Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Regendrup. schreef op 03-06-2023 om 14:51:

[..]

9 dagen feest?? Zou ik niet overleven haha

Wij hebben hier altijd najaarsfeesten in de regio.  In mijn eigen dorp is dat ruim 2 weken. Ik doe niet aan alles mee of sommige dingen die ik wel leuk vind ben ik maar kort.  De braderie daar loop ik even overheen,  de kinderspelen daar ging ik vroeger weleens met de kinderen naar toe, afgaand op hun belangstelling. Bij de kortebaan draverij zit mijn tuin vol met publiek en is het een gezellige boel, omdat ik er vlakbij woon.  De kermis is 4 dagen en daar ga ik 1 keer overheen, sinds een tweede keer in oliebollen te halen. De fietstocht ben ik bij als het weer een beetje aardig is.  (Met storm en regen laat ik het aan mij voorbij gaan). Het wielrenspektakel komt door de straat en dan ben ik er ook bij met een kop koffie om mijn handen te warmen. 

15 dagen feest maar nooit iedere dag echt aan het feesten. Zo stel ik mij dat ook bij Friezinnetje voor.  Dorpsfeesten zonder elke dag aan het bier te gaan. 

TanSwallow86

TanSwallow86

03-06-2023 om 15:58

nog even en dan is mijn vader thuis, maar een dilemma, ik heb die dag ook afspraak bij mijn spver.
Eigenlijk moet het geen dilemma zijn. Maar aan de andere kant, moet ik weer een afspraak afzeggen.
Ik ga toch gewoon naar mijn vader, ik weet niet hoe lang mijn vader nog in ons midden is, ik heb de fout vorig jaar gemaakt met mijn moeder.

Dus woensdag mijn vader thuis.

Ik word blij van het mooie weer! En we hebben een zwemtrapje voor aan de boot gekocht. Nu hopen dat het werkt zoals het hoort te werken, en ik niet meer á la aangespoelde walvis erin hoef te klimmen. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

03-06-2023 om 16:29

Herfstappeltaart schreef op 03-06-2023 om 14:37:

[..]

Gefeliciteerd! Een 7.3.....prachtig toch!👌

Jaaaaa!!! Had ik echt niet verwacht!

Bakblik schreef op 03-06-2023 om 15:13:

[..]

Wij hebben hier altijd najaarsfeesten in de regio. In mijn eigen dorp is dat ruim 2 weken. Ik doe niet aan alles mee of sommige dingen die ik wel leuk vind ben ik maar kort. De braderie daar loop ik even overheen, de kinderspelen daar ging ik vroeger weleens met de kinderen naar toe, afgaand op hun belangstelling. Bij de kortebaan draverij zit mijn tuin vol met publiek en is het een gezellige boel, omdat ik er vlakbij woon. De kermis is 4 dagen en daar ga ik 1 keer overheen, sinds een tweede keer in oliebollen te halen. De fietstocht ben ik bij als het weer een beetje aardig is. (Met storm en regen laat ik het aan mij voorbij gaan). Het wielrenspektakel komt door de straat en dan ben ik er ook bij met een kop koffie om mijn handen te warmen.

15 dagen feest maar nooit iedere dag echt aan het feesten. Zo stel ik mij dat ook bij Friezinnetje voor. Dorpsfeesten zonder elke dag aan het bier te gaan.

Van de 10 dagen ben ik 7 dagen de feesttent in geweest.  Overdag diverse activiteiten.  2  avonden is de tent of kroeg niet open.  

Friezinnetje schreef op 03-06-2023 om 16:33:

[..]

Van de 10 dagen ben ik 7 dagen de feesttent in geweest. Overdag diverse activiteiten. 2 avonden is de tent of kroeg niet open.

Ieder dorp doet het natuurlijk anders en het is ook een beetje wat je familie/ vrienden doen.  Ik weet hier ook wel van mensen die iedere avond dat de feesttent open is daar heen gaan. Ik ben nu 56 en ben nog nooit in de feesttent geweest, omdat er van mijn naasten niemand gaat,  die doen meer mee met andere activiteiten. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

03-06-2023 om 17:41

stokstaart schreef op 03-06-2023 om 11:18:

wat een goede berichten!!! Grenzen aangeven en een contract!!!

