voordelen van de ziektewet 
Schemerlampje
07-02-2022 om 11:12
Dat ik, dankzij tante Corona, de gouden race van Ireen Wüst heb kunnen zien.
AggressiveReindeer87
07-02-2022 om 12:36
Schemerlampje schreef op 07-02-2022 om 11:12:
Dat ik, dankzij tante Corona, de gouden race van Ireen Wüst heb kunnen zien.
Jaaaaaaa spannend he!! Ik keek net even terug met samengeknepen billen dus dat moet Live helemaal peentjes zweten geweest zijn. Wat een superrace!
Lollypopje
07-02-2022 om 12:40
ik ben trots op mijzelf dat ik na dit weekend een berichtje naar mijn fam heb gestuurd om te delen welke vorm van aandacht en communicatie, rond mijn gezondheid, niet helpend is en wat wel. Daarbij ook hulp vragend mij er zelf ook aan te houden.
Vind het super knap en trots op mijzelf, maar vind op die manier mijn grens aangeven en wat ik nodig heb best spannend.
afrodite05
07-02-2022 om 13:57
Lollypopje schreef op 07-02-2022 om 12:40:
ik ben trots op mijzelf dat ik na dit weekend een berichtje naar mijn fam heb gestuurd om te delen welke vorm van aandacht en communicatie, rond mijn gezondheid, niet helpend is en wat wel. Daarbij ook hulp vragend mij er zelf ook aan te houden.
Vind het super knap en trots op mijzelf, maar vind op die manier mijn grens aangeven en wat ik nodig heb best spannend.
Terecht trots op jezelf! Je inspireert me om iets soortgelijks te doen, nog even over nadenken.
Ik werd blij van het samen een stukje wandelen in de lunchpauze van man (ik heb een vrije dag). Samen fijn gepraat over ons medische traject. Man is niet zo'n prater, maar tijdens zo'n wandeling gaat dat altijd stukken beter. Fijn om ook nu weer te ervaren dat we er hetzelfde in staan, ook in de "rand-kwesties" en dat ik zo veel steun van hem krijg.
Taartjes
07-02-2022 om 14:09
Dat ik helemaal bij ben met mijn administratie. Dat gebeurt bijna nooit en geeft de komende weken hopelijk weer wat rust op m'n werk. En dat ik een vrije middag heb terwijl ik normaal de hele dag werk.
Lollypopje
07-02-2022 om 14:11
afrodite05 schreef op 07-02-2022 om 13:57:
[..]
Terecht trots op jezelf! Je inspireert me om iets soortgelijks te doen, nog even over nadenken.
Ik werd blij van het samen een stukje wandelen in de lunchpauze van man (ik heb een vrije dag). Samen fijn gepraat over ons medische traject. Man is niet zo'n prater, maar tijdens zo'n wandeling gaat dat altijd stukken beter. Fijn om ook nu weer te ervaren dat we er hetzelfde in staan, ook in de "rand-kwesties" en dat ik zo veel steun van hem krijg.
Wat fijn zeg. Het is ook heerlijk wandel weer 
Ik krijg ook echt veel steun gelukkig, alleen niet altijd op de manier die helpend is. Dan wil ik te graag goed nieuws brengen, waardoor ik onbewust te veel druk op mijzelf leg. Wat vooruit gang juist in de weg zit.
Ik heb nog niks gehoord, wat ik dan ook wel weer spannend vind.
FaithfulDuck87
07-02-2022 om 14:44
ik ben ook blij en trots op mezelf. Heb ook mijn grens aangegeven, maar dan op het werk. Ik ga deze week 2,5 uur eerder naar huis, omdat ik met mijn knie zit. Goed rust pakken is belangrijk en dat gebeurt niet als ik op het werk ben
Hinoki
07-02-2022 om 18:38
Zoals ik hier al vaker heb geschreven ben ik mordicus tegen de QR-code. Ik mag hem (nog) wel, maar wil en gebruik hem niet. Tot voor kort kwam ik dus nergens.
Hoewel ik niet denk dat Kuipers en consorten zich er ook maar iets van aantrekken, werd ik vandaag (en de afgelopen dagen) heel erg blij van de enorme hoeveelheid mensen die inmiddels dé petitie heeft ondertekend. Het gaat met duizenden per uur tegelijk. Sinds ik vanmiddag zelf ondertekenden zijn er alweer 25.000 bij. Stand van zaken is nu ongeveer 656.000.
Soms ga je twijfelen als je leest op fora zoals hier. Daar smeken de meesten nog net niet om meer maatregelen. Zo'n petitie heeft dan misschien geen invloed, het doet me alleen al deugd dat er in een deel van de Nederlandse bevolking in ieder geval nog enige realiteitszin zit.
Oh, tekenen kan overigens hier:
https://petities.nl/petitions/brede-coalitie-voor-het-onmiddellijk-afschaffen-van-het-coronatoegangsbewijs?locale=nl
Elmie
07-02-2022 om 18:53
Ik werd vandaag erg blij van het nieuws dat het met het hart van mijn vader veel beter gaat dan de artsen in eerste instantie dachten. Hij krijgt nog wel onderzoeken voor de zekerheid maar het is niet (meer) zo accuut 💪
FaithfulDuck87
07-02-2022 om 18:53
ik vind het jammer dat je dan meteen degene die voor maatregelen zijn afschrijft als mensen met geen realiteitszin. En echt het mag van mij er ook wel af nu, maar jij was vanaf het begin al tegen alle maatregelen en dat had ook niet gekund. We komen in een fase dat we weer terug kunnen naar hoe alles ging 2 jaar terug en daar is iedereen denk ik blij om.
Hinoki
07-02-2022 om 18:59
Friezinnetje schreef op 07-02-2022 om 18:53:
ik vind het jammer dat je dan meteen degene die voor maatregelen zijn afschrijft als mensen met geen realiteitszin. En echt het mag van mij er ook wel af nu, de maar jij was vanaf het begin al tegen alle maatregelen en dat had ook niet gekund. We komen in een fase dat we weer terug kunnen naar hoe alles ging 2 jaar terug en daar is iedereen denk ik blij om.
Nee hoor. Integendeel. Ik heb me overal netjes aan gehouden. De QR niet gebruikt. En dus ook niks gedaan. Pas vanaf deze maand bezoek ik weer horeca.
Het enige dat ik niet doe/deed is het mondkapje. En dat is niet eens uit tegen zijn, maar uit medische noodzaak.
VivaLaVida
07-02-2022 om 19:05
Elmie schreef op 07-02-2022 om 18:53:
Ik werd vandaag erg blij van het nieuws dat het met het hart van mijn vader veel beter gaat dan de artsen in eerste instantie dachten. Hij krijgt nog wel onderzoeken voor de zekerheid maar het is niet (meer) zo accuut 💪
Super fijn nieuws!
Ik werd blij van mijn dochter. Ze moest zwemmen en ik mocht voor de eerste keer kijken. Ze vond het zo speciaal. Zwaaide de hele tijd en keek of ik echt wel naar haar keek. Ahhh mijn guppy.
Elmie
07-02-2022 om 19:45
VivaLaVida schreef op 07-02-2022 om 19:05:
[..]
Super fijn nieuws!
Ik werd blij van mijn dochter. Ze moest zwemmen en ik mocht voor de eerste keer kijken. Ze vond het zo speciaal. Zwaaide de hele tijd en keek of ik echt wel naar haar keek. Ahhh mijn guppy.
So cute ❤️