Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Ik ben blij van deze avond, leuke activiteit gedaan, stukje gepresenteerd met leuk publiek.

Dat mijn verhuizing steeds dichterbij komt  Zo blij!

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

26-01-2023 om 22:43

Broodjebrie schreef op 26-01-2023 om 22:32:

Dat mijn verhuizing steeds dichterbij komt Zo blij!

Dat mijn eerste taart voor de verjaardag zondag gelukt is 😋😎

Dat er eindelijk sinds begin december weer een schoonmaakster is 🥳. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-01-2023 om 11:19

ik heb net mijn nieuwe eetstoelen opgehaald. Nog even in elkaar zetten en klaar. Nu nog wachten op nieuwe eettafel, dat duurt nog 8 weken... 

Drie dagen vrij, heerlijk. Had weer een meer dan volle werkweek (37 uur) terwijl  ik  een 24 uurs contract  heb, dus ben aan wat rust toe.

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

27-01-2023 om 13:44

Van een wandeling door het park vanmorgen en ik sliep bij vriend vannacht en vanmorgen was dat erg gezellig.. 

De loodgieter is er! Eindelijk een nieuwe stortbak zo meteen! In de hoop dat ze het verkeerd gelezen hebben en ik ook een nieuwe wc pot krijg zonder urine aanslag
Straks komt er ook nog een elektricien die nog 2 dingen gaan maken die al stuk waren toen ik in dit huis ging wonen. Ein de lijk. Ik heb zo meteen al 2 mnd de sleutel en als ik er niet bovenop had gezeten was er niks gebeurd. 

Ow fijn stokstaart! Jouw verhaal deed me even denken aan een soortgelijke situatie van mijzelf. Nieuwe huurwoning met wit aanrechtblad, witte gootsteen en heel klein wit met gouden kraantje dat eigenlijk bij een wasbakje op een toilet zou horen. Nou dat alle vlekken zichtbaar bleven in gootsteen en op het blad vond de verhuurder geen probleem maar aangezien ik bij het wassen van mijn handen amper de helft van mijn vingers nat kreeg.. Laat staan afwassen, daar kon hij niet omheen.. Na maanden geduld kwam eindelijk iemand de boel vervangen. Dacht ik.

De beste man had een nieuw aanrechtblad bij zich en een nieuwe gootsteen. Maar geen nieuwe kraan, volgens zijn bon moest de oude kraan gemonteerd worden. Gelukkig zag hij ook wel in dat het uitvoeren van de order zou betekenen dat hij alsnog een keer terug zou moeten komen met een kraan. Terwijl hij nu met het blad los ook veel beter de kraan kon monteren. Maar verhuurder gaf geen toestemming..

Uiteindelijk is hij voor mij bij de dichtsbijzijnde bouwmarkt een kraan gaan halen. Dat was erg lief. En is het alsnog diezelfde dag allemaal in orde gekomen. 

alleen een nieuwe stortbak gekregen. 
Prima hoor, ding is waterbesparend en dat was mijn vorige niet. Die was zo oud dat ik vermoed dat het nu naar het museum gebracht wordt.
Wat me dan wel mateloos irriteert is dat een kitrand niet op de bon stond en die jongen zei dat hij geen kit bij zich had. Mag ik dat lastig te geloven vinden? Een loodgieter zonder badkamerkit in de auto?
Dus ze komen nog een keer. Sure.

maar hey, ik kan water besparend piesen en hoef de stortbak niet meer in elkaar te timmeren na het doorspoelen omdat ie anders door bleef lopen

Jammer dat  ze de pot ook niet verniewd hebben stokstaart. 

Ik heb na lang wikken en wegen, een kaas/ groentenrasp besteld. Was nu in de aanbieding.  Recensies  zijn prima, maar ik vond hem eigenlijk  te duur.  Nu nog eigenlijk,  maar de zakjes kaasstrooisel zijn zó duur geworden  dat zelf raspen een stuk voordeliger is. En met de handrasp, die ik bijvoorbeeld  ook voor komkommer  gebruik, nam ik soms een stukje vinger mee. Bovendien  schijn je hier ook uien mee te kunnen snijden, hetgeen een plus is  ,want ik huil altijd tranen met tuiten. Snelheid  is  geboden dus, en dit gaat sneller  dan met de hand.  Ik hoop dat het filmpje en de recensies kloppen, dan zou het een goede uitgaan zijn. 

Tegen die urineaanslag bestaan twee oplossingen

Zoutzuur (bouwmarkt) in de pot spuiten.

Water eruit halen met een oude lap en twee flessen zwarte Dasty (Wibra) leegspuiten. Nachtje laten intrekken.

Sterkte ermee.

Is dst zoutzuur  niet gevaarlijk?

Waar ik blij om ben vandaag  is dat er wat schrijvers op mijn favoriete  topic zijn bijgekomen en dat ik dat topic hopelijk  nieuw leven  in  kan blazen. Ik hoop dat iedereen ( al is het maar af en toe) komt  en blijft meeschrijven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.