Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
BlairW
01-07-2026 om 18:50
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 18:12:
[..]
Ik heb geen vrije uren meer om op te nemen. En dit was overmacht. Ik wist niet van te voren dat er verlenging met penalty’s zouden komen. Die kans is immers klein. En ik volg altijd de grenzen van mijn kinderen. Zij gaven aan overprikkeld en moe te zijn. Ik kan ze moeilijk alleen thuis laten.
Je kinderen zijn moe en overprikkeld, omdat jij ze toestaat voetbal te gaan kijken op een bizar tijdstip. Je had ze gewoon in bed moeten laten of naar bed moeten brengen toen je zag dat ze overprikkeld en moe waren. Neem aan dat je je kinderen goed genoeg kent om te weten dat ze dit niet trekken met nog een dag school er achteraan. Dan is het dus pech en volgende keer mag je wel weer kijken als het op een normaal tijdstip is. Over 2 jaar heb je geluk bij het EK en over 4 jaar ook weer bij het WK. Er gaat geen man dood als je deze wedstrijd had gemist hoor.
Beterlaat2021!
01-07-2026 om 19:14
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 18:12:
[..] Ik heb geen vrije uren meer om op te nemen. En dit was overmacht. Ik wist niet van te voren dat er verlenging met penalty’s zouden komen. Die kans is immers klein.
Wat vindt je werkgever er eigenlijk van dat je je 'ziek' meldt?
lientje69
01-07-2026 om 19:16
Beterlaat2021! schreef op 01-07-2026 om 19:14:
[..]
Wat vindt je werkgever er eigenlijk van dat je je 'ziek' meldt?
Ik las in het erger topic dat die vandaag erg geïrriteerd was. Gek hè? Snap je toch niks van... #sarcasmemodusuit
Beterlaat2021!
01-07-2026 om 19:17
rionyriony schreef op 01-07-2026 om 18:11:
Dat het alweer vier dagen geleden is (en enkele uren) sinds een van de ernstigste gebeurtenissen in mijn leven zich voordeed. Ik heb twee dagen haast comateus geslapen en gisteren weer normaal.
Maar ook dit ging voorbij, zoals alles en altijd.
Jemig, je krijgt deze van mij :

Lisabette
01-07-2026 om 19:43
BlairW schreef op 01-07-2026 om 18:50:
[..]
Je kinderen zijn moe en overprikkeld, omdat jij ze toestaat voetbal te gaan kijken op een bizar tijdstip. Je had ze gewoon in bed moeten laten of naar bed moeten brengen toen je zag dat ze overprikkeld en moe waren. Neem aan dat je je kinderen goed genoeg kent om te weten dat ze dit niet trekken met nog een dag school er achteraan. Dan is het dus pech en volgende keer mag je wel weer kijken als het op een normaal tijdstip is. Over 2 jaar heb je geluk bij het EK en over 4 jaar ook weer bij het WK. Er gaat geen man dood als je deze wedstrijd had gemist hoor.
Ik geloof in een autonome opvoeding. Zij geven zelf aan of ze moe zijn en of ze wel of niet (verder) willen kijken! En ja, daar hoort bij dat kinderen soms over de grens gaan. Dan is thuis willen blijven ook een grens die ze wel aangeven. En mijn kinderen wilden na de wedstrijd graag slapen. Dat had ik ook met man afgesproken! Als het penalty’s worden, mogen ze zelf kiezen of ze wel of niet naar school gaan. Mijn werkgever hoeft daar niets van te vinden. Ik ben gewoon ziek gemeld. De reden is dan niet belangrijk. En verder heb ik bijna nooit ziek, altijd bereid om extra taken op te pakken en haal ik mijn targets altijd. Dus zo negatief is het niet. Mijn kinderen zijn maar een keer jong en wij geloven in samen herinneringen maken!
BlairW
01-07-2026 om 19:52
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 19:43:
[..]
Ik geloof in een autonome opvoeding. Zij geven zelf aan of ze moe zijn en of ze wel of niet (verder) willen kijken! En ja, daar hoort bij dat kinderen soms over de grens gaan. Dan is thuis willen blijven ook een grens die ze wel aangeven. En mijn kinderen wilden na de wedstrijd graag slapen. Dat had ik ook met man afgesproken! Als het penalty’s worden, mogen ze zelf kiezen of ze wel of niet naar school gaan. Mijn werkgever hoeft daar niets van te vinden. Ik ben gewoon ziek gemeld. De reden is dan niet belangrijk. En verder heb ik bijna nooit ziek, altijd bereid om extra taken op te pakken en haal ik mijn targets altijd. Dus zo negatief is het niet. Mijn kinderen zijn maar een keer jong en wij geloven in samen herinneringen maken!
Ach ja, herinneringen maken zijn belangrijker dan verplichtingen richting je baas. Goede instelling die je mee geeft aan je kinderen. En de reden van een ziekmelding is wel degelijk belangrijk, als je helemaal niet ziek bent.
Auwereel
01-07-2026 om 21:01
Kan deze discussie elders voorgezet worden, ik wil graag blije berichten in het draadje "Waar werd je blij van".
Broodjebrie
01-07-2026 om 21:04
Auwereel schreef op 01-07-2026 om 21:01:
Kan deze discussie elders voorgezet worden, ik wil graag blije berichten in het draadje "Waar werd je blij van".
Er is gelukkig een apart topic geopend.
Xandora
01-07-2026 om 21:07
Broodjebrie schreef op 01-07-2026 om 21:04:
[..]
Er is gelukkig een apart topic geopend.
Daar worden we blij van. 😉