Vandaag is pride in Utrecht!! Daar heb ik super veel zin in! Voor het eerst heb ik ook een relatie tijdens pride. super leuk!! Andere jaren was het ook leuk, traditiegetrouw stond ik te "sletten" maar dit jaar heb ik dus gewoon een heeel leuk iemand om mee te gaan

We kwamen er toch langs met de trein en we zijn er nu ff! Veel leuker dan de A'dam pride, erg leuke sfeer!

Wat een fijne berichten allemaal. 

Ik geniet heerlijk van onze vakantie. Kopenhagen was heel leuk. Kleuter vond de rondvaart het leukste na de frietjes bij de Mac. We hebben ook nog een toren beklommen. Er was natuurlijk nog veel meer te zien, maar dat was veel te veel met een kleuter. Dus we komen ooit nog een keer terug zonder haar.

Vandaag zijn we van de oost naar de west kant verhuist en op de bank en de smalle bedden na is dit huisje nog leuker. Het speelhuisje, zandbak en een berg speelgoed in de tuin zijn een grote hit. Ze was al een soort restaurant begonnen . Morgen de omgeving verder verkennen.

Dochter had vandaag een paardrijwedstrijd en is 3e geworden! Nu is het voor haar nooit een probleem als ze niet in de prijzen valt, ze heeft echt de “meedoen is belangrijker dan winnen”-mentaliteit gelukkig. Maar vind het wel leuk dat ze vandaag een podiumplaats had 

Een heerlijk dagje Amsterdam, gewandeld (10 km) en theaterbezoek.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

04-06-2023 om 10:28

Auwereel schreef op 03-06-2023 om 23:14:

Een heerlijk dagje Amsterdam, gewandeld (10 km) en theaterbezoek.

Wat een toeval, daar waren vriend en ik gister ook een paar uur. Was het theater leuk?

Gister leuke dag gehad maar wel veel gedaan en ook nog uit eten om mijn examenuitslag te vieren. Was leuk maar  vriend en ik waren totaal gesloopt s'avonds. Ik had me dus voorgenomen om vandaag rustig aan te doen en dat is gelukt en dat vind ik grappig. Ik ben echt een ochtendmens, ik werd vanmorgen rond half7 wakker, ff naar wc en ff wat rommelen maakte dat ik later weer moe werd en ik dus na even rommelen weer in bed ging liggen. Worden vriend en ik 15-30 minuten geleden wakker en heb ik dus nog dik 2 uur liggen pitten, was blijkbaar nodig

Gezellig gewinkeld met mijn man en ook nog goed geslaagd. Hij kan nooit iets vinden, dan is het weer geen 100% katoen, dan weer te zakelijk of juist te frivool, maar nu had hij meer kleding gekocht dan ik. Lekker broodje en gebak gegeten. Het was echt gezellig om er eens met z'n tweeën uit te zijn, zonder kinderen. En na een aantal magere jaren in financieel opzicht vond ik het ook erg fijn om geld uit te kunnen geven. Vandaag van de zon genieten.

PhoebeHolmesreturns schreef op 04-06-2023 om 10:28:

[..]

Wat een toeval, daar waren vriend en ik gister ook een paar uur. Was het theater leuk?

Gister leuke dag gehad maar wel veel gedaan en ook nog uit eten om mijn examenuitslag te vieren. Was leuk maar vriend en ik waren totaal gesloopt s'avonds. Ik had me dus voorgenomen om vandaag rustig aan te doen en dat is gelukt en dat vind ik grappig. Ik ben echt een ochtendmens, ik werd vanmorgen rond half7 wakker, ff naar wc en ff wat rommelen maakte dat ik later weer moe werd en ik dus na even rommelen weer in bed ging liggen. Worden vriend en ik 15-30 minuten geleden wakker en heb ik dus nog dik 2 uur liggen pitten, was blijkbaar nodig

Het theater was prachtig! Echt genoten.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

04-06-2023 om 17:37

ik was bij een concert van Venice in een park. Heerlijk, buiten in de zon met mooie muziek. 

Zit nu compleet uitgeteld in mijn luie stoel. Maar wat een voldaan weekend hebben we hier gehad!

Tijd met familie doorgebracht, gesport en ook het huishouden en tuin weer helemaal op orde. Genoten van het mooie weer!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.