Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? (Gesloten)

Omdat het goed is ook aandacht te besteden aan positieve dingen, de vraag;
Waar werd jij vandaag blij van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gisteren: heerlijk bijna hele dag lui geweest, chillen. Moest bijkomen van eerste week op nieuw werk (wat goed bevalt tot nu toe).

Vandaag veel gedaan in huis, oa diepvriezers ontdooit, kerstboom eruit, schoonmaken, zwerfkatten gaan voeren & in bad geweest. Puinhoop in huis is nog niet helemaal weg, maar dat negeer ik voor vandaag 

Vandaag kort wat gedronken bij schoonmoeder. Eigenlijk moest ik nog avondeten bedenken en halen. Picnic zou pas na het eten komen. 
Schoonmoeder had nog soep en stokbrood over voor ons. Zelf aangevuld met een kliekje. Dus ik hoefde niet meer naar de winkel! Was er zo blij mee 

Wat een super resultaat Harleyquin. Kan me voorstellen dat je hier blij mee bent.

Veel plezier bij het shoppen van een nieuwe broek en bril 

Wasknijper schreef op 09-01-2022 om 22:16:

Gisteren: heerlijk bijna hele dag lui geweest, chillen. Moest bijkomen van eerste week op nieuw werk (wat goed bevalt tot nu toe).

Vandaag veel gedaan in huis, oa diepvriezers ontdooit, kerstboom eruit, schoonmaken, zwerfkatten gaan voeren & in bad geweest. Puinhoop in huis is nog niet helemaal weg, maar dat negeer ik voor vandaag

Groot gelijk! Lekker bezig geweest  De rest komt later wel weer

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-01-2022 om 22:29

De wadden zijn idd prachtig! Wij gingen vaak een dagje heen. Maar ja, woon dan ook vrij dichtbij de boot naar Vlie en Terschelling en die van Ameland zit ik ook in een half uurtje. 

HAHA!wait..what schreef op 09-01-2022 om 22:22:

[..]

Groot gelijk! Lekker bezig geweest De rest komt later wel weer

Inderdaad! Kon me daar eerder druk om maken dat niet alles gedaan was, maar dat heb ik gelukkig los kunnen laten.

Ben eigenlijk alleen op Vlieland geweest, maar dat was echt supermooi!

We gingen met het gezin jarenlang elke meivakantie naar de Wadden, meestal Texel. Mijn dochter had vaak in de winter een hoest die daar dan weer verdween. Dit deden we  totdat de universiteit, werkgever van man en mij, de meivakantie afschafte en ik nogal veel onderwijsverplichtingen heb in juist die periode. Maar we willen nog wel een keer die kant op.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-01-2022 om 07:47

Wasknijper schreef op 09-01-2022 om 22:58:

[..]

Inderdaad! Kon me daar eerder druk om maken dat niet alles gedaan was, maar dat heb ik gelukkig los kunnen laten.

Ben eigenlijk alleen op Vlieland geweest, maar dat was echt supermooi!

Is ook, ik verheug me er weer enorm op. Terwijl ik mijn hele leven al heimwee heb en dus niet zo'n zomervakantie fan ben, maar Vlie voelt inmiddels als mn 2e thuis.

He door de enthousiaste reacties krijg ik nu nog meer zin 

Lollypopje

Lollypopje

10-01-2022 om 07:49 Topicstarter

VivaLaVida schreef op 09-01-2022 om 22:10:

Wat lang!
Ieder stapje is er één. En zo kom je er ook.

Zeker lang, maar ik hou vertrouwen dat het goed komt.

Al verbaas ik mijzelf er soms mee, hoe positief ik er veelal onder blijf

Van mijn nieuwe (nou ja, tweedehandse) koffiezetapparaat met timer. Zo heerlijk dat de koffie klaar staat als je beneden komt

Lollypopje

Lollypopje

10-01-2022 om 07:52 Topicstarter

Ik ben nog nooit op de wadden geweesr. Lijkt me mooi, maar trekt me toch minder. Ben echt een bos mens van mijzelf. Zet me een week in een hutje in het bos en ik ben blij.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

10-01-2022 om 08:14

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 07:49:

[..]

Zeker lang, maar ik hou vertrouwen dat het goed komt.

Al verbaas ik mijzelf er soms mee, hoe positief ik er veelal onder blijf

Is ook knap van je, mag je best trots op zijn... Met positief denken kom je echt verder i.m.o (Je wordt er in ieder geval een stuk blijer van dan van cynisme...)

Ik ben ook blij, ik werk niet op maandag maar ben wel op want ik ben een ochtendmens. Ik heb een heerlijk koffietje gemaakt voor mijzelf, en ontbijt en daar word ik blij van want ik had trek.
Mijn knie doet ook minder pijn dan gister, ook fijn.

Dat mijn dochter pas het derde uur hoefde te beginnen, dus lekker rustig opstarten op de maandag.. 

Moosey schreef op 10-01-2022 om 07:49:

Van mijn nieuwe (nou ja, tweedehandse) koffiezetapparaat met timer. Zo heerlijk dat de koffie klaar staat als je beneden komt

Oh dat lijkt mij ook heerlijk! 

Lollypopje

Lollypopje

10-01-2022 om 10:04 Topicstarter

AliceM1982 schreef op 10-01-2022 om 08:14:

[..]

Is ook knap van je, mag je best trots op zijn... Met positief denken kom je echt verder i.m.o (Je wordt er in ieder geval een stuk blijer van dan van cynisme...)

Klopt, maar ik ben heep gevoelig voor somberte. Zeker bij overprikkeling en weinig energie. Dus long covid zou een recept moeten zijn om daar in te knallen, maar tot nu toe nooit langer dan een paar weken

En tegelijkertijd was ik altijd ook heel goed om mijn emoties weg te duwen, door mij te richten op het positieve. Maar dat werkt juist averechts, want dan blijft het sluimeren. Moeilijke emoties kan ik nu beter toe laten.

En hoewel ik absoluut niet dankbaar be  voor mijn long covid en ik het het liefst zou retourneren. Ben ik wel blij hoe ik nu leer er mee om te gaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.