Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Lollypopje schreef op 10-01-2025 om 12:23:

dankzij medicatie kan ik gewoon weer chocola eten 🥳😍

Ander voedsel heb ik nog niet geprobeerd, maar waarschijnlijk kan ik nu meer verdragen wat eerst niet ging. Al zal ik dat wel nog steeds met maten moeten eten

Alleen chocola is ook geen ramp 😜 

Grapje natuurlijk.. Heel fijn voor je Lollypop!

ooh lolly! Eindelijk een fijn bericht! Chocolade eten en iets beter slapen! 
ik gun je zo dat dit de weg omhoog is 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Loulou39 schreef op 09-01-2025 om 21:14:

[..]

Als je een slagaderlijke bloeding had gehad, dan was je nu waarschijnlijk niet aan het forummen.

Maar het blijft heel vervelend, misschien toch een goed idee om volgende keer de huisarts te bellen? Of überhaupt als je weer een bloeding krijgt? 🌸

De huisarts? Nou die zat beslist lekker thuis bij zijn familie. Het is altijd lastig om te bepalen wanneer je iets niet zelf meer aankan. De logistiek (een taxi moet je dan bellen die ook niet staat te springen om een bloedende klant in zijn auto), de tijd die verstrijkt voor je daar bent en dergelijke. Dus je maakt een zo goed mogelijke inschatting op grond van het vermoede verloop.

Bakblik schreef op 09-01-2025 om 21:31:

[..]

Trouwens pas straks op met helemaal plat van liggen om te slapen. Bij mijn zoon kon het dan zomaar opnieuw beginnen. Daar legde ik dan een kussen onder zijn matras Dan kon hij op zijn zij of rug toch slapen. Ik hoop dat ik nog op tijd ben met deze tip.

Ja, dacht ik ook even aan voordat ik ging slapen maar het leek eigenlijk al voorbij en het is verder goed gegaan. Moet er niet aan denken zo'n bloedplas in je bed.

Ben wel blij met de de gezellige winterinrichting van mijn huis. Er hangen nog volop lichtjes in de grote planten. Ik heb het wat leuker gedaan dan de vorige jaren toen ik drastisch alles in de kast gooide wat leuk en gezellig was.

rionyriony schreef op 11-01-2025 om 13:07:

[..]

De huisarts? Nou die zat beslist lekker thuis bij zijn familie. Het is altijd lastig om te bepalen wanneer je iets niet zelf meer aankan. De logistiek (een taxi moet je dan bellen die ook niet staat te springen om een bloedende klant in zijn auto), de tijd die verstrijkt voor je daar bent en dergelijke. Dus je maakt een zo goed mogelijke inschatting op grond van het vermoede verloop.

Je kunt toch altijd overleggen met de assistente of anders de hap, als het niet overdag gebeurd? 

Broodjebrie schreef op 11-01-2025 om 13:32:

[..]

Je kunt toch altijd overleggen met de assistente of anders de hap, als het niet overdag gebeurd?

Ja dat is zo. Dat heb ik ooit weleens een keer gedaan overigens. Ik ging steeds slechter zien. Het is moeilijk de tijd door te komen als je geen barst kan zien en het werd ook niet beter dus toen drong ik wel aan op een bezoek aan de HAP, want dadelijk kon ik helemaal niks meer zien. Maar toen ik daar was ging het beter en ze hadden daar ook geen idee wat het zou kunnen zijn, maar achteraf bleek het een soort aura-verschijnsel te zijn. Dat herkende ik later toen iemand op een forum het erover had.

Maar dat bezoek heeft mijn dossier ook niet veel goed gedaan.

Al veel klusjes gedaan  van mijn todo list.

rionyriony schreef op 11-01-2025 om 13:46:

[..]

Ja dat is zo. Dat heb ik ooit weleens een keer gedaan overigens. Ik ging steeds slechter zien. Het is moeilijk de tijd door te komen als je geen barst kan zien en het werd ook niet beter dus toen drong ik wel aan op een bezoek aan de HAP, want dadelijk kon ik helemaal niks meer zien. Maar toen ik daar was ging het beter en ze hadden daar ook geen idee wat het zou kunnen zijn, maar achteraf bleek het een soort aura-verschijnsel te zijn. Dat herkende ik later toen iemand op een forum het erover had.

Maar dat bezoek heeft mijn dossier ook niet veel goed gedaan.

Echt op tijd aan de bel trekken hoor, het gaat om je gezondheid. Beter 1 keer teveel bellen dan 1 keer te weinig.

Weer lekker aan het klussen geweest. Mn zusje kwam helpen vandaag dus lekker het deurkozijn en een deel van de muur eruit getrapt. Met zijn tweeën ging dat prima! 

lekker bezig Koettie. Moet er veel gebeuren aan het huis? 

Friezinnetje schreef op 11-01-2025 om 19:31:

lekker bezig Koettie. Moet er veel gebeuren aan het huis?

Ja. Het is enorm verouderd en slecht onderhouden. Stukken stuc die eraf lagen, laminaat met gaten overal marmeren tegels in de gang en keuken. Zelfs de plinten waren marmer. Keukenkasten zaten los (wel makkelijk weghalen), stoppenkast moet vervangen worden en paar muren eruit want er zit een soort mini slaapkamertje ingebouwd op een hele onhandige plek. Het wordt als die eruit is een open keuken. En er moet nog een keuken in. En eigenlijk is de badkamer ook totalloss maar geen budget meer voor dus dat wordt eerst sparen. 

Nu aan het slopen, netjes afwerken voor zover dat lukt, stroom omleggen, hopelijk de keuken zsm maar moet nog bestellen, stucen en verven, laminaat door het hele huis, gang en slaapkamer wordt denk ik renovliesbehang en verven. En dan nog shoppen voor meubels. Heb alleen een eettafel met stoelen en een salontafel nu. 

poeh, dat klinkt als heel veel werk. Veel succes! 

Koettie schreef op 11-01-2025 om 19:31:

Weer lekker aan het klussen geweest. Mn zusje kwam helpen vandaag dus lekker het deurkozijn en een deel van de muur eruit getrapt. Met zijn tweeën ging dat prima!

Kan je fijn alle frustratie over hypotheekverstrekkers enzo eruit trappen!

Auwereel schreef op 11-01-2025 om 19:48:

[..]

Kan je fijn alle frustratie over hypotheekverstrekkers enzo eruit trappen!

Heel therapeutisch allemaal! 

Paar fijne momenten van de afgelopen dagen: 

- Vandaag een prachtige lange wandeling gemaakt! Wat is de zon toch fijn en met die kou nog mooier. Echt genoten
- Ook genoten van het eerste minioptreden wat ik had met mijn koor.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.