Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Beterlaat2021!
01-07-2026 om 09:12
Blij, dat ik in deze moeilijke tijd in mijn leven zoveel steun uit mijn omgeving krijg.
❤️
En gisteren ging ik een nieuwe muis kopen (de mijne
was dood). Ik vroeg gelijk om iets om mijn laptopscherm schoon mee te maken. Tot mijn verbazing was het antwoord : een vochtig microvezeldoekje doet het! Voor het zelfde geld was mij een duur product verkocht...
Auwereel
01-07-2026 om 10:50
RavIvaR schreef op 21-05-2026 om 23:06:
Fijn dat je zo'n positieve beoordeling hebt gehad, Auwereel.
Ik weet niet hoe het op de uni werkt maar als je allang ruimschoots aan alle eisen voldoet om de volgende stap te maken waarom stel je je dan zo terughoudend op met 'stiekem hopen op'?
Het idee komt bij me op dat mogelijk niet jouw functioneren maar het niet goed profileren een rol kan spelen.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
Haha, ik ben bevorderd, ik kwam dus goed uit de verf!!!
ToetieToover
01-07-2026 om 10:52
Auwereel schreef op 01-07-2026 om 10:50:
[..]
Haha, ik ben bevorderd, ik kwam dus goed uit de verf!!!
Gefeliciteerd! 🥳
Broodjebrie
01-07-2026 om 13:14
ik ben blij en vooral ook trots op mijn zus, die gaat hardlopen voor het goede doel. En ze heeft al bijna het bedrag bij elkaar van sponsors ♥️
BlairW
01-07-2026 om 15:28
Beterlaat2021! schreef op 01-07-2026 om 09:12:
Blij, dat ik in deze moeilijke tijd in mijn leven zoveel steun uit mijn omgeving krijg.
❤️
En gisteren ging ik een nieuwe muis kopen (de mijnewas dood). Ik vroeg gelijk om iets om mijn laptopscherm schoon mee te maken. Tot mijn verbazing was het antwoord : een vochtig microvezeldoekje doet het! Voor het zelfde geld was mij een duur product verkocht...
Ik vroeg me heel even af waarom je advies ging vragen voor je computerscherm, bij de dierenwinkel 🙈 pas wel op met microvezeldoekjes, want die zijn van plastic en kunnen krassen geven op je scherm. Ik heb zelf zo’n speciale doek voor ruiten, dat werkt ook goed.
Lisabette
01-07-2026 om 17:52
Ik zal nog even reageren op de mensen die mij asociaal noemen omdat ik mij heb ziekgemeld op werk na een slapeloze nacht door Oranje. Ik weet dat het niet netjes is. Maar wij vinden het belangrijk om onze grenzen aan te geven. Dat leren we onze kinderen ook. En voetbal kijken is voor ons heel belangrijk als gezinsactiviteit. Wij leven daar echt naar toe! Vooral mijn 2 jongens zijn megafan. Het is maar eens in de vier jaar. Dus dan maken wij deze keuzes. Ook kinderen hebben het recht om te leren wat echt belangrijk voor ze is en dan grenzen te stellen.
Ted68
01-07-2026 om 17:57
Sorry Lisabette; maar als jij voetbal al heel belangrijk vind , ben je dus vaker ziek….En dat vind ik dus niet kunnen….
lientje69
01-07-2026 om 18:03
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 17:52:
Ik zal nog even reageren op de mensen die mij asociaal noemen omdat ik mij heb ziekgemeld op werk na een slapeloze nacht door Oranje. Ik weet dat het niet netjes is. Maar wij vinden het belangrijk om onze grenzen aan te geven. Dat leren we onze kinderen ook. En voetbal kijken is voor ons heel belangrijk als gezinsactiviteit. Wij leven daar echt naar toe! Vooral mijn 2 jongens zijn megafan. Het is maar eens in de vier jaar. Dus dan maken wij deze keuzes. Ook kinderen hebben het recht om te leren wat echt belangrijk voor ze is en dan grenzen te stellen.
Dan kan je daar vrije uren voor opnemen.
Broodjebrie
01-07-2026 om 18:08
Ted68 schreef op 01-07-2026 om 17:57:
Sorry Lisabette; maar als jij voetbal al heel belangrijk vind , ben je dus vaker ziek….En dat vind ik dus niet kunnen….
Ben ik met je eens. Neem dan gewoon vrije dagen op als je zo nodig vrij wilt zijn maar jezelf en je kinderen ziekmelden vind ik echt not done.
rionyriony
01-07-2026 om 18:11
Dat het alweer vier dagen geleden is (en enkele uren) sinds een van de ernstigste gebeurtenissen in mijn leven zich voordeed. Ik heb twee dagen haast comateus geslapen en gisteren weer normaal.
Maar ook dit ging voorbij, zoals alles en altijd.
En gewone leuke dingen gaan gewoon ook door natuurlijk, hoewel in een ander licht nu want makkelijk schakel je niet over. Maar er is Wimbledon, en is Boulderen (klimmen) en vanaf de 4de is er de Tour de France.
Lisabette
01-07-2026 om 18:12
lientje69 schreef op 01-07-2026 om 18:03:
[..]
Dan kan je daar vrije uren voor opnemen.
Ik heb geen vrije uren meer om op te nemen. En dit was overmacht. Ik wist niet van te voren dat er verlenging met penalty’s zouden komen. Die kans is immers klein. En ik volg altijd de grenzen van mijn kinderen. Zij gaven aan overprikkeld en moe te zijn. Ik kan ze moeilijk alleen thuis laten.
BlairW
01-07-2026 om 18:29
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 17:52:
dit maakt het er niet beter op hoor. Het recht om te leren wat echt belangrijk is? En dan kom je aan met voetbal?? Je afspraak met je werkgever is serieus minder belangrijk dan voetbal? Lekker je baan opzeggen en de hele dag voetbal gaan zitten kijken dan maar. En als het zo belangrijk is, neem je erin voor ipv je onnodig ziek te melden. En zoals ik al zei, je had prima gewoon kunnen werken na die wedstrijd hoor. Dat hebben we hier thuis ook allemaal gedaan en ga je niet dood van als je dat een keertje doet. Daarmee leer je je kinderen dat het leven bestaat uit plezier en verplichtingen en dat je prima aan allebei kan voldoen.
Yumi
01-07-2026 om 18:44
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 18:12:
[..]
Ik heb geen vrije uren meer om op te nemen. En dit was overmacht. Ik wist niet van te voren dat er verlenging met penalty’s zouden komen. Die kans is immers klein. En ik volg altijd de grenzen van mijn kinderen. Zij gaven aan overprikkeld en moe te zijn. Ik kan ze moeilijk alleen thuis laten.
Overmacht betekent dat iets niet te voorkomen is, je had gewoon naar bed kunnen gaan. Niemand die jou gedwongen heeft om te kijken. Jou kinderen waren overprikkeld en moe omdat jij ze niet op tijd naar bed hebt laten gaan. Dus als je hun grenzen volgt en kent dan was dit niet gebeurt.
Als het voor jou zo belangrijk is om voetbal te kijken dan had je moet zorgen dat je uren overhebt. Vragen of je vrij kan nemen om op een andere dag de uren in te halen, is ook een mogelijkheid maar ziekmelden, nee!
Grindelwald
01-07-2026 om 18:45
Lisabette schreef op 01-07-2026 om 18:12:
[..]
Zo kan je alles recht lullen wat krom is.