Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Zwemmen met kind die de helft van de tijd een enorme lach op het gezicht had. 

Poezenmeisje schreef op 27-01-2023 om 17:03:

Tegen die urineaanslag bestaan twee oplossingen

Zoutzuur (bouwmarkt) in de pot spuiten.

Water eruit halen met een oude lap en twee flessen zwarte Dasty (Wibra) leegspuiten. Nachtje laten intrekken.

Sterkte ermee.

Zoutzuur? Mag dat verkocht worden? En is dat niet heel gevaarlijk?

ik ben wel oprecht blij met de waterbesparing!!  

Bananenbrood schreef op 27-01-2023 om 20:03:

Zwemmen met kind die de helft van de tijd een enorme lach op het gezicht had.

stokstaart schreef op 27-01-2023 om 20:57:

[..]

Gewoon bij de bouwmarkt te koop. Wel handschoenen gebruiken, ventileren etc.

Screenshot-20230127-210936-Duck-Duck-Go.jpg

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-01-2023 om 23:42

gezellige avond met 2 vriendinnen

stokstaart schreef op 27-01-2023 om 20:57:

[..]

Het is geen pure zoutzuur hoor, in de bouwmarkt. 

dat zal ik eens proberen! Ik moet zo toch naar de bouwmarkt

Netherfield schreef op 28-01-2023 om 08:34:

[..]

Het is geen pure zoutzuur hoor, in de bouwmarkt.

Ik vind 10% nog best veel. Op school gebruiken we maximaal 3% en dan moeten de leerlingen een labjas aan en een beschermbril op. En als ze iets op hun handen krijgen, gelijk afspoelen. 
Ik zou dus wel beschermingsmiddelen dragen als je dit gebruikt en zorgen dat de ruimte geventileerd is. Overigens is 36% het maximale percentage wat je kunt maken met zoutzuur en die fles maak ik alleen open in de zuurkast, daar dampt het zoutzuur de fles uit, als je die open doet.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-01-2023 om 10:13

ik heb een heerlijke wandeling gemaakt vanochtend, ben er nog blij van.

Ik ben blij dat ik een goede nacht heb gemaakt en vandaag de verjaardag van mijn oudste dochter ga vieren

Poezenmeisje schreef op 28-01-2023 om 10:49:

Screenshot-20230128-103657-Facebook.jpg

Dit klopt niet helemaal. Bij het contact van zoutzuur met kalk ontstaat koolstofdioxide. Niet met water, zou ook een beetje raar zijn aangezien het opgelost is in water. 😁

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-01-2023 om 12:00

Schemerlampje schreef op 28-01-2023 om 10:54:

[..]

Dit klopt niet helemaal. Bij het contact van zoutzuur met kalk ontstaat koolstofdioxide. Niet met water, zou ook een beetje raar zijn aangezien het opgelost is in water. 😁

Waarbij ik dus niet snap waarom het hier ineens over zoutzuur gaat, daar we niet spreken over kalkaanslag maar wel over urinesteen. 

Tip om dit weg te krijgen: 's avonds je waterkoker ontkalken met azijn en dit mengsel daarna in de pot gieten en een nachtje laten staan. Volgende ochtend even schrobben en klaar is kees. 

Valdemar schreef op 28-01-2023 om 12:00:

[..]

Waarbij ik dus niet snap waarom het hier ineens over zoutzuur gaat, daar we niet spreken over kalkaanslag maar wel over urinesteen.

Tip om dit weg te krijgen: 's avonds je waterkoker ontkalken met azijn en dit mengsel daarna in de pot gieten en een nachtje laten staan. Volgende ochtend even schrobben en klaar is kees.

O wat een slim dubbel gebruik!

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

28-01-2023 om 15:22

Blij want weer flink gewandeld met dit lekkere weer, het is een lekker rommel-zaterdag-dagje en ik heb mijn logeerbedden die nauwelijks gebruikt werden maar wel ruimte innamen via mp verkocht en ze zijn net opgehaald   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.