Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Dat ik om 5:45 uitgerust, gedoucht en aangekleed was en nog een uur voor mezelf had om goed aan mijn dag te beginnen (Google maar eens op The miracle morning). 

Ik had wat plantjes opnieuw opgepot gisteren; een beetje lenteklaar maken dus, maar dat moest ik vanmorgen met een geniepige pijn bezuren, maar die lijkt nu wat weg te trekken. Ik kan weer voorzichtig iets beetpakken wat wel zo handig is als je trek in koffie krijgt.

Dat ik niet hoefde te krabben, en dat de zon schijnt

Van de enthousiaste high five die ik van mijn tandarts kreeg toen hij mijn zwangere buik zag. Hij was op de hoogte van ons fertiliteitstraject en alle miskramen. Leuk, als zo'n "buitenstaander" zo geïnteresseerd meeleeft.  

Oh en ik werd ook blij van mijn lekkere boterham/sandwich daarnet, met kipfilet, uitgebakken ontbijtspek, komkommer, avocado en wat roomkaas. 

Ik zat net even heerlijk in de zon, zonder jas!

Heerlijk Afrodite

Van mijn was die lekker in het zonnetje te drogen hangt.

Lollypopje

Lollypopje

06-02-2023 om 13:49 Topicstarter

Wat fijn Afrodite. Hoe gaathet nu met de zwangerschap?

Lollypopje schreef op 06-02-2023 om 13:49:

Wat fijn Afrodite. Hoe gaathet nu met de zwangerschap?

Het gaat redelijk. Nog steeds veel misselijk, zeker als ik een dag met veel prikkels heb gehad. Dat is niet zo handig met mijn werk op een middelbare school, maar toch ben ik weer een beetje aan het werk. Fijn om weer iets nuttigs te kunnen doen. 

De gup heeft ons de afgelopen tijd flink laten zweten, er waren mogelijke afwijkingen gezien op de echo's. Uitgebreid onderzocht, ook op dna-niveau, maar waarschijnlijk is het gewoon een kleine grappenmaker en is er niets aan de hand. Inmiddels ben ik over de helft (23w), blij als de geboorte voorbij is en we ons kindje kunnen ontmoeten. 

Lollypopje

Lollypopje

06-02-2023 om 14:17 Topicstarter

@Afrodite wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent, maar wel fijn dat het verder goed gaat

afrodite05 schreef op 06-02-2023 om 14:15:

[..]

Het gaat redelijk. Nog steeds veel misselijk, zeker als ik een dag met veel prikkels heb gehad. Dat is niet zo handig met mijn werk op een middelbare school, maar toch ben ik weer een beetje aan het werk. Fijn om weer iets nuttigs te kunnen doen.

De gup heeft ons de afgelopen tijd flink laten zweten, er waren mogelijke afwijkingen gezien op de echo's. Uitgebreid onderzocht, ook op dna-niveau, maar waarschijnlijk is het gewoon een kleine grappenmaker en is er niets aan de hand. Inmiddels ben ik over de helft (23w), blij als de geboorte voorbij is en we ons kindje kunnen ontmoeten.

Oh gelukkig, ik las destijds je update over dat het inderdaad mogeiljk een afwijking zou zijn.. Maar dat was loos alarm begrijp ik nu? Ik hoop voor je dat de weken snel voorbij gaan

Broodjebrie schreef op 06-02-2023 om 15:26:

[..]

Oh gelukkig, ik las destijds je update over dat het inderdaad mogeiljk een afwijking zou zijn.. Maar dat was loos alarm begrijp ik nu? Ik hoop voor je dat de weken snel voorbij gaan

Ja, lang verhaal, eerst werd een hartafwijking vermoed, bij nader onderzoek bleek dat niet zo te zijn maar toen ontdekten ze een afwijking aan de darmen. Net blij om het ene, dan weer schrikken van het volgende... Gelukkig zijn de ernstigste oorzaken voor de afwijkende darmen inmiddels onderzocht, daarop is negatief getest. Dus er is geen sprake van enge ziektes waar je niets aan kan doen. Als er toch een oorzaak is voor dat afwijkende beeld, kan er iets aan gedaan worden, maar het is ook heel goed mogelijk dat ze dit zien en dat er toch niets aan de hand blijkt. Wij hopen dus op het laatste, en anders is er dus iets aan te doen, afhankelijk van wat het is (operatie). Liever dat dan die enge ziektes!

afrodite05 schreef op 06-02-2023 om 15:40:

[..]

Ja, lang verhaal, eerst werd een hartafwijking vermoed, bij nader onderzoek bleek dat niet zo te zijn maar toen ontdekten ze een afwijking aan de darmen. Net blij om het ene, dan weer schrikken van het volgende... Gelukkig zijn de ernstigste oorzaken voor de afwijkende darmen inmiddels onderzocht, daarop is negatief getest. Dus er is geen sprake van enge ziektes waar je niets aan kan doen. Als er toch een oorzaak is voor dat afwijkende beeld, kan er iets aan gedaan worden, maar het is ook heel goed mogelijk dat ze dit zien en dat er toch niets aan de hand blijkt. Wij hopen dus op het laatste, en anders is er dus iets aan te doen, afhankelijk van wat het is (operatie). Liever dat dan die enge ziektes!

Pfoe wat een stress.. Ik hoop met jullie mee

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

06-02-2023 om 16:39

Mn nieuwe brillen zijn klaar!! Heb ze vanmiddag gehaald maar het went snel merk ik.
En ik was gister tm vanmorgen bij zus en haar gezin, geen idee waarom maar sinds dit weekend ben ik ineens de heldin van mijn kleine neefje van 4, ik weet niet wat ik goed heb gedaan maar dat maakt niet uit 

Van bijna 28 km lopen,  rondom Oldambtmeer en bij bos van Midwolda.  Velden vol sneeuwklokjes, krokussen bij de Ennemaborg.  Spechten gehoord en gezien. ben nu echt wel moe maar wel heel tevreden over deze voor mij fikse afstand.  Gewandeld op nuchtere maag. 

ik had heel leuk werk vandaag, daar komen vast mooie projecten uit voort.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.